/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Den bedste mus til spil.
Fra : crha
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 29-10-03 16:07

Hejsa, jeg søger en optisk mus der er god at holde på, og som er HURTIG. Jeg skal bruge den til spil hvor en høj reaktionsevne er et must. Den skal være med ledning, da jeg også skal bruge den til min bærbare.
Jeg har set på lidt, og det bedste jeg har fundet er Logitech MX 310, men om den er det bedste aner jeg ikke.

Jeg vil gerne have i ikke bare skriver "MX 900 er mega god, for sådan en har jeg selv...", da jeg ikke synes jeg får nok information ud af dette :P Gerne nogle links til forskellige sider =)

Håber i vil hjælpe.

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 16:15

Min søn bruger Microsoft Intelli og klarer sig meget meget godt i spil.
Prøver om jeg kan finde et link.

mvh ans

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-03 16:19
Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 16:33

Der er priser fra It Butikken her http://www.itbutikken.dk/default.asp?

mvh ans

Kommentar
Fra : snapshot112

Dato : 29-10-03 16:36

Hejsa.

Jeg sidder selv som supporter hos microsoft og er ligeledes en habil "spiller" jeg bruger også MS intelli mouse explorer 3.0.

Grunden til dette er .

1. Den er god og holde på.
2. har en hurtig reaktion.
3. Det er den mest driftsikre mus i windows 2000 og nyere.

så alt i alt en perfekt mus. Iøvrigt kan jeg oplyse at der den 28 okt kom en ny version af musen nemlig MS intelli mouse vers 3.0 NEW og den er om ikke endnu bedre så i hvertfald ligså fremrandende.

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productlist.aspx?type=Mouse

til sidst vil jeg lige slå fast at det absolut ikke er andbefalet at du investere i en trådløs mus (alt for langsom opdatering)
og til allersidst en god musse måtte er ikke at kimse af :) såå invester i en steelpad eller icemat eller lignende så er du rigtigt godt kørende.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-10-03 16:59

Hvad er prisen på sådan en intelli mouse vers. 3.0 NEW? eller er det den der hedder vers. 4.0 (synes jeg har hørt om det)?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-10-03 17:01

Det er priser i danske butikker, og helst det billigste sted :P

Kommentar
Fra : snapshot112

Dato : 29-10-03 17:06

du kan finde pris eksempler her :)

intelli mouse explore 3.0
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607912

intelli mouse explore 3.0 NEW eller Platinum som den også hedder.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607933

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-03 17:10

Hvis du ikke vil købe den online, vil jeg foreslå ComputerCity.
Og hvis du gerne vil købe den online, så tjek priserne
hos edpriser: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607912

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-10-03 17:37

Er denne mus den der new? http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/mouse/ps_ime.jpg og er den god? og til sidst, hvad koster den?

Til snapshot112: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607933 er da trådløs?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-03 18:20

Intelli 3.0 på black icemat. Så styre man. Det er nemlig sådan en jeg har hehe... ej seriøst. Det virker!

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-10-03 19:02

Kender en der har Intelli 3.0, og ud over han siger den er max dårlig, ser den heller ikek for godt ud, og så vidt ejg husker holder man heller ikke godt på den :P
http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/mouse/ps_ime.jpg ser til gengæld ret nice ud, hvis ikke den er for dyr og er af ordentlig kvalitet... Vil gerne vide hvad det er for en.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-03 19:11

Ok. Du har vist fat i den forkerte ende. Den bedste mus efter intelli 3.0 er helt klart MX 900. Den er mega god. Lad være med at sige noget du ikke ved noget om. Det hjælper ikke at tro på alt hvad man høre. Intelli 3.0 er af ekstrem ekstrem EKSTREM god kvalitet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 19:28

crha

Dem der spiller spil over nettet eller til en privat net-aften foretrækker en intelli 3.0. Ham du kender, som siger at den er max dårlig, det kunne jo være at hans com. er meget langsom. Den bedste mus til spil er en intelli 3.0. Jeg er ikke ansat hos microsoft så jeg tjener ikke penge på det, men min søn bruger sin SU til com. mv. Når han skal hæve fra sin konto vil han også have det bedste.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-03 19:36

crha> "Kender en der har Intelli 3.0, og ud over han siger den er max dårlig, ser den heller ikek for godt ud"
Hvis han siger den er max dårlig er der vidst noget galt med ham. Microsoft IntelliMouse har fået de bedste anmeldeser på faktisk alle spillesteder! Det er jo ikke for sjovt at folk der tjener penge på CS alle spiller med den!? Desuden er den USB og har den hurtigtste reply rate mulig for en mus! indtil videre... Man holder helt perfekt på den. Jeg kender Affliktor fra SoA, han spiller også med den.

