/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
post
Fra : fredag
Vist : 452 gange
200 point
Dato : 30-10-03 13:46

Hej.

Min pcér har det ikke så godt og jeg kan kun komme i forbindelse med den via fejlsikret tilstand i dostilstand. Har indset at den skal formateres, men jeg vil gerne beholde alle mine mails der ligger i indbakken.

Mit styresystem er win 98....

Hvordan gør jeg der og hvor kan jeg finde indbakken henne, når jeg er i dos tilstand.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 13:54

Hvilket mail program bruger du? Det er jo temmeligt relevant for at finde mappen! Har du forøvrigt overvejet bare at geninstallere windows oven på den gamle? Så tror jeg ikke du mister data!

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 30-10-03 13:58

mailprogrammet er outlook express 6,0 og jeg har prøvvet at genindstallere windows, men den bliver ved med at melde om fejl. Kan min cd med win 98 måske være beskadiget.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 14:08

Nu skriver du fejlsikker tilstand! Kan du komme ind i windows i fejlsikker tilstand! Med hensyn til hvad den melder af fejl så vil jeg da osse godt høre lidt mere udførligt om dem! Det kan jo være vi kan rette op på dit win98 system herinde fra!

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 30-10-03 14:14

Nej jeg kan ikke komme ind i windows i fejlsikret tilstand, kun i dos i fejlsikret tilstand.
Hvis jeg vil ind i noget af det andet, melder den : Fejl, Afbryd, Ignorer, Meld fejl.

Men uanset hvad jeg derefter gør så lukkes maskinen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 14:30

Uha ikke godt! Det er rimeligt svært at finde din mailmappe via Dos tror jeg, men der kan jo være andre der har en lettere løsning. mail filerne hedder noget med *.dbx
Du kan prøve at kigge her hvor filerne ca. skulle ligge
http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/23497/fid/896

Accepteret svar
Fra : acronym

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-03 23:51

Sæt en diskette i drevet
Skriv dir *.dbx /s så får du STIen ned til den mappe dine mailfiler ligger i.
Skriv copy STI\*.dbx a:
Skriv dir *.wab /s så får du stien ned til den mappe dine adressefilen ligger i.
Skriv copy STI\*.wab a:

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 00:30

genialt acronym

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 00:36

Problemet bliver nok bare at det fylder mere end 1 diskette!

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 31-10-03 13:10

Tak for svaret acronym. Men hvad nu hvis der ligger omkring 100 Mb i indbakken, hvordan skiller jeg det af så de kan være på diskette og kan der overhovedet lade sig gøre.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 31-10-03 23:06

Ja, træerne vokser ikke ind i himmelen. Følgende er baseret på en ikke for god hukommelse:

Sæt en diskette i drevet
Skriv dir *.dbx /s så får du STIen ned til den mappe dine mailfiler ligger i.
Skriv backup STI\*.dbx a:
Skriv dir *.wab /s så får du stien ned til den mappe dine adressefilen ligger i.
Skriv backup STI\*.wab a:

Som du kan se, har jeg blot erstattet copy kommandoen med en backup kommando. Backup har det gode egenskab at den kan opsplitte filerne på flere disketter. 100 Mb kræver dog 69 disketter. However, det er den eneste mulighed som er umiddelbar tilgængelig.