/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Baggrund med verdenskort og tidszoner?
Fra : tjantzen
Vist : 4407 gange
50 point
Dato : 30-10-03 11:10

Hej!
Hvor kan jeg finde baggrund til PC skærm med verdenskort (evt. lande) med tidszoner til gratis download?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-03 11:41

Du kan jo snuppe dette : http://www.worldtimezone.com/ ved at højreklikke og vælge 'Gem billede som...' Derefter skal du konvertere det til BMP og lægge det i Windows mappen, så kan du bruge det på skrivebordet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 11:49
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 11:52
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-03 11:54

..og her et i BMP uden lande og tidszoner : http://www.sccs.chukyo-u.ac.jp/~miyazaki/classes/cg/sphere/worldmap.bmp Det skal blot kopieres ned i Windows mappen, så er det klar.

tedd -> BIG motherf......

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 11:55

NB: Mit forslag er et progrem, ikke desktop... så det var nok ikke lige sagen - sorry
Prøv evt. http://microdoc-news.info/home/InfoSeekerNews/2003/03/27.html

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 14:05

<CLAN din drønnert.
Se dig dog for
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 14:13

Jep Molo! truffet på kornet!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 14:52

Hej Røskilde
Hæ... der er en ude på jobbet, som har så'n kort på skærmen. Det viser også, hvor der er sol og nat... meget fint kort, men jeg tvivler på at Thomas gider at vente i over en uge, jeg skal nemlig ikke afsted før.
Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 15:10

Hej CLN
Om en uge ????????? Døgenicht. Hva´med at spøge Thomas om det var en idé?
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 15:16

Han kan bare skrive på CLAN@pc.dk så kan han få web adr. når jeg engang sidder ude på min pind i Nordsøen

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 15:23

Det kan jo være han kommer på banen nu. Din beskrivelse af kortet lyder besnærende. Det ku´sku´være fint med noget nyt.
i

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 15:45

Kortet viser jorden foldet ud, hvor på kloden der er nat og dag samt klokken (time zones) osv.
Jeg sender lige denne tråd (25207) til min CLAN@pc.dk så glemmer jeg det ikke. Køber så denne tråd og klasker linket ind her + til dem som nu har skrevet på samme mail.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 15:51

Lyder rigtigt godt, men har du penge nok??????????
i

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 16:00

Jeg vil betale halvdelen - for jeg glæder mig også. Jeg har nemlig engang set det verdenskort hvor solområdet vises.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-03 16:07

emesen -> Hvor ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 16:09

DDDDDDaaaaaaaaaaaavvvvvvvvvvvvssssssss Emesen
Se nu sidder i to flottenheimere og venter på jeg siger: Ok, det resterende er på min regning. MEN, Det gør jeg ikke fordi vi har fået mulighed for at flytte ind i et lejet rækkehus ca.15 januar. Så alle mine matador penge skal veksles og vaskes hvide for at betale indskuddet. Sorry folkens
i

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 30-10-03 18:18

Ta-taaaaaa' her kommer den direkte fra vores Mud Engineer (tro det elle la' vær' men så'n nogen findes også)
Web siden er fra http://www.mapmaker.com/sunclock.asp

Citat
Sun Clock - A PC application and a useful screen saver - keeps you in touch with the sun and the moon and your colleagues round the globe
Time zones, multi-lingual support, phases of the moon, solar and lunar eclipses and now with stars and planets. The locations on the earth's surface where the sun and moon are over head are now indicated.
Three screen savers in one: Sun clock, the night sky, and a large format clock - take your pick. When used as a screen saver it now supports Windows screen saver passwords.

Husk lige dansk ini-fil

Citat
The file - SUNZIP.EXE - is a self-extracting file. The installation procedure will add a Sun icon to your Windows task bar. To display Sun Clock double click or right-click on the Sun icon.

Sun Clock can be configured to different languages and different typefaces. The Sun Clock set up pages include an editor where different words can be entered to customize the sun clock to your language. If you customize the sun clock to your language you can share it with others by exporting the language file. If you send it to us we will add it to the language files below. To download a language file right click on a language:

Download via: Den store knap "To download Sun Clock..."

Dansk ini-fil via: http://www.mapmaker.com/downloads/Danish.ini

og meget mere på siden, brug et par min. til at gennemlæse, det er ulejligheden værd

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 18:26

Hvis jeg vidste hvor - så kunne jeg fortælle det.
Ibasa - husk det skal være kogevask på 65 gr.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 18:37

Ja det var noget i den stil jeg så.
Den første "BBC" er et billede optaget på en strand i sol-dyrke højde.
Emesen.
(jeg tror nok ibasa betaler regningen)

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 18:51

Nix.......Har ingen penge til tant og fjas.
Og i øvrigt har jeg rigeligt at gøre med det her kort......
En gang i mellem tror jeg det er mere held end forstand når noget her kommer til at virke.
i alias klogeaage

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 19:01

lækkert! Du må huske at takke mudderkliren eller hva det nu var du kaldte ham Clan?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 19:10

