/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Tæller
Fra : gangster50
Vist : 427 gange
10 point
Dato : 01-11-03 08:13

Hej, jeg kan ikke finde ud af hvad de mener med "ps. count.txt skal chmode's til 766..." hvordan gø jeg det?
her er scriptet:

<?
// ps. count.txt skal chmode's til 766...
   $ip = getenv("REMOTE_ADDR");
   $fil = "count.txt";
   $f = file($fil);
   $antal = count($f);
   $yest = time() - 1800;
   $o = "0";
   $xidag = "f";
   $idag = time();
   $idag2 = date("Y F d, H:i");
      while ($antal > $o) {
         $streg = explode(" ", $f[$o]);
            if ($ip == $streg[0]) {
            $x = "t";
               if ($streg[1] > $yest) {
                  $xidag = "t";
               }
         $o++;
      }
      if ($xidag == "f") {
         $logg = fopen("$fil", "a");
         fputs ($logg, "$ip $idag, $idag2\n");

         fclose ($logg);
      }
   $f = file($fil);
   $antal = count($f);
      if ($x == "t") {
// Hvis man har været der før...
         print "Besøg ialt: $antal";
      }
      else {
         print "Besøg ialt: $antal";
      }

?>

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 01-11-03 15:34

kan desværre ikke hjælpe din, prøv at spørge på www.eksperten.dk, der er mange som har MEGET forstand på computere og alt der vedrører computere.

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 01-11-03 18:17

Det som menes, er at du skal ændre rettighederne på filen count.txt, som gemmer oplysninger om, hvornår der har været flok inde på siden. Rettighederne skal ændres, så man kan skrive og læse fra filen.
Hvis din webserver kører unxi eller linux kan du sikkert logge ind på den, og kan ændre rettighederne med "chmod 766 count.txt"

Ellers kan det mulighvis gøres med dit ftp-program, men det har jeg ingen erfaring med.

Håber det var svaret på dit spørgsmål, på www.kandu.dk sidder der nemlig OGSÅ folk, som har forstand på computere mm.

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 01-11-03 18:18

Det som menes, er at du skal ændre rettighederne på filen count.txt, som gemmer oplysninger om, hvornår der har været flok inde på siden. Rettighederne skal ændres, så man kan skrive og læse fra filen.
Hvis din webserver kører unxi eller linux kan du sikkert logge ind på den, og kan ændre rettighederne med "chmod 766 count.txt"

Ellers kan det mulighvis gøres med dit ftp-program, men det har jeg ingen erfaring med.

Håber det var svaret på dit spørgsmål, på www.kandu.dk sidder der nemlig OGSÅ folk, som har forstand på computere mm.

Accepteret svar
Fra : rackbox

Modtaget 10 point
Dato : 03-11-03 21:19

CHMOD er en metode til at ændre rettigheder på en fil. 766 betyder følgende:
Ejeren har ret til: Read/Write/Execute
Gruppen har ret til: Read/Write
World/Others har ret til: Read/Write

Prøv TotalCommander - dens ftp-klient kan sagtens ordne det for dig under Files/Change Attributes.

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 04-11-03 16:52

Hvilket FTP program bruger du ?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 04-11-03 16:53

WS_FTP Pro 8.0

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 04-11-03 16:57

http://www.ipswitch.com/Support/WS_FTP/guide/wsftpug80/05manage.html#60147 tjek det link og hvis du ik lige kan finde ud af det skal jeg nok hjælpe :D bruger Cute ftp men lære hurtigt :D men tjek linket :D

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 04-11-03 17:00

det du skal bruger er
Read, Write = rw-
eller
Read, Write, Execute = rwx
:D
skriv tilbage hvis du ikke forstår :D hehe håber du kan lidt eng :D

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 29-08-04 17:34

Tak for svaret rackbox.