/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filformat
Fra : Better_Performance
Vist : 653 gange
50 point
Dato : 29-10-03 22:36

Sikkert ikke den rigtige kategori, men jeg prøver alligevel.

Jeg har downloadet en fil som burde være en exe fil, men som hedder: xxxxxxxx.exe.mp3

Når jeg nu prøver at åbne filen vælger den naturligvis mediaplayer, jeg har så forsøgt at omdøbe filen og fjerne mp3 extension, men det ændrer intet, hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-03 22:42

Prøv at fjerne .exe og se hvad der så sker.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-03 22:44

Hvis du ved hvad filen er for en, og hvad den skal åbnes med:
H-klik på filen>åben med>vælg program>find det program filen skal åbnes med>marker ikke "brug altid dette program" før du er sikker på om det er det rette program filen skal åbnes i>ok
Nu skulle du kunne læse filen.
Men det lyder underligt at den hedder xxx.exe.mp3
Emesen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-03 22:47

ja, det er i høj grad underligt, men hvilket program bruger man til at åbne en .exe fil med??

i forhold til filnavnet er xxx jo naturligvis fiktivt, men jeg synes det er en mærkelig dobbelt etension alligevel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-03 22:50

Du skal kun bruge en af de to extensions - men du må vide hvad filen skal gøre.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-03 22:54

Hvad siger egenskaber for filen - h-klik>egenskaber.
Emesen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-03 22:54

Dne skal være en exe fil, men uanset hvad jeg kalder den tror den stadig at den er en mp3 fil

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 29-10-03 22:55

det er sikkert ikke en exe fil ;)
prøv at kalde den .zip eller .rar tør vædde med den er pakket....

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-03 22:57

I egneskaberne står den som en mp3 fil

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-03 22:57

har du aktiveret i dit windows så du kan se efternavn på kendte filtyper? for hvis du ikke har det, kan du ændre ligeså meget på navnet som du vil, uden computeren redigere selve efternavnet....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-03 23:00

Da du jo har hentet den ved du måske også hvorfor du har hentet den og hvad den skal bruges til.
Emesen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-03 23:00

Uanset hvad jeg kalder den til efternavn står den stadig som en mp3 fil

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-03 23:01

Har du prøvet at omdøbe den til en ren .mp3 fil?

ellebye

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-03 23:06

Judas-----

Den der skal jeg nok lige have uddybet, hvordan gør je gdet i XP??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 23:31

Den lyder lidt suspekt den der fil! Har du nogen ide om hvad der er? En film, et program, eller andet?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-03 23:32

Det er et program

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 23:47

så bare omdøb den til f.eks. program.exe og dobbeltclick på den bagefter! Men pas nu på det ikke er en virus?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-10-03 23:55

tedd-----

Prøv at læs længere oppe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 00:24

Har læst det men der kunne jo gemme sig flere punktummer i fornavnet!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-10-03 00:30

Hvad med at skære igennem og simpelthen slet den.

Det hele her er det rene gætteri.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 02:43

Har du forøvrigt gjort hvad judas foreslår? Det lyder nemligt mærkeligt hvis du ikke kan omdøbe dens efternavn!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 02:44

Og hvad med lige at checke den for virus inden du begynder at forsøge at exekvere den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-03 02:49

Det judas mener du skal gøre er at gå ind under kontrolpanel >> mappeindstillinger >> Vis og så fjern flueben i Skjul filtypenavne for kendte filtyper!
Sorry for de mange indlæg her til sidst men min tænker fungerer ikke optimalt her i nat

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-10-03 10:51

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P.