/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Støbning af blink
Fra : HBN
Vist : 3867 gange
100 point
Dato : 17-02-02 21:19

Er der nogle der har erfraing med støbning af blink, som kan give mig nogle begynder tips. Og der er måske også en der ved hvor man kan købe hvidmetal i østjylland?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-02-02 15:56

Hej

Jeg må erkende, at jeg ikke selv har erfaring med støbning af Blink,---men fandt dit spørgsmål interessant,-så derfor fandt jeg frem til et pår Links til dig, som jeg håber du finde interessante.
http://home4.inet.tele.dk/lyster/egetgrej.html
http://www.salar.dk/gor-det-selv-gre.html
http://cph.ing.dk/konf/root/hvemhlp/sub/arkiv_hvemhlp/html/1807.all.html

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-02-02 15:57

Hej

Jeg må erkende, at jeg ikke selv har erfaring med støbning af Blink,---men fandt dit spørgsmål interessant,-så derfor fandt jeg frem til et pår Links til dig, som jeg håber du finde interessante.
http://home4.inet.tele.dk/lyster/egetgrej.html
http://www.salar.dk/gor-det-selv-gre.html
http://cph.ing.dk/konf/root/hvemhlp/sub/arkiv_hvemhlp/html/1807.all.html

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : HBN

Dato : 19-02-02 19:13

Tak for hjælpen Parkenss, men jeg kente alle adresserne. Spørgsmålet er stadig åben.

Kommentar
Fra : carlo3

Dato : 26-02-02 18:24

Nu må du vist snart uddybe dit spørsmål
det er jo et emne der er stort
der kan jo skrives i dage vis
Hilsen Carlo

Kommentar
Fra : badroulbadour

Dato : 16-04-02 22:41

Jeg lånte i sin tid en bog på biblioteket om emnet, og kort tid efter stod jeg og støbte 30 grams pirke i en siliconeform, der var lagt ind i to træforme.
Ikke fordi jeg regner med, at du kan støbe noget efter denne beretning. Men hvis jeg kan læse mig til det i en bog fra biblioteket, så kan du og alle andre også lære det. En siliconeform kan gengive detaljer meget nøjagtigt, men bliver dog slidt ned efter den første halve snes afstøbninger. I øvrigt smeltede jeg metallet i en gammel kasserolle på en kogeplade (men det kan godt ose og lugte en del, så sørg for udluftning).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-02 22:11

"badroulbadour" <badroulbadour.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:DY%u8.33621$iY5.1294827@news010.worldonline.dk...

UDDRAG:

> Jeg lånte i sin tid en bog på biblioteket om emnet, og kort tid efter
> stod jeg og støbte 30 grams pirke i en siliconeform, der var lagt ind i
> to træforme.
> Ikke fordi jeg regner med, at du kan støbe noget efter denne beretning.
> Men hvis jeg kan læse mig til det i en bog fra biblioteket, så kan du og
> alle andre også lære det. En siliconeform kan gengive detaljer meget
> nøjagtigt, men bliver dog slidt ned efter den første halve snes
> afstøbninger.

Så har du brugt en forkert type silicone, eller også har du lavet formen
forkert. Med den korrekte type varmebestandige silicone (pulver), kan
en siliconeform holde til hundreder af afstøbninger.

Vh
Kent

Accepteret svar
Fra : hansi.christiansen

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-02 19:41

brug gips, samme fremgangsmåde , som cilikone. brug en mælkekarton , som støbeform. papir clips, kan bruges som øjer.
lettere og billigere kan det ikke gøres.
god fornøjelse.
Hansi.

Godkendelse af svar
Fra : HBN

Dato : 22-04-02 22:29

Tak for svaret hansi.christiansen.