/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Bmw R 100 RS Årg. 82. sætter ud
Fra : lejski
Vist : 3155 gange
300 point
Dato : 28-10-03 21:55

jeg har et problem der er ved at blive en gyser efter mit ledningsnet brændte af bliver motoren ved med at sætte ud alt er stort set skiftet,sorte box tændspoler nyt led.net tændkabler.den sætter først ud ved 165 km/t derefter går den ned til omk.105 kmt først da begynder den at trække rent indtil den igen når 165 km/t.Kan det være på kaburator siden? vaccummembranerne fejler ikke noget.Måske er der nogen der har prøvet noget lign?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-10-03 22:29

Måske er det gud der forsøger at forrtælle dig noget?
Men ellers er det efter min mening, noget elektrisk. Jeg vil have sagt tændspole, der blev for varm er der 2 ? De fleste motorelektriske værksteder Lukas, Bosch, har et test apparat.
Hvad med strømfordelerdækselet, er det skiftet, hvis man tørrer det godt af i sprit, må der ikke være sorte "streger" indvendig, så skal den skiftes.
Giv ledningsnet og strømfordelerdæksel (osse indv. en gang silikoneolie, feks. Pronto)
En anden mistanke er rotoren inde under strømfordelerdækselet, der er nogle typer, som har en afbryder, som afbryder ved et bestemt omdr. tal. De virker ved hjælp af en fjeder som sidder i rotoren?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 29-10-03 21:32

Hej Palle.
Tak for dit svar. Jeg vil prøve at få målt det hele igennem.
Håber det hjælper.
VH Lejski.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 10:22

Hejski lejski, hvordan går det?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 04-11-03 08:42

Hej Palle Hansen. Der er 2 tændspoler på den årg.
der er ingen rotor eller strømfordelerdæksel

.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 04-11-03 08:42

Hej Palle Hansen. Der er 2 tændspoler på den årg.
der er ingen rotor eller strømfordelerdæksel

.

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 04-11-03 09:26

Hej igen du må undskylde jeg prøver een gang til. Der er 2 tændsp.ingen rotor ell.fordelerdæksel. Tændningsanlægget er mont. på knastakslen (hvis du kender til BMW ved du godt hvordan det er bygget op) Hele tændningsanlægget er målt igennem nu og skulle være ok. Jeg har prøvet i Haynes Manuel at finde udaf om der evt. skulle sidde nogle afbalancerings klodser inde bagved hall giverne, ved du om der gør det? For det kan snart kun være sådan et problem! Er der flere måder at forbinde 2 tændsp. på ? I haynes manual står der spole1KL.15+ til spole2 KL.1- .strømledning til spole2 KL.15+. stel ledning til spole1 KL.1-. En Bosh mand sagde at man må aldrig forbinde tændsp. + til -. Kan han have ret i det ????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-11-03 23:00

Nej så godt kender jeg ikke BMW, men ved nærmere eftertanke ved jeg godt der er 2 sat direkte på knastakselen.
Jeg mener at tændspoler altid er mærkede med plus og minus, og selvfølgelig skal man overholde det det. Forklaringen på ledningsforbindelsen er rigtig hvis spolerne er 6V (måske står det på dem,(står i haynes) eller kan måles med voltmeter, når man sætter tænding på) og man så havde sat dem i serie, for de skal vel også "fyre af samtidig i en boxermotor. Som din ledn. forklaring er løber plusledning også ind i hver spoles plus.
Men i Haynes Manuel, er der også under hvert afsnit (tænding og carburator og motor) afsnit med fejlfinding. Og i dette tilfælde må det være noget i retning af: Motor (ignition) misfiring at high speed.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 120104009865

Dato : 14-11-03 15:48

hej lejski jeg har haft seks bmw-lige fra 9o s til100rs jeg har prøvet problemet
det var en tanktaske,der lukkede for luften til tanken.men du kører vel ikke
med sådan en.hilsen Ole

Kommentar
Fra : per_juhl_c

Dato : 19-11-03 20:16

Hej

Haelder nu mere til noget med benzintilforsel.
Er filter i haner rene ?
Er det orginal benzin slange ?
Har du fjernet forbindelsesslangen mellem hojre og venstre side ?
Det er jo lidt mystisk at den skal helt ned paa 105 Km/t for den vil igen.
Hvor gamle er dine taendkabler ?
Lost taendror ?
Gaar ud fra taendingen staar rigtigt
MVH Per Juhl Christensen

Ex R100RS
K100RS 16V
Hojrestyret
Guleplader

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 06-12-03 23:38

Hej per-juhl-c Benzinslangerne er som standard med fordeler i luftfilterkassen. Jeg har prøvet og åbne for hanerne.med afmont.benz-slange og det render fint ud. mine tændkabler er helt nye orig.BMW-kabler.jeg er ikke 100% sikker på tændingen står korrekt.Jeg har prøvet med nye og med gamle tændrør,uden forandring.Om den har originale benz.slanger kan jeg ikke svare dig på,men de er tætte og bliver ikke suget flade.Jeg har staldet den op nu,så mine muligheder for ligsom at prøve noget af er lidt dårlige for tiden.Men een ting er sikkert mit (lille)problem med BMWen VENTER på mig til foråret.TAK for jeres indlæg VH.lejski

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:18

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 19-04-04 22:27

Så er bmw på banen igen alt er som det var sidste efterår.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-04 23:58

Og det betyder at?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xt600e

Dato : 23-04-04 17:58

Jeg har været ude for samme problem.
Årsagen var at jeg kun åbnede for den ene benz-hane.
Prøv med begge åbne!
Xt600e

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 23-04-04 22:44

Hej xt600 Jeg har prøvet og åbne begge haner den sætter stadig ud.Idag har jeg renset begge kaburatore/benzin haner osv.Der var faktisk en lille smule snavs i den ene kaburator,om det er det der har skabt problemer ved jeg ikke.Jeg målte svømmer højden for at samligne dem.den ene var meget ved siden af dvs. at den har haft MEGET lav benzin stand,Jeg fik ikke startet den op idag men det gør jeg imorgen.Jeg er fandme meget spændt på og se om det var det der skulle til.

Accepteret svar
Fra : bne

Modtaget 300 point
Dato : 02-05-04 00:04

Hej Lejski
Har haft et lignende problem med en SR500 (jeg nåede aldrig op på 165...) - det var lufthullet i tank-DÆKSLET, der var stoppet !
Prøv at blæse det rent - eller test at fejlen er der, åben tankdækslet og prøv igen med åben tank.

mvh
BNE

Kommentar
Fra : lejski

Dato : 02-05-04 20:40

Tak for dit indlæg bne, jeg har fundet fejlen LANGT OM LÆNGE i den ene kaburator var der snavs.dvs.da jeg havde afmont.hoved dyssen var der ikke noget at se men oppe i bunden sidder der 2 små messing ringe de sidder i for længelse af hoved dyssen de falder ned mår man skruer hoved dyssen ud og i den ene ring er der 3 små huller de var stoppet, holdkæft hvor den kører godt nu.Mange tak til alle jer der har kommet med gode råd.HEJ.

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 11-05-04 00:57

Hej
Jeg har haft tilsvarende problem, det var den ene af tændspolerne der fik en overgangsfejl (varme) hver gang de skulle tænde så tit, når den så var kølet af igen forsvandt fejlen
Mvh. Seipe

Godkendelse af svar
Fra : lejski

Dato : 25-05-04 20:50

Tak for svaret bne.hej med dig bne tak for dit indlæg.dit svar fik mig til at tjekke alt hvad der kunne være stoppet ,mange tak hej.