/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton SystemDoctor og Diskeeper
Fra : Rellom
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 30-10-03 01:21

Er det muligt at have både Norton SystemDoctor og Diskeeper kørende
i baggrunden, uden at Norton SystemDoctor blokerer for Diskeeper
- og i så fald hvordan?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 02:37

Du kan da prøve! Tror jeg egentligt godt at de kan, da systemdoctor ikke rigtigt laver noget harddisk arbejde så vidt jeg erindrer. Den checker selvfølig lidt på disksundheden engang imellem, men så stopper diskkeeper jo bare sit arbejde imens! Noget andet ville være at køre speeddisk og diskkeper samtidigt. Deres defragmenterings routiner er nemlig vidt forskellige, så når den ene lagde en fil frem på disken ville den anden sikkert lægge den tilbage! I XP er der efter min mening ikke noget defragmenteringsprogram der når diskkeeper til sokkeholderne! En anden sag er det når vi snakker winME og nedefter, der synes jeg speedisk er den bedste. Nå det var et lille sidespring.
Håber du kan bruge det til noget!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 11:43

Hej teed

Når jeg starter Diskeeper manuelt, får jeg besked om, at den blokeres af et andet værktøj.
Hvis jeg derefter slår Norton SystemDoctor fra og starter Diskeeper igen, er der ingen problemer.

Så der er ingen tvivl om, at det er Norton SystemDoctor, der griber forstyrrende ind, fordi den
ikke vil acceptere andre defragmentationsværktøjer end Speeddisk.

Jeg kan derfor ikke have systemdoktoren kørende permanent, hvis jeg vil gøre brug af Diskeepers
"set it and forget it" funktion, ved hjælp af hvilken Diskeeper kan sættes til at defragmentere
computeren i baggrunden.

Denne funktion vil jeg imidlertid ikke undvære, så min nuværende løsning består i, at jeg blot
aktiverer systemdoktoren engang imellem - for at tjekke systemressourcer o. lign. - og så
lukker den ned igen, når tjekket er afsluttet.

Men jeg vil selvfølgelig helst have, at de kan køre permanent begge to - hvis det på nogen
måde er muligt.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Det er ikke en brugbar løsning at bruge Speeddisk i stedet for, for Speeddisk gør det
ikke meget bedre end Windows' eget defragmenteringsværktøj - hvilket vil sige: temmelig ringe!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 11:53

Du kan jo indstille systemdoctor så den kun bruger de funktioner som du vælger! Så prøv at slå nogle fra under options!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:02

Det er allerede afprøvet.
Jeg troede, jeg fandt en genial løsning, da jeg satte systemdoktoren
til ikke at interessere sig for computerens defragmentation.
Men ak nej!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 12:11

Norton bruger jo osse den funktion i windows der går ud på at holde øje med hvor ofte man bruger en fil så speedisk kan flytte disse filer frem forest på harddisken! Det er sandsynligvis det er den der konflikter med Diskkeeper. så der er desværre åbenbart ikke noget at gøre! Har nu heller ikke brugt systemdoctor i årevis netop fordi jeg synes den bruger alt for mange ressourcer! I winXP er windows jobliste forøvrigt osse meget bedre til at overvåge systemressourcer føler jeg.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:23

Jeg har to computere med henholdsvis WinME og Win98SE installeret.

Min Win98-computer har ikke særlig mange kræfter, og derfor ville det
være rart at have Norton SystemDoctor til at slå alarm, når systemressourcerne
ryger i bund.

Mine tjek viser, at systemdoktoren selv "koster" en enkelt procent i systemressourcer,
og det kan jeg godt acceptere, hvis den blot ville lade være med at spænde ben
for andre programmer.

PS! Når jeg er så glad for min svage Win98-computer, skyldes det, at den er praktisk
taget lydløs, mens min WinME-computer larmer ad pommern til.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 12:27

Men har du prøvet at fjerne alt hvad der hedder disks under systemdoctor?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:29

I øvrigt har jeg gået så drastisk til værks, at jeg har prøvet at kyle Speeddisk i papirkurven.
Men det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:32

Jeg så først din sidste kommentar, efter at jeg havde sendt min.
Men ja, jeg synes, jeg ar prøvet det hele.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:32

Jeg så først din sidste kommentar, efter at jeg havde sendt min.
Men ja, jeg synes, jeg har prøvet det hele.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 12:33

Hvis du nu fjerner alt andet i Norton systemdoctor en lige systemressourcer virker det så ikke?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:35

Så var der alligevel noget, jeg ikke havde prøvet, teed.
Jeg tjekker det lige.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:44

Det hjalp desværre heller ikke.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-03 12:48

Tja så må man jo konkludere at de ikke kan køre sammen desværre!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 12:58

Det har du nok ret i, teed.
Og rent faktisk kører begge mine computere upåklageligt
- lige bort fra denne irriterende detalje.
Men når jeg ved, at det ikke kan være anderledes,
går irritationen nok over.

I første omgang vil jeg lade spørgsmålet stå åbent, indtil
det har passeret "Seneste 25", og hvis der så ikke er en anden,
der dukker op med en løsning, vil jeg acceptere en af dine
kommentarer som svar.

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 14:10

Tak for svaret, tedd.
Så behøver jeg ikke bruge mere tid på at bakse med det.

PS! Denne gang lykkedes det mig oven i købet at få dit brugernavn tastet rigtigt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 14:18

Hehe ja det er osse et svært navn måske skulle jeg ændre det til Teed!

Kommentar
Fra : Rellom