/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp pro
Fra : 1133
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 01-11-03 13:03

er der nogen der kan komme med en opskrift på hvordan jeg nedlægger win xp pro
og formater hd. derefter ny install har prøvet med start disk. fra win.xp (ikke meget værd)
do.med start disk win.98 se.den kommer ud og formater c: ved ny opstart starter win xp
op som om intet er sket
kan man lave en recover i xp

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-03 13:07

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk
at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom kan du ikke
boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente
bootdisketter til xp.
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt
din installation (nyinstallation)
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge
på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og
om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair
(R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og
bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under
opstart.

ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne
page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC
tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk Y tasten for ja) (N
tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot Device) tilbage til (IDE-
0)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
http://www.bootdisk.com
Manse9933
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348#4

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-11-03 13:11

jeg takker prøver med det samme
vender tilbage når det lykkes
tak

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 13:13

vælg ntfs filsystem når du når så langt,du skal ikke vælge at beholde det eksisterende fil system vis du vil formatere, og begynde helt på en frisk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 13:18

du skal også være lidt hurtig når du startet på cden og trykke på en vilkårlig tast,når den spørger om du vil starte på din cd

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-11-03 13:20

tak

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 13:21

forresten når den er færdig med at indstallere og den booter op igen så skal
du ikke trykke på en tast igen for så starter den på cd'en igen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-11-03 13:23

På denne side er der fuld vejledning i hvordan o.s.v.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

(du må ikke give mig points for dette, da Manse9933 nok kom med løsningen. men tag et kig på siden alligevel)

Manse9933>>> så vidt jeg ved må man ikke henvise til www.bootdisk.xxx, da Microsoft har copyright på bootdiske, og jeg ved at Microsoft er ved at fjerne alle henvisninger til siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 13:29

jeg har windows,men jeg kan ikke lide deres licens politik,så de kan mig
De kan bare komme an.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 13:39

Dent link du henviser til catbody,det ligner til en forvækslig mit standart
indstallation tip som jeg skrev for 1 1/2 år siden mystiskt,og som trænger til at blive redigeret,altså mit standart tip.
Manse9933

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-11-03 15:58

Hej Manse9933
Det kan godt være at det minder om dit standard-tip. Har dog ikke set det, da det kun er ca. 2 måneder siden jeg lavede mit site, så jeg troede faktisk at du havde klippet fra mig.
Men hvis du har nogle tilføjelser som kunne være relevante, er du MEGET velkommen til at skrive til mig, og jeg vil så sørge for en opdatering af vejledningen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 17:35

nå,er det din side,den ser rigtig fed ud,nej jeg skrev det tip til en ven for
1 1/2 år siden, en ven der skulle ny indstallere og så har jeg gemt det,nej jeg har såment ikke noget at tilføje,det ser godt nok ud, så det må være en tilfældighed,det er da også bedøvende lige meget,det var da bare sjovt at se hvordan de lignede hinnanden.
Tror det går endnu længre tilbage>
http://www.kandu.dk/dk/spg/17441
Nok om det.
Kan du hygge dig catbody,fed side.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 18:22

hvad søren har du lavet indstalations tip'set om på dit link?det er blevet
ændret siden jeg var der inde ved kl 13:30 tiden

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-11-03 19:41

Manse9933>>> jeg har i eftermiddag været ind og tilrette/tilføje flere ting som jeg har fået mails om fra andre venlige mennesker. Noget jeg forventer at gøre jævnligt, hvis der kommer gode råd og tips.
Men nu er det lørdag aften, har fået noget godt at spise, kattene slås ikke og nu står den nok på flimmerkassen i nogle timer og en "lille" sjus.
byebye for now.
Catbody

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-11-03 02:35

du skriver du at du har win xp start disk,men hvis ikke du har xp cdrom og kan boote fra den,
kan du
1.har xp cdrom- sæt den i drevet når xp pro kører,vælg installation og ny indstallation,se med manse måde
om du kan slette xp,og stop når den har formateret.
2.start op på win98 start disk,med kun kommando progt- skriv fdisk,se om du med det program kan slette
xp,skriv osse
fdisk /mbr
i kommando progt

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-11-03 16:17

stop!!!!
det hele funger
tak for de mange besvarlser og
rigtige gode tips
jeg vender tilbage NÆSTE gang
og kender jeg mig selv så vender jeg tilbage

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-11-03 18:48

1133>>> hvis det hele nu fungerer, synes jeg du skulle acceptere det løsningsforslag du bedst kunne bruge.
m v h
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 07-02-04 11:52

Tak for svaret Manse9933.
undskyld spgsm. ikke er af sluttet
MIN FEJL