/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi karburator
Fra : trytter
Vist : 1385 gange
100 point
Dato : 31-10-03 18:51

jeg har købt en helt ny karburator til min maxi k den passer fint på studsen men mit luftfilter passer sku ikke på fordi hullet til min karburator er nemlig 52 milimeter (det er fra en maxi 2 gear) og jeg gider ikke købe et maxi 2 gear luftfilter kan i ikke give mig et tip om hvordan jeg selv kan bikse et luftfilter der virker (den går død uden et luftfilter) HJÆLP

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 31-10-03 19:00

du kan tage et stykke rør/gummi slange som kan sidde på kabuen til spænd det med et spændebånd... i den anden af røret eller slangen sætter du nogen engangs klude fast.... men forsøg dig lige frem med hvor mange lag de skal ligge men inden jeg købte et filter til min maxi havde jeg to eller tre lag engangs klude på et gummi rør....

--zeck--

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 31-10-03 19:05

Prøv med en nylon strømpe. Billigt men godt...

Kommentar
Fra : pizza

Dato : 31-10-03 20:01

Find et gammelt lufilter fra en maxi spræt det op, indmaden er et rundt metal filter og det passer i hullet, skal nok stripses fast det virkede på min engang, det er lidt sjovt med 2gearet karburator man bliver bare træt i længden med og juster på strålespidsen men det giver da lidt topfart på en lovlig maxi

Hilsen brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-10-03 20:44

Det med kludene, er en skidt ide (de sættes lynhurtigt til med skidt, på grund af benzindampe med olie iblandet), så de "lukker hurtigt til", derimod er nylon strømpen noget bedre, da den også kan strækkes "ud" og kan dermed give variabel luft.
Men hvorfor køber du ikke et powerluftfilter, de kan fåes med flere diametrer, og koster 100KR.
Det er dumt at køre uden luftfilter, det slider motoren op, med al det skidt der smides op, og brøler ind i krumtap og cyl.
Powerluftfilter har den store fordel at den har en meget større overflade, og tager ingen effekt fra motoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 01-11-03 12:05

brian har du prøvet det med det normale luftfilter

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 01-11-03 12:06

og man kan ikke få et luftfilter med 52 milli meter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 13:28

Du køber et powerluftfilter på feks. 35mm, indsætter en bøsning, finder en eller drejer en.

Alle bilmekanikere har køle-slanger på 52mm, som du sætter udenpå, powerluftfilterets slange, som er ca 45mm udv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 01-11-03 15:26

hvis den dør uden luftfilter så dør den os med power luftfilter..!!!! den vil få alt for meget luft men prøv at tilpasse det gamle...

--zeck--

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 10:01

JA, ja, et luftfilter vil nu altid give modstand, men det drejer sig jo også om at give så lidt modstand som muligt.
For at kompencere for den lille modstand i luftfilteret, eller ingen luftfilter, vælger du bare en dyse 2-3 numre størrer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pizza

Dato : 03-11-03 11:16

Jeg har ikke prøvet med det originale luftfilter fra maxi 2gearet, kun det med og sprætter et luftfilter op og tage indmaden og stoppe det bag karburatoren, det funkede fint for mig, men man skal stadig lege med strålespidsen uanset hvad du finder af løsning, karburatoren er designet til brug på en puch med gear.

Held og lykke

Mvh brian

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-04 10:25

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 15-03-04 16:15

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-03-04 16:40

Jeg siger tak, men du bør give point oppe ved det svar der ligger nærmest.
Forsat god dag.
VH Palle Hansen