/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SPÆRRING AF HJEMMESIDER
Fra : frederikshavn
Vist : 1780 gange
25 point
Dato : 29-10-03 17:28

Kan man ikke få et simpelt og let pgr.som man kan spærre nogle hjemmesider,hvor man ikke vil have sine børn går ind på.Det skal helst være et pgr.hvor man ikke skal huske en masse password

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-10-03 17:39

Hvorfor ikke lægge de sider ind under klassificerede sider og samtidig sætte nogle regler op om at sider med vold, bare overkroppe o.lign ikke skal vises. Det er ikke noget med password, men sættes nemt op i din browser.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-03 17:47

H-klik Internet Explorer>indhold>aktiver>generelt>hak i administratoren kan...........>
godkendte websteder>Her kan du markere hvad ungerne må se uden password(der står ikke noget endnu)> skriv en web adresse og tryk altid>anvend>ok>
Nu skal du skrive et password HUSK DET
Når der surfes på nettet forlanges der password og godkendelse som kan huskes.
Godkendte adresser står i godkendte websteder og kan redigeres.
Den kan også slås fra med deaktiver, mens du selv surfer.
Du skal være administrator for at kunne gøre dette.
Emesen.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-10-03 18:01

til als
Undskyld mig,men hvordan gør man lige det

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 29-10-03 18:19

Hej frederikshavn!
I menubjælken i Outlook klikker du på "Handlinger", derefter "Uønsket mail". Du har nu to muligheder:
1) "Føj til liste over afsendere af uønsket mail", eller:

2) "Føj til liste over afsendere af indhold beregnet for voksne".

Vælg nu hvad der dækker dit behov bedst. Det virker glimrende.

M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 29-10-03 18:19

Hej frederikshavn!
I menubjælken i Outlook klikker du på "Handlinger", derefter "Uønsket mail". Du har nu to muligheder:
1) "Føj til liste over afsendere af uønsket mail", eller:

2) "Føj til liste over afsendere af indhold beregnet for voksne".

Vælg nu hvad der dækker dit behov bedst. Det virker glimrende.

M.v.h.
Favorite

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 25 point
Dato : 29-10-03 19:39

Højreklik på din browser. Du ved det blå ikon som ligner et e. Du har det sikkert liggende på skrivebordet. Klik på det nederste punkt Egenskaber

Vælg nu fanebladet Sikkerhed
Tryk "Klassificerede websteder"
Tryk websteder
Tilføj uønskede adresser f.eks. http:www.sex4you.com

Gå derefter ind under fanebladet "Indhold"
Klik på aktiver
Nu kan du se noget som hedder Klassifikationer
Der kan du så justere for flg. punkter: Nøgne kroppe, sex, sprog og vold.

Problemer? så vend bare tilbage hertil og jeg hjælper dig gerne videre.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-10-03 22:19

Tak for hjælpen,nu virker det

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-10-03 23:46

Selvtak for points. Jeg har også brugt det til mine børn og det virker faktisk udmærket, og jeg synes ikke vi andre gik glip af noget som helst.

Kommentar
Fra : osholm

Dato : 02-12-03 09:57

Jeg har leget med at spærre hjemmesider og ligeledes prøvet den under indhold-aktiver, men problemet er at den spærre for alt og der skal bruges password konstant. Når fx elever skal surfe på nettet og finde info har jeg svært ved at opsætte filteret korrekt uden at den blokker for alt. Nogen ideer til hvordan det sættes korrekt op?

Er det muligt at forhindre andre i at ophæve de websteder man har sat ind under klassificerede websteder?

Håber der findes et par gode svar :) gerne henvisninger til programmer som kan hjælpe med den slags administration.