/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
logaritmisk x-akse
Fra : anders_bak
Vist : 1359 gange
50 point
Dato : 30-10-03 20:25

Er der nogen der hved hvordan man får x aksen i et excel diagram til at blive indelt efter en logaritmisk skala? jeg ved hvordan man får y aksen ændret til denne inddeling, men ikke x aksen?????

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 30-10-03 21:04

I office XP:

Højreklik på aksen og vælg "formater akse". Klik på fanebladet "Skala" og sæt flueben i "logaritmisk skala"

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 30-10-03 21:07

Nej, det er det du kan gøre på y-aksen, men du kan ikke gøre det på x-aksen

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 30-10-03 21:10

Har lige testet og virker fint i min Excel - to logaritmiske akser

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 30-10-03 21:16

??????????????????? Det er godt nok sort......... Jeg har prøvet med flere forskellige grafer, og har også forsøgt at bytte om på dataerne fra x og y, det ændrer ingen ting, jeg kan kun få lov på y aksen............ Men jeg kan jo så konkludere at det er på min pc' problemet er. Tak for hjælpen

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent, man kunne jo være heldig at der en anden der har oplevet samme problem

Mvh Anders Bak

Ps. Der er tale om office XP

Accepteret svar
Fra : nyfigen

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-03 10:28

Hej Anders Bak,
Har du valgt diagramtypen X-Y punkt? Det har jeg lige gjort, og det virkede fint med at sætte flueben i både X- og Y aksen.
Mvh nyfigen

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 31-10-03 11:42

Der var den sgu, Det er sgu da mærkeligt, jeg havede brugt kurve, der virker det kun på y aksen. ????
Anyhow, det løser jo mit problem, og jeg siger tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 31-10-03 11:46

Tak for svaret nyfigen.