/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sort skærm ved installation af driver
Fra : Aprilia_SR50_Ditech
Vist : 942 gange
250 point
Dato : 30-10-03 22:47

Computer: 2400mhz P4, 512mb ram, Geforce 5200 128mb ram, XP Pro.

Er der nogen der ved hvorfor skærmen går i sort, og putteren lukker ned/genstarter når jeg forsøger at installere grafikkortdriveren, når jeg så genstarter i fejlsikret tilstand og fjerner driveren igen virker putteren igen, indtil jeg forsøger at starte et spil så går den i sort igen, og så kan jeg starte forfra med fejlsikret tilstand og fjerne driveren igen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-10-03 23:03

Hej Aprilia

Jeg har haft nøjagtig det samme problem med Geforce 5200, og da var grunden, at computeren simpelthen var for lille .........det endte med at jeg måtte bruge grafikkorten i en anden og større computer, og det virkede fint.

// Toupie

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 260 point
Dato : 30-10-03 23:45

Du skal formodentlig ikke fjerne den mere end 1 gang.før den er væk.?
Jeg tror da ved gud ikke at den er for lille den putter?
Jeg tror at du skal tage grafikkortet ud og trykke det hårdt ind, fordi et af de mange ben i klemrækken har dårlig forbindelse.
Og så skal du hente den nyeste driver, og hvis det er den nyeste du har, er du så sikker på det er til XP?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 23:55

Det jo nok ikke problemet at computeren er for lille her! Hvis du skal instalere en ny nvidiadriver skal du for det første afinstallere de forrige nvidia drivers inde i kontrolpanel >> tilføj/fjern programmer! Der skulle gerne ligge nogle nvidia drivere du skal fjerne. Dernæst (efter genstart) skal du slå din antivirus fra først og så installere dine nye drivere! Der er lige kommet nye nvidia drivere på www.nvidia.com så prøv at downloade dem og installer dem efter de førnævnte foreskrifter!

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 31-10-03 01:25

citat: "Du skal formodentlig ikke fjerne den mere end 1 gang.før den er væk.?"

jo for når jeg genstarter putteren så installerer den selv driveren, og så ser alt godt ud indtil jeg starter et spil op, for så gør den det fandme igen det skidt (går i sort altså)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 04:07

Virkede de forrige drivere? Hvilken version af nvidia driver kører du nu med?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 31-10-03 07:28

Jeg har samme problem med GeForce,men når du afinstall skærmdriver i enhånds håndtering,skriver den da,at det er Ge Forcedriveren den afinstall,el hur??Jeg bokser nogen gange 1-2-3 gange før det
fungerer.Hvorfor nogle er vilde med den sidste nye driver har jeg aldrig rigtig forstået og har ikke altid haft gode erfaringer med det,kortet kører sgu da optimalt med den driver der følger med.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 31-10-03 11:06

Tedd: Nej de forrige drivere virkede heller ikke, og jeg prøver nu med "XP/2000 56.16"

Ofa: ja det er geforce/nvidia driveren den afinstallerer, men når jeg så genstarter putteren så installerer den sgu lortet igen af sig selv.
Ps: Jeg kan nu godt mærke forskel på gl. og nye drivere (til det bedre)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 13:39

Ok når du har fjernet de forrige drivere skal du naturligvis ikke genstarte men bare installere de nye efter du har deaktiveret antivirus! Min nevø har sjovt nok osse problem med 5200, men det er kun i spillet gta3 vice city!
Jeg går ud fra du kører med directx9? det kunne jo osse være en directx fejl! Du kan teste directx ved at skrive dxdiag i kør boksen!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-10-03 15:12

Løsning 1:
When I try to play a game, my monitor goes to sleep/turns black but I can still hear the game running. How can I fix this?

This generally means that your graphics card is running the game at a refresh rate higher than what your monitor supports. To fix this, contact the maker of your monitor and install the latest Windows drivers for your monitor. If this does not solve your problem, click Start -> Settings -> Control Panel and then click on the Display icon. Click on the Settings tab ->Advanced button -> click on the Adapter tab and try changing the refresh rate to 60Hz, or the adapter default using the resolution and color depth you generally play games in.
Løsning 2:

The graphics card will only allow me to choose 60Hz refresh even though I know my monitor will support a higher refresh rate. How can I fix this?

