/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
2 outlook express på 1 computer
Fra : grausen
Vist : 608 gange
150 point
Dato : 27-10-03 19:34

Hejsa
Jeg har altid brugt outlook express på vores computer og manden har brugt tdc.onlines mailboks til at modtage/ sende mails fra.
Nu er han imidlertid blevet træt af at skulle ind den vej hver gang for at hente mails og kunne godt tænke sig sin egen outlook express.
Mit spørgsmål er så nu: kan man have 2 outlook express på en computer, der så henter til/fra hver sin adresse? Vi har forsøgt at lægge microsoft outlook ind (ikke express) men kan ikke få det til at virke...............
Håber i forstår meningen i dette spørgsmål

Accepteret svar
Fra : keldkc

Modtaget 160 point
Dato : 27-10-03 19:59

Hvis jeg forstår dig ret så er det du ønsker ikke 2 x Outlook Express, men derimod 2 mail accounts i 1 Outlook, ikk??

Så er opskriften følgende:

1. gå ind på menupunktet "filer"
2. Ned til punktet "Identiteter"
3. Tilføj ny identitet

Herfra ligner opsætningen den du lavede 1. gang - når du herefter skal over på 'din egen' gør du flg.

1. Gå ind på menupunktet "filer"
2. Ned til punktet "Skift identitet"

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 27-10-03 20:07

jo ønsket var faktisk 2 outlook en til manden og 1 til mig, hvis det kunne lade sig gøre, så vi ikke skal siddde og rode rundt i hinandens mail, kan det undgås ved det du nævner?

Kommentar
Fra : keldkc

Dato : 27-10-03 20:16

Ja denne opskrift er lige til at følge: jeg har selv lige checket på vores fælles famliecomputer, her er der ca. 5-6 accounts på 1 Outlook Express.

Rent faktisk så skifter 'alt' d.v.s. kontaktpersoner, ind/ud-bakker, signatur. Så I vil føle det som om I har 'jeres egen' Outlook express

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 20:30

Prøv at kigge på denne:
http://www.jur.ku.dk/edbvejledning/viptap/
Måske en mulighed.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-03 20:50

Hvis i har Windows XP, og logger ind i XP med hver sit password, så kan i også have hver sin konto i den "samme" outlook, men nu er der ingen der kan snage i hinandens e-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 27-10-03 22:00

Hej keldkc
jeg har nu prøvet det du skriver og det virker til dels.................
nu sender den bare mine mails til mandens konto..............
Vi kan godt sende fra hans konto men den vil ikke modtage hans mails. Mandens er sat op ligesom min bortset fra med hans mailadresse, har du en ide til hvor fejlen kan være?
m v h

Kommentar
Fra : gyde

Dato : 27-10-03 23:30

Hej Grausen

Det skyldes formentlig, at jeres to forskellige mail adresser faktisk er tilknyttet en og samme mailboks hos TDC. Når Outlook Express henter mails fra TDC, henter den al indhold i den pågældende mailbox, d.v.s både din og din mands. Du kan løse det ved at oprette en såkaldt Meddelelsesregel for hver af jeres identiteter. Reglen for din identitet skal sættes op til ikke at hente mails sendt til din mands email adresse og omvendt.
Vælg Funktioner/Meddelelsesregler/Post
Opret en ny regel med følgende opsætning:
1. Vælg betingelserne for reglen: "Hvor linien Til indeholder personer"
2. Vælg handlingerne for reglen: "Hent den ikke fra serveren"
3. Beskrivelse af regel: Klik på den blå linie "indeholder personer" og skriv så den email adresse, du ikke ønsker at modtage post på. Tryk derefter på knappen tilføj.
4. Regelnavn: Giv reglen et navn og tryk OK
HUSK at aktivere reglen ved at markere det lille felt til venstre for reglen

VH Gyde

Kommentar
Fra : keldkc

Dato : 28-10-03 09:22

Det der tilsyneladende er galt her, ligner en fejl i den basale opsætning af de enkelte indentiteter.

Når du sætter din mands identitet op så skal du bruge de oplysninger I har fået fra den pågældende ISP (udbyder) d.v.s. POP3 server skal være fra tdc.onlines mailboks. Da I tilsyneladende godt kan sende er der indsat den korrekte SMTP server.

SMTP = den server du bruger til at SENDE mail (afhængig den den ISP der 'fysisk' her leveret linien)
POP3 = den server hvor din mail 'lander' når nogen sender til dig.

Som eksempel kan jeg oplyse dig at jeg på min PC som omtalt har 5-6 accounts fra 3 forskelllige ISP'ere, men alle er opsat med samme SMTP da jeg har ADSL fra TDC

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 28-10-03 12:46

Tak for svaret keldkc.
Det lykkedes til sidst.........
det sidste problem var fordi mandens mail ikke var registret under vores abonnement