/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Give "hvide" vare stål look?
Fra : kpm10
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 27-10-03 22:49

Hej jeg har set det de program på DR der hedder Handyman, og der så jeg at en af deltagerne derhjemme havde lavet hendes hvide opvaskamaskine om så den fik et stål look!

Desværre blev der ikke sagt hvordan det er blevet gjort, og det syntes jeg faktisk lyder ret spændende!

Jeg har skrevet en mail til DR men har selvfølgelig ikke fået noget svar

Er der nogen der ved hvordan man bære sig ad med at få lavet sådan en ting?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-10-03 23:25

Hej kmp10

Jeg har selv engang "om designet" en opvaskemaskine og det er faktisk ret nemt.

Frontpladen på opvaskemaskinen kan du tage af - dernæst skal du måle længde og bredde på den. Så finder du enten en butik, smed eller én, der arbejder med stål, og får ham/hende til at skære dig en plade i samme mål. Den sætter du så bare på, i stedet for den hvide.

// Toupie

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 28-10-03 07:47

Jo det lyder da meget nemt, men pladen skal vel også bukkes? og hvad med de knapper der måtte være?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-03 08:33

Der findes et firma i Vejle, der hedder Sibola. Nummeret har jeg ikke. De laver så vidt jeg ved amerikanerkøleskabe om til rustfri look. De burde kunne hjælpe dig. Prisen tør jeg ikke gætte på. Ellers ved jeg at Gybo Rustfri Ståldesign kan lave sådan noget, enten efter den gamle plade eller efter skitse. Men prisen er nok grim. Tlf Gybo 75 63 10 00.

Skal du danne sådan noget, bør du have adgang til en saks og en kantbukker mv. Skal du købe dig til det hele, er jeg banke for at fidusen ryger.

Du kan enten bruge børstet aluminium (sart), eller slebet rustfrit (ikke billigt).

Hvis du skal bore i rustfri, skal du passe på at dine bor skal være skarpe. Sørg for at tage spån hele tiden, eller brænder dit bor og der hvor du har forsøgt at bore er pladen ødelagt. Brug gerne skærepasta.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-10-03 09:53

Hej Kpm10

Hvor bor du?! Kender en god smed i Karlslunde.. Du kunne jo evt ringe og spørge ham om det er muligt at få lavet sådan en plade. Han er ikke så dyr..

Mvh. Gisele

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-10-03 11:47

Hej Kpm10

Nu ved jeg jo ikke hvilken model du har, men prøv i første omgang at tage frontpladen af.....så kan du bedre danne dig et overblik over hvor besværligt det er - måske det slet ikke kan lade sig gøre på din model

// Toupie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-03 12:10

Alt kan lade sig gøre. Det er ren økonomi om det kan svare sig. Jo flere buk, udsvæk og huller - jo værre. Skal du have skidtet ordnet ude i byen, er jeg bange for at svaret vil hedde - det bliver for dyrt. Har du ikke selv adgang til pladeværktøj eller kender en der kan fuske, bliver det alt andet lige noget dyrt noget.

Slebet rustfri plade er desværre heller ikke gratis.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 28-10-03 12:26

Ja ude i byen ville blive alt for dyrt.........det skulle bare være en nem løsning for at få ens hvidevare til at se "nye" ud.....

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-10-03 12:42

Kmp10

Jeg tror også kun det kan betale sig, hvis du kender nogen, der kender nogen, der arbejder med stål, så du kan få det "orange"

// Toupie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-03 12:43

Omlakering er nok det billigste, hvis det er sminkning. Vær dog opmærksom på varme. Malingen skal kunne tåle dette.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-10-03 16:31

Børstet eller slebet rustfrit stål er da til at betale sig fra. Og det så da rimelig professionelt ud, da jeg lavede stænkplade og ventilatoraftræk med hjælp af en slagsaks og en bukkemaskine. Noget i stil med 150 kr for en 2 kvm 0,8 plade.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-10-03 16:45

Dem der sælger rustfri er lidt nogle røvere. Det er ikke for ingenting vi kalder dem "guldsmede".

Du havde så også en slagsaks og en bukker., pbp. Det hjælper jo væsentligt. Jeg kunne skam også sagtens skaffe pladen og lave det på værkstedet. Men det kræver du har mulighederne. Skal du have det lavet ude i byen, kan de godt klippe lidt tæt, de der rustfrie folk.

Du kan få et par rustfri mere Kpm. SB Montage 23 70 96 65 Steen, eller Dansk Rustfri 76 30 03 75 Per, eller Randers Rustfri 86 42 56 88 Jørn hvis jeg husker rigtigt (ikke sikker).

Pladen handles bedst engros ved Damstahl 86 52 28 00, men de handler ikke med private.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-11-03 01:50

Hej Kmp10

Hvordan går det med projektet?????

Har du opgivet, eller venter du på flere svar?

// Toupie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 13:29

Hvad fandt du på Kpm?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 28-11-03 14:46

Jeg har ikke rigtig fundet ud af noget, da jeg syntes at der lidt for omfattende en operation i forhold til hvad jeg får ud det.....desværre jeg havde håbet på at der var en lettere udvej...

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-03 14:49

Tjaeee, livet er kun for de stærke.

Hvad med at lukke spørgsmålet så?

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 28-11-03 14:52

Tak for svaret 3773.