Din ven skal spænde hjelmen og lære at spille comp med en pro mus, eller også holde sin kæft.

mvh

JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-10-03 19:54

Tror bare han er Microsoft-hader :P
Tak da, det kan godt lyde som om jeg har fundet min kommende mus :) men findes der er nyere udgave og/eller bedere en?

Kommentar
Fra : zanzijust

Dato : 29-10-03 19:55

Den ABSELUT bedste mus til at game med er Terratec Boomslang 2100... Den koster omkring 700kr.. Terratec har altid lavet gode spilmus, og de er suveræne til det... For på denne mus er der kanon hurtig reaktionsevne.. Du kan endda lave sensen om uden at skulle ud af spillet.. Den er god at holde ved, fed at se på og bare perfekt! Check den ud på www.terratec.com

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 29-10-03 19:58

Hæjsa crha
jeg spiller selv en del og det er spil som Diablo 2 og Warcraft 3, hvor der somme tider gælder om at være hurtig. Der købte jeg en mus uden kule altså med indforrød
musen heder Logitech (optical) kr ca 300-350.
ps jeg spiller aldrig mere med en mus hvor der er kule i du er fri for at kulen sider fast eller glider på mussemåtten
med vh Tom

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 29-10-03 19:59

Hæjsa crha
jeg spiller selv en del og det er spil som Diablo 2 og Warcraft 3, hvor der somme tider gælder om at være hurtig. Der købte jeg en mus uden kule altså med indforrød
musen heder Logitech (optical) kr ca 300-350.
ps jeg spiller aldrig mere med en mus hvor der er kule i du er fri for at kulen sider fast eller glider på mussemåtten
med vh Tom

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-10-03 20:08

Mange tak for alle jeres kommentarer, men tror det bliver en intelli 3.0. Men der er ingen forskel på Bulk og ikke-bulk versionen, ud over at software osv. ikke følger med?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 20:08

Hvis du tænker på intelli 3.0 er der ikke kommet en nyere udgave end det, der er henvist til.
Hvis du køber en sådan bliver det en leg for dig at spille.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 20:11

Det er det samme bare uden indpakning. (bulk)

mvh ans

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 29-10-03 20:16

zanzijust> Terratec Boomslang 2100 er ingenting sammenlignet med Microsoft IntelliMouse se selv specs:

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0
Type: 5-button + 1 Wheel
Interface: PS/2 & USB / Optical
Software: IntelliPoint Ver. 4
Resolution: 6000fps
Warranty: 2 Years
Producent varekode: B75-00063

Terratec Boomslang 2100
Type: 5-button + Wheel
Interface: PS/2/USB
Software: Razer Configuration Center
Resolution: 2100 DPI
Warranty: 2 Years
Producent varekode: 7170
USB port with PS/2 adapter
2,5 m very flexible cable

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-10-03 20:46

Nej, men terratec's mus er hurtigere pga. det er en kuglemus. Det er fordi at en kuglemus's resolution=uendeligt. Du kan nok ikke mærke det, man det var nok hvad udviklerne af Boomslang tænke. Den bliver også irriterende i længden da man skal til at rense kuglen, og hvis man spiller rigtigt meget, skal man nok rense den ca. en gang om ugen.
Jeg anbefaler dog stadig intelli 3.0. En lille add til intelli 3.0: Man kan købe en billigpakke hos shg.dk hvor du får en Icemat(Black)+intelli 3.0. en pakke som du spare penge på. Jeg fortryder i hvert fald ikke mit køb
Jeg undskylder mine tidligere kommentare. Jeg blev bare lidt knotten, da det var som om du ikke lyttede til vore kommentare.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 21:06

Toms hardware guide lever af at anmelde ting til computere. Her er der en anmeldelse af forskellige mus. Du kan jo selv læse konklussionen på følgende link:

http://www.tomshardware.com/consumer/20011026/opticalmice-12.html#summary_table_conclusion

mvh ans

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-10-03 21:25

Sry ting27, hvis du opfattede det som om jeg ikke læste og "lyttede" til jeres kommentare, men det gjorde jer, og de har fundet frem til mit valg af ny mus =)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-03 21:56

Er der så ikke et af svarene, som du kan acceptere?

mvh ans

Kommentar
Fra : zanzijust

Dato : 03-11-03 00:16

JudAs.J.LAiR.P--> Hvor er det lige den helt store altafgørende forskel ligger som gør intelli så meget bedre??

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 03-11-03 17:03

Tak for alle jeres kommentarer... Købte musen og var til LAN i weekenden hvor jeg STOROWNEDE!!!! Det er nemt at mærke en forskel på min gamle Intelli Wireless Explorer og denne :D
Mange tak til jer alle..!