/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
hanibals elefanter
Fra : Tompe_10
Vist : 733 gange
50 point
Dato : 30-10-03 12:53

jeg skal bruge oplysninger om noget der hedder hanibals elefanter det må meget gerne være et link til en side

nu siger i nok at det har ikke har noghet at gøre med folkeskole men det er altså til en folkeskole opgave og jeg ved ikke hvor jeg ellers skulle læge den ind

Pe@se in he@ven Tompe_10

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-10-03 13:01
Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-03 13:09

Her er så en stil, som en anden har skrevet http://www.ol-sen.dk/dansk.htm#Hannibal så kan du få en fornemmelse af hvad, der lægges vægt på.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : doomsdaywoman

Modtaget 50 point
Dato : 10-11-03 22:31

Til Tompe_10 vedr. Hannibals elefanter

Disse er nok de 37 mest kendte krigselefanter i verden. Det var 37 marrokkanske skov-elefanter, der blev taget med til Spanien af den fønikiske hærfører Hannibal. Han drog videre til Frankrig og ned i Italien - han ville erobre Rom. Hæren kom over alperne med samtlige elefanter i 218 f.v.t. Elefanterne kom også med i et slag i december - de stod dog bare og så frygtindgydende ud. Hannibal vandt over romerne den dag - det var bare rytteriet der skaffede sejren. Det regnede han også med. Elefanterne var der bare for at imponere. Hannibal var mere til heste og hurtighed. Han tog sig derfor heller ikke af, at alle elefanterne blev forkølede og døde den vinter. Han kunne klare sig glimrende uden dem. Det er lidt mærkeligt, at de er blevet så berømte. Der var kun 37 og det var små skovelefanter ikke meget større end en tyr. Og de fik heller ingen betydning.

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 13-11-03 12:41

Tak for svaret doomsdaywoman.

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol