/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtigere start?
Fra : food_life
Vist : 378 gange
40 point
Dato : 17-02-02 11:22

Hurtigere start?

Har installeret XP og som lovet starter den hurtigere op – men jeg har McaFee installeret og der går et godt stykke tid inden den går i gang. Er der nogen steder, at tiden fra XP er færdigstartet til Mcafee starter, kan nedsættes? Den totale opstartstid synes for lang! På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-02-02 12:04

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> wrote in message
news:IlLb8.17919$B43.1003280@news000.worldonline.dk...
>
> Har installeret XP og som lovet starter den hurtigere op - men jeg har
> McaFee installeret og der går et godt stykke tid inden den går i gang.
> Er der nogen steder, at tiden fra XP er færdigstartet til Mcafee
> starter, kan nedsættes? Den totale opstartstid synes for lang! På
> forhånd tak.

Jeg har prøvet McAffee og hurtigt skrottet den igen, netop pga den effekt
den har på mastinens hastighed. Den sløver mærkbaret systemet og især
opstarten. Det kan sikkert forbedres ved at lade den scanne færre filer. Jeg
bruger selv PC-cillin virusscanneren og den er jeg helt tilfreds med. Jeg
har ikke kunnet mærke den.
Prøv og kik i news:dk.edb.sikkerhed.virus hvor der ofte diskuteres
virusscanner software.

En anden løsning for dig, kunne være at prøve BootVis. Det er et lille
program der kan optimere måden filerne ligger på på harddisken. Det kan
hentes her:
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

- Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-02-02 14:46

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev:
<http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp>

Eller hvis du har Nvidia grafik drivers installeret;

Gå ind i "Run" i "Start menuen" og skriv "services.msc /s".
Så åbner der sig et vindue hvor du skal finde: "NVidia Driver Helper
Service".
Højreklik på den og vælg "Stop".
Højreklik igen på den og vælg "Properties".
Ved "Startup Type" vælg "Manual" og klik "Ok".

Så skulle lukketiden gerne være ca. halveret.

Mvh.
Mikael

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 18-02-02 00:22

Behøver du at have mcafee til at tjekke dine filer igennem ved opstart, hvis du altid har shield på ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-02 00:25

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse >

> Så skulle lukketiden gerne være ca. halveret.

Jae ! - Men var det ikke opstarten

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 20-02-02 20:11

Problemet er tiden fra Xp er færdig til virusprogrammet starter?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-03-02 15:55

Kan du ikke, i stedet for at lade McAfee autostarte, selv starte "shield" on demand??
Så skal du i hvert fald ikke vente på første opstart.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 12-03-02 21:14

Det kunne jeg måske godt - men der må være andre muligheder?

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-03-02 08:56

Der er også den mulighed at du køber en hurtigere computer.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 40 point
Dato : 19-03-02 15:34

Hvis dit XP starter op "normalt" (altså hurtigt) sammen nogle andre programmer der er sat til starte sammen med XP når du tænder for pc'eren, og din McAfee først starter når alle dine "baggrundsprogrammer" er færdige med at indlæses, er der kun to ting at gøre: accepter det som det er, eller check hvad der starter sammen med XP og de-aktiver evt. nogle af dem (se evt. hvad der ligge nede ved siden af dit ur, da det er er ting/programmer der starter sammen med XP)
mvh
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 01-02-03 07:52

Tak for svaret catbody.