/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Min Comet vil ikke starte..?
Fra : BuLLeFaR
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 01-11-03 16:19

Så ville min comet ikke starte lige pludselig. Så fik jeg den til en pro. og vi fandt ud af at det var stemplet der var stået af.
Så gik jeg til rolsted, de sagde at hvis blindrøret var fjernet og ringen i vario ikke var, så ville stemplet stå af efter et par måneder.
Så købte jeg nyt stempel. og det er nu blevet monteret, men den vil stadig ikke starte? Nogen ideer? den lyder somom den skal til at starte.
Så bare skriv løs.. Er villig til at prøve ALT..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-03 16:59

Har du vendt stempelet rigtigt, der er en pil på toppen af stempelet, det skal pege mod udstødningen. Det har betydning for hvor stempelringenes samling kører, endvidere er der som regel "skyllekanalporte i den ene side af stempelet, og hvis de vender forkert, vil den aldrig starte.
Mekanikeren har delvis ret, fordi den lettere kommer af med udstødningsgasserne, det "giver en lidt tyndere blanding", for at modvirke det, og også give mere power, skal der en større strålespids i, somregel 2 numre større.
Husk nu at køre den til?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 01-11-03 17:06

vi tog det gamle stempel, fordi der var kun fjernet en stempelring, det kunne vi så se hvordan det skulle vende. så det er vendt rigtigt. og skyllekanalportene var der ikke på det gamle stempel, men det er der på det nye. lige nu står den og lader op, stadig skildt af, så kan hurigt vende det hvis det er. Prøver jeg senere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 17:19

Jeg kan da ikke tro at man "bare" kan tage et stempel med skyllekanalporte, og sætte i istedet for et uden?
Dem med porte hører til en bestemt tuncylinder, hvor afstandende er afstemt.
Hvis der er porte på "fronten", skal de vende mod karburatoren.
Hvis det er en orginalcylinder, skal du feks. have et stempel fra www.thansen.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 01-11-03 20:18

jeg har orginal cylinder på, og det er et stempel fra thansen.

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 01-11-03 20:18

jeg har orginal cylinder på, og det er et stempel fra thansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 21:04

Du har alså den orginale cylinder på, men et nyt stempel fra thansen? Stempel komplet, Ø40.00 mm Varenr.: 56200200300 Kr. 79,00
Eller gl. stempel hvor der kun var knækket en stempelring, du har så brugt en stempelring fra det nye stempel?
Men hvorfor ligner de to stempler ikke hinanden, og hvordan kan man bruge et stempel der var stået af? Hvis der kun var knækket en stempelring, og den ikke var gået fast eller ridset cyl. så var det højest sandsynlig ikke dens skyld at du ikke før kunne starte, men har måske kørt med den længe, uden at vide det.
Man skulle næsten lokke dig til at købe tun, men i dette link er der ikke karburator.
http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=1625&page=1
Hele problemet er måske dårlig gnist, og det er ikke let at teste, når motor skilt ad.
Forresten tåler et lille batteri ikke forlænge opladning med en billader, pladerne bliver skæve af kraftig varme.
Mange har/får dårlig gnist, fordi der er skidt/rust på tændspolen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 02-11-03 00:07

Jeg købte det stempel komplet.. og det gamle stempel det var kul sort, og ridser over alt.. og stemelringene var ikke knækket, men sat helt løse. En af mine venner tror at det er min bundpakning ved min cylinder. Det er flyende pakning. og må ikke få tun på for min far. Blindrøret er det eneste der må laves ved den.. og måske også skiven i vario.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-03 23:56

Du skal have skrabt den flydende pakning forsigtig af uden at skidtet falder ned i krumtaphuset. Forøvrig er flydende pakning udemærket hvis man ikke har en pakning.
"stemelringene var ikke knækket, men sat helt løse." Ja de skal sidde helt løse, det er et godt tegn?
"må ikke få tun på for min far" Det syntes jeg er udemærket, så sparer du en masse penge, og ærgelser.
Har du fundet ud af noget??
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 04-11-03 16:22

nej. Men jeg går til sådan noget motorlærer hvor læreren er mekaniker/(og fjende(politimand) desværre) der slæber jeg den ned, de har et værksted, og der kigger vi på den. Det bliver på torsdag.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 10:09

BulleFar, du skal afslutte spørgsmålet, og give point, selvom du ikke syntes du fik svar?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 03-02-04 17:01

hehe.. undskyld.. Har helt glemt det.. Gør det nu. Har faktisk lige fået den til at køre igen i sidste uge. Sendte den til en forhandler.. Det var Stemplet og CDI-Tændingen der var noget i vejen med. Nu Rykker den igen.

Godkendelse af svar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 03-02-04 17:02

Tak for svaret pallebhansen.