/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Undenlandske karakterer
Fra : Thorendal
Vist : 743 gange
50 point
Dato : 29-10-03 08:47

Er der nogen der ved, hvor man kan finde en præcis "oversættelse" af det Nordamarikanske karaktersystem? Jeg vil nemlig gerne finde ud af, hvad mine danske karakterer svarer til i Nordamerika, hvor de jo som bekendt regner i A, B, C osv.

Tak

Kommentar
Fra : snapshot112

Dato : 29-10-03 10:45

Man kan desværre ikke oversætte karakterende direkte, men du kan se hvad de forskellige betyder på denne side.

http://www.siu.edu/gradschl/grades.htm

Med dette karakter system er målet at skrabe nok point sammen til at kunne få adgang til college. Da der jo ikke er helt så mange karakter trin i usa er det som sagt ikke muligt at oversætte dem direkte men du kan nogenlunde danne et billede af dine evner :)

Accepteret svar
Fra : zhogun

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-03 16:14

Her har du det!!!!

http://www.sdu.dk/Adm/Educ/Ex-stud/Grading/DKversAmerc.html

sammenligning af danske karaktersystem og amerikansk.

zhogun

Godkendelse af svar
Fra : Thorendal

Dato : 30-10-03 00:19

Tak for svaret!!! Det er bare super super super fantastisk!!! Hvor er du god!!!