/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Password - åbning
Fra : niller59
Vist : 677 gange
200 point
Dato : 30-10-03 10:57

Hej.
Jeg har på en hittegodsauktion købt en ældre bærbar IBM maskine - men - den viser sig at være låst med pasword , så den ikke kommer længere end til at spørge om pasword.
Der er Windovs NT 4.0 som operativsystem.
Kan i hjælpe ???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-10-03 11:12

Find backup batteriet, pil det ud/af og i med det igen. Så er den almindeligvis væk-

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 30-10-03 11:14

Hej niller59
Jeg tror ikke at du selv kan "knække" koden inden for en rimelig tid.
Jeg anbefaler dig at tage maskinen og købskvitteringen med til IBM (eller anden kompetent udbyder). Når du dokumenterer at maskinen er din, vil man - mod betaling, nulstille koden, hvorefter det er op til dig, om der fremtidig skal anvendes kodeord for at locke sig ind. God fornøjelse!
M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 11:16

Det er muligt du kan klare det ved at resette cmos! Men IBM bærbare er et vidt begreb! Du kan prøve at finde din model her og downloade manualen, det kan være der er en chance for at komme videre ind i systemet!
http://www.nortek.on.ca/hdd_pw.html#Power

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-10-03 13:07

Hejsa

er det inden den starter Windovs NT eller
eller det NT som spørger efter password ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 13:10

Rimeligt relevant spørgsmål dk!

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-10-03 16:36

Hej dk
Straks efter opstart af Windovs nt kommer krav om pasword.
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-10-03 16:45

Oki

du er nødtil at slette NT og installere nyt styresystem
eller at installere Win NT igen. << dette sletter brugernavn og password
Jeg vil ikke her forklare hvordan du omgår sikkerheds instillingerne i NT !!!!

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-10-03 16:57

Hej DK
Fint nok, men maskinen er låst så jeg kan intet foretage mig.
Du kan sende mig en mail på nbl59@mail.dk
hvis du er mere tryg ved det .
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-03 10:13

har du fundet en løsning på dit problem ??

Kommentar
Fra : Raven009

Dato : 28-11-03 00:50

Hvis du har en boot disk så den går direkte i DOS ved opstart, burde du kunne lave en format c:

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-01-04 20:48

Hej niller59
er du faldet helt af ?
eller har du fået løst dit problem ??

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 08-01-04 23:24

Hej!
Nej, helt faldet af er jeg nok ikke, men det har vist sig at være en hård nød at knække!!Efter Juletravlhed , sygdom m.m., prøver jeg igen!
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-01-04 12:18

Hvad hedder den gamle IBM PC - Thinkpad xxx?

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-01-04 13:36

Det er en Type 2635

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-01-04 14:38

Hejsa

Hvilket styresystem vil du have på nu ?

som nævnt
http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?quickPathEntry=2635rrb

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 30-01-04 14:51

de kan max bruge Win 98, så det skal være den.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-05-04 14:41

Hejsa

Har du fået løst dit problem ??
vil du så være venlig og lukke dette sprgs, ved at acceptere een af kommentarene....

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 28-05-04 15:51

Nej problemet er ikke løst endnu.
Vender tilbage.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-11-04 22:47

har du opgivet ???
eller hvad sker der ???

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 19-10-05 20:08

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 19-10-05 20:56

Sorry
- Problemet er IKKE løst - den må være lige til skraldespanden !
Tak for indlæg
Med venlig hilsen
Niller

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 19-10-05 20:58

Tak for svaret dk.