In most cases, if Windows is only allowing you to select 60Hz for a refresh rate, it means that it is not detecting your monitor correctly and/or the drivers for your monitor are not properly installed. Please contact the maker of your monitor for available drivers and proceed to install them. If this does not resolve your problem, then you may download the free utility MultiRes available from: http://www.entechtaiwan.com. This free utility allows you to change the refresh rates and resolutions of your monitor via the Task Bar on the lower right hand corner of your monitor.
Løsning 3:
http://www.nvidia.com/object/IO_20011119_6325.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 31-10-03 15:38

Jeg fatter det ikke, intet af det jeg prøver virker:
-Graffikkortet sidder rigtigt.
-Putteren har de nyeste drivere til alt indmaden incl. skærmen.

Jeg begynder at tro at der er noget i stykker i putteren og den er kun en uge gammel, så jeg prøver lige at gå ned med den og får forhandleren til at kigge på den.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 18:08

Tror der er store problemer med nvidia 5200 kortet. Kender flere med problemer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 18:24

Har du forøvrigt prøvet at skrive dxdiag i kør? Det kan da aldrig skade! Kan være 3d chippen er gået!

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 01-11-03 00:27

TEDD: citat: Har du forøvrigt prøvet at skrive dxdiag i kør? Det kan da aldrig skade! Kan være 3d chippen er gået!

1: Nej det havde jeg glemt
2: Og hvordan kan man se det vha: dxdiag???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-03 00:29

Hvis den ikke kan køre en de grafik test der er et stykke ind i den, så er det nok kortet der er galt med!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 00:54

"Og hvordan kan man se det vha: dxdiag" Søg alle filer og mapper, skriv dxdiag det er et flot ikon med et gult kryds, dobbelt klik det, og en test af lyd, grafik, begynder.
Klik Next page i bunden, og læg mærke til hvad den fortæller, i nederste rude.
Forøvrigt, hvorfor har du ikke fulgt vejledningen fra grafikproduktcenten, med løsning 1-2-3, er du ikke så skrap til engelsk?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 01-11-03 01:59

Ikke skrap nok til at fatte det der står der

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 01-11-03 02:07

og ja det er et flot ikon MEN, jeg mente hvordan ser jeg om der er noget der er i udu? der står nemlig ikke noget om at der er noget der fejler noget, når jeg læser resultaterne igennem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 14:12

Ok det er heller ikke mig der foreslog dxdiag, men forklarede bare hvordan.
Jeg vil heller guide dig med de råd som kortfabrikanten foreskriver, og jeg forkorter lidt:
Løsning 1: Hvis din skærm bliver sort, men du stadig kan høre spillet i baggrunden:
Dette skyldes at grafikkortet kører spillet så skærmen skal opdateres (billeder pr. sek), hurtigere end den kan klare.
Hent den nyeste driver til din skærm, ellers:
Kontrolpanel/ skærm /indstillinger /avanceret/skærm skærmens opdaterings hastighed sættes ned til 60Hertz
Løsning 2: Jeg kan ikke stille min skærm til højere opløsning end 60 Hertz, selvom jeg ved min skærm skulle kunne køre højere:
Det skyldes at Windows ikke finder min driver rigtigt, eller driveren ikke er installeret rigtigt. Hent den rigtige driver for din monitor.
Eller hent et lille (50kb) program MultiRes, (http://www.entechtaiwan.com) der understøtter næsten alle skærme og tvinger dem til at køre højere opdateringshastighed.(det er en driver/program, som lægger sig som ikon ved siden af uret), men bør ikke være den første løsning du bruger???
Løsning 3: http://www.nvidia.com/object/IO_20011119_6325.html
Her skriver de at nogle hjemmebyggede comp. samlere har glemt at installere drivere (AGP controller)(chipset drivers)til bundkortet, hvis den ikke er installeret, går comp. i sort når der startes 3D spil.
Der bør være en driver med til dit bundkort, på en CD. Ellers hent.
Jeg gætter på det sidste, at du ikke har moterboard driveren installeret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-03 14:41

Det jeg mente med dxdiag er at du kan køre en direct3d test under display!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 10:04

Hallo Aprillia, er du der?
Og hvordan går det?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 03-11-03 11:58

ja jeg er her, nu er min putter indleveret til forhandleren, og deres bud er at det er grafikkortet der fejler noget ( får det at vide i løbet af en uges tid).

Kommentar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 04-11-03 11:45

Har nu fået putteren tilbage, det var AGP slottet der sad løst på bundkortet (knækkede lodninger). og den der var tættest på med det rigtige svar var Palle Hansen, du havde fat i AGP slottet flere gange så du får pointene.

Godkendelse af svar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Dato : 04-11-03 11:46

Tak for svaret pallebhansen.