/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Random halftone mönster i Photoshop
Fra : dux_delux
Vist : 333 gange
50 point
Dato : 30-10-03 15:18

Hej!

Er der nogen der ved hvordan jeg laver et RANDOM halftone mönster fra et 4 farvet print. Jeg vil ha at billedet laves om til små prikker ( som pop-art) men prikkerne skal ikke väre samme störrelse, men variere störrelsesmässigt. Printet skal stadig väre i 4 farver efter konverteringen.
Filter- Pixelate- Color Halftone , laver samme str. prikker
og samme resultat når man konverterer om til bitmap med Halftone Screen.

Hilfe! Jeg ved at det går på en eller anden smart måde!

Takker!

/ Dux

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 26-01-04 23:23

Jeg ved ikke om det er dette resultat du søger, men hvis du bruger den fremgangsmåde du allerede har prøvet: Filter - Pixelate - Color Halftone og f.eks. skriver 12 i max. radius og indstiller alle kanalerne til f.eks. 20, så får du punkter i flere forskellige størrelser.

Jeg er ikke sikker på at det er dette du mener! Men held og lykke

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 26-01-04 23:32

Du kan evt. inden du kommer dit filter på, gå ind og redigere i levels og contrast for billedet, så opnår du en større kontrast i punkterne.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-09-04 02:25

men vil det ikke ændre på billedet (self vil det det), hvis du gøre det på den måde, kan man vel lave et lag med det originale billede og et andet med halftone, hvor man har skåret prikkerne ud, så man kan se det originale billede igennem det, har ikke prøvet det, men det var bare en tanke, kan godt være det kommer til at se råddent ud.

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 23-09-04 09:52

TAK Zippen!!!
Fidusen med indstillingen 12/20/20/20/20 var helt perfekt om man vil ha forskellig störrelse på halftone prikkerne!!
Og vil man bare ha dem i sort/hvid, så laver man billdet om til grayscale först!

Kanon!

Ciao!

/ Dux