/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vespa Bravo Tuning
Fra : vespabravo
Vist : 1443 gange
20 point
Dato : 30-10-03 15:14

Jeg har en Vespa Bravo, men den kører kun omkring de 30 km/t. Og jeg vil gerne have den op at kører mindst 50-60 stk... Hvordan får jeg den tuned, nemmest og billigst? Jeg vil også gerne have et nyt luftfilter på. Men kan det lade sig gører at smække et Power/Malossi luftfilter på, og hvordan gør man?

På Forhånd Tak!

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-11-03 18:16

Du kan jo plæne dit topstykke!

Kommentar
Fra : vespabravo

Dato : 01-12-03 17:23

Hvordan gør man det? Og hvilket værktøj skal man bruge?

Accepteret svar
Fra : Jonn87

Modtaget 20 point
Dato : 01-12-03 18:07

pil tændrørshætten af "bare hiv den af", skru tændrøret af med en tændrørsnøgle, skru topstykket af med topnøgle...

kig på den side der vendte ind mod cylinderen "altså det topstykket sad ind imod" den side sliber du 2-4 mm ned afhængig af hvor hurtigt du vil have den til at køre! det letteste er nok at gøre det med sandpapir, og husk på at det skal være små korn! klips evt. sandpapiret fast i et bord og kør topstykket frem og tilbage...
så sætter du det bare på igen!
det kan godt være der går det stykke tid før den begynder at kører hurtigere "måske efter 3 km"

hvis der sidder en pakning mellem topstykke og cylinder så fjern også den!

Håber du kunne bruge mit svar!

Godkendelse af svar
Fra : vespabravo

Dato : 14-02-04 23:37

Tak for svaret Jonn87.