/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
proplemer med strømper
Fra : doris1
Vist : 1274 gange
50 point
Dato : 29-10-03 08:19

jeg har en dreng på 8 år, som er meget generet af syningen på strømper
vi prøver op til 5 - 6 par hver morgen alle har en syning der genere ham
det er ikke særligt morsomt, er der nogle er har en ide til hvilke strømper vi kan købe

Kommentar
Fra : mango

Dato : 29-10-03 08:52

hmm, jeg tror det er en dille han har fået! Det er ret typisk i den alder...kan godt være du bliver træt af mig når jeg siger sådan, men, det kunne være en måde at få lidt mere opmærksomhed på ?? Har du tænkt på det?
Jeg er selv mor til 3 og kender godt humlen
Men en ide, kunne være at du tog drengen med en dag og gik på strømpejagt, simpelthen brugte en hel dag på ham, så han ved selvsyn også så hvilke strømper der fandtes. Dette kunne så give ham en masse opmærksomhed og følelsen af at blive taget alvorligt...om i så finder nogen eller ej, det ved jeg ikke, men jeg er temmelig sikker på at "dillen" vil ophøre.

Jeg kender desværre ikke nogle strøber der er helt uden søm...men måsker er der andre der gør?

Mange venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 29-10-03 10:17

Kunne en mulighed ikke også være at lade ham selv, finde de strømper frem, som han vil/kan have på!??
Han er trods alt 8 år, og når han er den der har "strømpebesværet", må han jo også bedst selv vide hvilke der ikke irrriterer ham...
Og det giver ham også en følelse af selvstændighed!

Har ikke selv erfaring med det, men tror også, som Sus skriver, at det er en "dille"

Det var bare en tanke!!

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 29-10-03 12:20

Snublede lige over indlægget, og kan komme med følgende tanke/idè:
Jeg løber en del og benytter i den forbindelse såkaldte "løbestrømper" der er uden syninger. De kan fås i enhver velassorteret sportsforretning - dog ved jeg ikke om de kan fås i din søns størrelse.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : Kitten

Dato : 29-10-03 12:36

Hej!

Det behøver ikke at være en dille han har. Min fuldvoksne far har det på samme måde.

I sportsforetninger kan man få strømper stort set uden søm.

Held og lykke med at finde nogle I kan bruge.

Hilsen Kitten

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 30-10-03 05:55

Man kan også vende strømpen med vrangsiden udad, men det kræver nok nogle ensfarvede strømper, hvis man ikke vil lægges mærke til. DEt samme gør jeg med stofhandsker, når jeg skal have dem inden i gummihandsker. Meget mindre ubehageligt.

DEt er altså meget forskelligt hvor følsomme mennesker er på de forskellige sanser - tænk bare på overfølsomhed for lyd, lys osv. Det er heldigvis en menneskeret at være forskellige også på de punkter. Min nu afdøde farbror rev altid kraverne af sine skjorter fordi de generede ham - det var før man kunne få kinaflipper...

Venlig hilsen Sismofyt

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 31-10-03 16:35

Jeg tror ikke din dreng er hysterisk. Det er meget generende med de tykke sømme i strømperne. Jeg køber dem aldrig mere selv, men udelukkende strømper/sokker med håndketlet tå.
For et par år siden skulle jeg sy 15 par snabelsko til en børneforestilling. Jeg blev meget chokeret, da jeg, efter at have taget mål til dem alle, så hvor stor forskel, der var på børnenes fødder, og samtidig så, at deres fodtøj var akkurat samme slags.
Det er ikke bare strømperne alene, der skal fokuseres på, men også i høj grad fodtøjet.
Venlig hilsen
Warnia

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-11-03 00:17

Jeg savner egentlig en kommentar fra Doris????
Venligst Mango

Kommentar
Fra : doris1

Dato : 01-11-03 09:22

tak for alle gode råd med hensyn til strømper uden søm
jeg har været på strømpe jagt og har fundet strømper der ikke genere ham
men sko har selfølgelig også en stor indflydelse, jeg mener ikke at proplemet er en dille og at han mangler opmærksomhed da vi herhjemme har kunne se på ham at han virkelig var generet af strømperne