/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film Vender på hovedet
Fra : Fiona
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 29-10-03 23:09

Jeg har en avi film.Den er ændret til vdc (i Nero) og brændt i Nero,
men når den afspilles på dvd'en vender den på hovedet .Please hjælp mig
Sig nu ikke jeg skal vende tv'et på hovedet

MvH Fiona

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-03 23:22

Tror problemet ligger i at du har Nimo codecs pakken installeret?
http://www.greenspun.com/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=00AEcN

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 23:23

Men ellers er der mange andre løsningsforslag i det link jeg postede!

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 29-10-03 23:25

ellers så uninstall alle dine codecs og installér AceMegaCodecPack.... så virker det perfekt :)

du kan finde AceMegaCodecPack på www.divx-digest.com

Kommentar
Fra : spg10

Dato : 30-10-03 07:06

installer divx codec pack

eller søg på google efter det nyeste codec

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 08:55

Er der nogen af jer der kan give en logisk forklaring på det nævnte problem. Jeg har hørt meget men intet som dette.

Fiona er der tekst på som også er spejlvendt?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-10-03 09:49

Kan du ikke bare vende CD'en i din dvd ???

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 30-10-03 11:19

Jeg har prøvet at installere AceMegaCodecPack.... (MEGA STOR) Brænde den i Nero ,igen vender den på hovedet.
Til elleby....det er en Disney film uden tekst som kører fint til mit tv gennem Palm Butler,men når den laves om til VCD og brændes er balladen der .
Mit barnebarn er meget skuffet over min indsats

MvH Fiona

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 11:40

Jeg ved godt det er en meget lang tekst på engelsk jeg henviser til men både forklaring og løsninger til problemet er beskrevet der! Så det er bare at komme i gang med at læse! Man skal jo nødigt skuffe et barnebarn

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 03-11-03 11:59

Hej Tedd.
Ja så lykkedes det. Jeg har først converteret avi filen i TMPGEnc'en derefter brændt den i Nero og vupti ,den vender rigtig. (det var hårdt for en mormor at stave sig igennem alt det engelske

Tak for hjælpen MvH Fiona

Godkendelse af svar
Fra : Fiona

Dato : 03-11-03 12:02

Tak for svaret tedd.