/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tæller memory ved opstart.
Fra : webgun
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 31-10-03 13:57

Hver gang jeg tænder PCen står den og tæller memory.Det gør den ca et minut og så starter den ellers op som normalt.
Hvorfor tæller den memory?? Det har den ikke altid gjort!!!
Har det noget med styresystemet at gøre? Jeg kørere med win98se.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 31-10-03 14:04

Hej Webgun

Jeg er lige med på en lurer på dit spørgsmål, for jeg har en bekendt, hvis computer gør det samme. Det er en XP.

// Toupie

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 31-10-03 14:07

Det er en indstilling i din bios! Da bios er lidt forskellige alt efter type pc kan det være lidt svært med at give den exacte setting, men det er noget med at enable quick memory testing eller disable test above 1 Mb, prøv at kigge lidt i din bios eller send navnet ind på din bios!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 31-10-03 15:27

Tedd:- Min bios hedder vist Avard Modular Bios v/6.0.
Efter lidt luren fandt jeg i "Advanced BIOS Features" menuen "Quick Power On Self Test" som stod på "Disabled".den satte jeg så på "Enabled" .save and exit.

Tænk.. nu tæller den sku ikke memory længere..fedt.fedt.og den starter meget hurtigere op og lukker ned på ca 2 sek.fedt fedt!!!

Respekt for tedd og for øl og jan m..Ølby!!!!

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 31-10-03 17:10

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 17:48

Ja Jan Mølby er fed! hehe