/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slette login-navne
Fra : grausen
Vist : 1181 gange
100 point
Dato : 30-10-03 17:09

Hejsa
Ved ikke helt om denne kategori, er den rigtige, men forsøger alligevel her.
når man skal bruge login på bestemter sider, husker computerren de navne man har logget sig ind på. Hvordan er det lige man sletter dem? jeg har både venner og veninders navne liggende, som jeg jo skal lede igennem for at finde mit eget. Jeg har prøvet at højreklikke, men det vil den ikke slette det af.
Håber i forstår meningen
m v h

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 17:22

Hvis det er i Xp gør du følgende:

gå ind i kontrolpanel>administration>computeradministration>lokale brugere og grupper>brugere:

der kan man slette andre brugere.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 30-10-03 17:25

Er det login på forskellige web sites?

Måske AutoWhat? kan bruges.
se her: http://www.techtv.com/callforhelp/freefile/story/0,24330,3383693,00.html
eller her: http://www.pcmag.com/article2/0,4149,4509,00.asp

AutoWhat giver en mulighed for at redigere de linier som udfyldes automatisk af internet explorer.
Det er muligt, at brugernavne og passwords ikke falder under denne funktion, jeg ved det ikke, da jeg ikke bruger automatisk udfyldingen længere.

mvh. Per

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-10-03 17:37

hej igen.......
Ellebye, der ligger de ikke
Per, ja det er brugerlogin til websides det handler om
jeg bruger xp
Når jeg f.eks logger ind her, bd-klikker på brugernavn, kommer der 10-12 stykker, det er dem jeg gerne vil rydde ud i
m v h

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-10-03 17:38

ups db-klikker

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 30-10-03 17:52

Igen vil jeg henvise til AutoWhat som et muligt program. I hvertfald vil jeg foreslå at afprøve det, før vi leder videre efter en anden løsning.

Faktum er, at web sider kan vælge at håndtere dette problem på forskellige måder, hvorfor det godt kan være at løsningen på dit ønske/problem er anderledes end IE's auto udfyldning. Autoudfyldning, evt. koblet med en cookie information, er imidlertid en metode som mange websider benytter til at håndtere login valg på.

Så prøv AutoWhat, det er et program som giver mulighed for at redigere i de informationer som IE gemmer i registreringsdatabasen mens du taster noget i diverse webside felter.

mvh. Per

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 30-10-03 18:02

For mig lyder det altså som om du har haft venner/veninder til at logge ind på internetsider fra din computer og nu gerne vil have disse navne slettet fra formularen når du selv skal ind på de selvsamme sider ?

Prøv Internet Options, faneblad Contents og klik på knappen [Autocomplete]. Den form du får op skal du klikke på knappen [Clear Forms] og så skulle alle formularer være blanke når du logger ind (du sletter også dit eget brugernavn m.m.) indtil du har besøgt dem igen. Hvis du helt vil have IE til at undgå at gemme disse formularindtastninger kan du slette fluebenet ovenfor knappen i den samme formular udfor Forms.

Randomchoise

Accepteret svar
Fra : s_ild

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-03 18:31

når du ved sådan en box og der kommer en liste med tidligere indtastninger
skal du bare trykke på delete mens du peger på det navn du vil fjerne fra listen
Mvh.
S_ild

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 30-10-03 18:48

Tak for svaret s_ild.
Det var lige præcis det jeg ville frem til, vidste man kunne slette enkeltvis, kunne bare ikke huske hvordan.
Også tak til jer andre og undskyld hvis det var lidt svært at forstå hvad jeg mente