/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Forskellen på laserprinter-deskjet-inkje~
Fra : maya123
Vist : 1645 gange
50 point
Dato : 28-10-03 17:58

Hejsa
Ja, som overskriften lyder, hvad er forkellen på de tre typer af printere, bare i korte træk, tak.
Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 28-10-03 18:18

Hej Maya123

Læs det her link - det giver vist et par svar på dit spørgsmål

http://www.fs.dk/pdf/rr/99/rr990709.pdf

Hilsen Ehawk

Accepteret svar
Fra : Favorite

Modtaget 60 point
Dato : 28-10-03 18:37

Hej Maya 123
Laserprintere er en printertype, som ikke anvender ink (blæk), men en art plasticpulver, som ved høj temperatur brænder sig fast i papirets overflade i form af bogstaver/tal eller grafik. Laserprintere har hidtil været dyre at anskaffe, men tilsvarende billige i brug (pris/stk.). Laserprintere fås nu, i god kvalitet - f.eks. HP, til 1500 - 2000 kr., hvilket dækker behovet for privatpersoner. De originale patroner er dyre, ca. kr. 500/stk.. Parallelprodukter ca. 80% af prisen for originale produkter.
Deskjet er et udtryk for printertypen, nemlig at der er tale om en lille maskine, som anbringes på et bord (skrivebord). Inkjet betyder, at printeren, i modsætning til lasersystemet, anvender blæk til skrivningen, normalt i farverne sort, rød, gul og blå. Originalpatronerne er dyre (meget), og hvis der rigtig er gang i kreativiteten, er sådan et par patroner snart tomme. Man kan få refill-sæt, som naturligvis gor hele proceduren billigere (meget), men det er noget "bøwl" at stå med, det sviner af h.t..
Jeg er sekretær i 4 foreninger, og skriver derfor meget. Jag har arrangeret mig på den måde, at jeg har anskaffet forholdsvis dyr læserprinter (HP) til al tekstarbejdet og en god inkjetprinter til den kunstneriske udførelse. Det virker udmærket. Dr er jo f.eks. ikke noget i vejen for, at du førts udskriver brevhoveder etc. i farver, og efterfølgende kører en arbejdsgang 2, hvor du indsætter selve teksten i s/h.
Håber dette kan bruges.

M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-10-03 19:40

Hej maya123
Meget kort... så virker en:
laserprinter = samme princip som i en foto kopierings maskine (pulver).
deskjet-inkjet printere = begge samme type, skriver med blæk.

Ellers syntes jeg nok Favorite gør det flot, ja det gør Ehawk da også, men burde nok ha' fortalt at du behøver Adobe Acrobat Reader installeret.
Maya ku' godt ha' unladt det der fedten rundt med hjemmefarve-påfyldning... men på den anden side, så er du jo advaret imod dette. Det behøves nu ikke at være så slemt, som beskrevet (jeg har ingen problemer + latexhandsken er opfundet). Tro mig en laserpatron med hul på, svinere mere end 10.000 farvepatroner til sammen.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 29-10-03 04:52

Tak for svaret Favorite.
          Tak for svarerne alle tre, det er altid rart at lære nyt.
Håber engang, der kommer noget nyt på markedet, så vi alle slipper for genfyldninger osv. Hvem ved, der bliver jo opfundet noget hele tiden.
Mange venlige hilsner fra maya og god dag til jer alle.