Røskilde
Klap de to downloadede ini-filer ing i SunClock5 mappen. Importer dem via programmets opsætning (fanerne Time Zone og Language). Herefter kan man begynde at lege med Locations... selvfølgelig er det Grenaa som vises for Danmark
Røskilde er:
Name Region Latitude Longitude Elevation
Roskilde Roskilde 55.650 12.083 0 m

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 21:10

Clan !
Prøver at finde ud af hvad det er du mener. Hvis ikke det virker så vender jeg tilbage. OK ?
i

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 21:30

Ibasa jeg har lige:
ny mappe på skrivebordet>navn sunclock>hentet programmet via
http://www.mapmaker.com/sunclock.asp rul ned til To download Sun Clock
og lagt den i mappen sunclock
hentet den danske ini fil her http://www.mapmaker.com/downloads/Danish.ini
og lagt den i mappen sunclock
start sunclock>opsætning>sprog>importer sprogfil>hent den i mappen sunclock>åbn>vælg sprog>Danish.ini>tryk nyt sprog>
så mangler jeg bare at komme til smørum
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 21:34

Emesen
Ved ikke hvad det er jeg har rodet mig ud i. Skulle måske afinstallere og begynde forfra.
i

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 21:44

Jeg har vist åbnet en krukke med orm
Mit virker fint... og Emesen har fanget det, på samme måde som mig
Det eneste jeg ikke bryder mig om, er mapper på skrivebordet, men det er bare min personlige mening
Røskilde... hop en gang eller to ud fra klokketårnet - head down, så skulle den være der

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 21:46

NB: Glem ikke timezone.ini fra http://www.mapmaker.com/downloads/timezone.ini

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 21:51
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 22:03

lige inden du hopper ud:
hent denne http://www.mapmaker.com/downloads/timezone.ini
læg den i mappen sunclock
v-klik på solen ved siden af uret for neden til højre>marker set up sun clock>
tidszoner>importer tidszone opdatering>find sunclock mappen>marker timzone>åbn
Luk og åbn sunclock>opsætning>tidszoner>rul ned til og marker danmark
og så fald jeg af..............Ibasa hvor finder man det tårn
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 22:08

jeg fandt naboen Måløv og hvad bruger jeg bredde/længdegraden til

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 22:12

OPGI´R´Kan ikke finde hvor fanden det forskellige er blevet af. Venter til det bliver lyst.
i

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 22:15

jeg har fundet det - opsætning>steder>nyt sted
ibasa hvordan kommer man ned fra det tårn igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 22:25

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 22:28

Emesen... Soren i Røskilde hopper bare ud - slip snoren, det er for sent til alt det bimlen og bamlen nu
Måløv:
Name Region Latitude Longitude Elevation
Måløv Kobenhavn 55.750 12.333 34 m

Under Set up -> fanen Locations laver du en New location, indskriv Måløv i Name, 12.333 i Longitude og 55.750 i Latitude

Skidt med at luften er lidt tyndere hos dig end den er ved Søren i Roskilde... men mon ikke det passer nogenlunde, hvis han sidder oppe i tårnet

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 22:28

Emesen
Brug trappen, men jeg kommer først ned
i

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 22:30

NB: HUSK at bruge punktum og ikke komma

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 22:32

Jeg sover her i tårnet - håber at blive vækket i morgen tidlig.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 22:38

Citat
OPGI´R´Kan ikke finde hvor fanden det forskellige er blevet af. Venter til det bliver lyst

Nu ved du hvordan filmen "borte med blæsten" blev lavet
Prøv at gå i Start, Søg og skriv SunClock
Så finder du mappen

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 22:41

Det ser squ ud til at det virker
i

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 22:42

Det ser squ ud til at det virker, dog er det på engelsk det hele. Skyggen bevæger sig og lokation Roskilde er på plads. Det hjalp med punktum
i

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 22:49

Så mangler du bare lige Danish.ini den øffer du via:
Set up (fane)
Languages (fane)
Import language (knap)
Find lige hvor du har "gemt" Danish.ini først

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 22:53

NB: Husk at klikke på Danish.ini i det lille vindue når du har importeret den, den står som default på UK English.ini

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-10-03 22:55

Skal vi væde på at Thomas er GODT træt af os, når han åbner sin e-mail i morgen
(håber han har fjernet fluebenet)

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-10-03 22:59

Hej CLAN. Det ser ud til at være på plads det hele. Tak for kampen og god nat til alle

i
Stakkels Thomas

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 31-10-03 08:20

God morgen til alle heltene. Osse CLAN din lille .
Fedt legetøj du her fik skaffet. Du mest spøjse i hele sagen er at det hele tiden har virket på nær DANSK. Ved du hvad det rastede felt symboliserer ?
Når jeg flytter habenguttet til Ågerup så er der ny længde og bredde, men den tid den sorg. Så spørg jeg hvis der ellers er point på kontoen.
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : tjantzen

Dato : 31-10-03 09:55

Tak for svaret CLAN.
Det var lige det jeg ledte efter.
Ja det var en ordenlig bunke poster.
Godt jeg havde slået fluebenet fra.
Tak til alle for deres input.

mvh
Thomas