/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
låsning af HD
Fra : thomas5
Vist : 485 gange
80 point
Dato : 18-02-02 10:59

Davs.!!

Jeg har et problem/spørgsmål...!

Findes der et program el. lign. som gør at før systemmet overhovedet bliver indlæst, så skal man indtaste en adgangskode før at man overhovedet får læserettigheder til HD overhovedet!! ????

På forhånd tak for hjælpen! ! ! !

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-02-02 12:50

Hej thomas5

Der findes det Password du kan lave inde i din Bios.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 18-02-02 13:42

Ja, det ved jeg GODT!!!

Men de passwords er relavtivt NEMME! at komme udenom!!

Men det som jeg egentlig har brug for, er et program som fx ligger sig i bootsektoren på hd'en.

Det program skal så forhindre læserettigheder til hd'en medmindre du har indtasten et bestemt password korrekt!!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 80 point
Dato : 18-02-02 20:50

er det noget som dette du efterlyser ?
http://www.masterbooter.com/

kig under features
prgrammet kan hentes her
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Misc__Utilities/MasterBooter.html