/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
WIN MESSENGER/SKYPE
Fra : ferik
Vist : 479 gange
500 point
Dato : 27-10-03 18:44

Hvordan får vi WIN messenger 6,0 og/eller Skype til at virke. de er indlagt på comp
Vi har WIN XP prof på 3 computere, Bredbånd 128/256, norton antivirus, diverse programmer, Linksys trådløs router BEFW11S4, og WUSB11-Wireless USB Adapter,
fast IP adresse, vi har købt nye høretelefoner,
vi er ret nye i det her med computere. så evt. svar bedes være meget detaljeret,
vi forventer at der vil gå op til 14 dage inden dette ? vil blive lukket, vi vil gerne have god tid til at afprøve evt, svar
suplerende ? er velkommen, også gerne på mail adressen nerikkr@yahoo.dk
ferik
? hvorfor kan jeg ikke give over 500 point, svaret kan nemt være mere værd

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-03 19:14

Hejsa Ferik

Her er en god guide om hvordan man kommer igang med messenger

http://shor.ter.dk/31305693

Mvh Brian

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 27-10-03 19:16

XP er er udstyret med egen firewall,er den slået fra??Start-Kontrolpanel-Netv og Internetforbindelser-
Netværksforb-H klikke på lan-Egenskaber-Avanceret-Fjern evt flueben.Hvis det ikke er det er det routeren,men der skal klogere folk til, end mig
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-03 19:34

firewall i XP har været slået fra og til mindst 10 gange
ferik

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 27-10-03 19:39

Hejsa
har i husket at oprette jer som bruger til begge programmer?
Kan du sige lidt mere udførligt hvad programmerne gør/ ikke gør?
m v h

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 19:58

Der er da vist også mulighed for firewall i jeres ruter.
Emesen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-03 20:14

vi er oprettet som bruger i begge, det går også meget fint med at skrive til hinanden i WIN messenger
det er den manglende lyd der problemet
vi har prøvet at se i routerens indre dele, men kan ikke finde en firewall
jeg vil se efter en gang til, der er rigtig mange muligheder der
ferik

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-03 20:25

Hejsa igen ferik

er i sikre på at der er skruet op for microfonlyden?
eller at denne er sat til?
Klik på dit lydicon-her kan du se om lyden er skruet helt i bund,hvis den er det så skruer du op med musen

Mvh Brian

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-03 20:31

i win XP kontrol panel har vi afprøvet flere forskellige højtalesæt, både med lyd og stemme, ingen problemmer
ferik
jeg har prøvet et par gange at ville forøge point, men programmet nægter

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 20:36

Hvis i har messenger kørende, virker skype ikke.
Messenger og skype kan kun have to personer i tale/høre funktion ad gangen.
Emesen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-03 20:41

jeg har været inde i routerens program, der er mange muligheder,
ca 15 faneblade der ruller ned, (alle med engelsk tekst) og det er ikke det jeg er bedst til, jeg er noget forsigtig med at ændre noget,
jeg kan ikke finde noget om firewall
ferik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-03 20:56

"til emesen"
mener du at vi skal afinstallere f eks Skype, for at vi kan bruge WIN Mes
ferik

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-03 21:07

Kommer der lyd i microfonen når du snakker?

Prøv at lave denne test
Åbn kontrolpanelet
Klik på lyde og lydenheder
Klik på fanen stemme
Klik på test hardware.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-03 21:12

I Messenger 6, vælges værktøj, og så audio/video, og så kører i en test hvor i kan høre jeres højtalere og se grønt udslag for mic.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 500 point
Dato : 28-10-03 07:22

Jeg har begge pogrammer install,de virker hver for sig fortrinligt,men havde for et stykke tid siden besvær
med lyden P.G.af Routerens firewall.Hvad jeg egentlig skulle bruge routeren til kunne supporten på TDC ikke fortælle mig,så den blev skrottet,siden ingen problemer.Jeg har prøvet med SKY PE hos andre p.g. af dit spgm,og det viser sig ,at ikke alle kan få forbindelse,så prøv hos et par stykker ,inden du splitter hele PCén ad
Mvh Ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-10-03 19:36

Nej det går fint med begge - messenger/skype
Men hvis du med samme person er kørende i messenger med skrift vil du ikke samtidig kunne tale over skype - det har jeg da oplevet.
Emesen.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 01-11-03 18:14

hvis du går ind i routeren og manuelt åbner port 27464 så kan det være DET ER da et forsøg værd !!!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-03 23:36

Til "bokke31" hvor finder jeg port 27464, jeg kan sagtens gå ind routeren, men ved ikke hvordan jeg finder port 27464
jeg villig til at næsten alt
ferik

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 07-11-03 06:31

Skypes bedste egenskab er jo at den går udenom firewalls så den er nem at arbejde med for alm. mennesker , det er jo en kæmpe fordel .

mvh JAY

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 07-11-03 06:33

har du prøvet med et kabel istedet for bluetooten , kan være at der kører flee programmer der tager al pladsen

Mvh Jay

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-11-03 12:18

Til JAYLENO:
jeg forstår ikke helt dit ?/svar, vil du prøve at tydeliggøre det, evt skrive en mail til mig, adressen står i mit første indlæg
det er messenger der er det største problem
vi har ikke flere programmer kørende ad gangen
computer 1. kører på kabel direkte til routeren, øvrige er trådløse
? hvad mener du med "bluetooten"
ferik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-11-03 14:46

Med bluetooten, mener han, de trådløse.
Med hensyn til at stille routeren stiller jeg (har en DI-604 D-link), under Wan/advanced/virtual Server selv de porte jeg vil have åbne, feks. 27464 eller 2000-5000 og så angiver jeg hvilken comp. der skal have portene åben, og tidsrum, feks altid. For at fortælle routeren at det er computer 1, finder jeg comp 1 IP adresse. Det gøres ved at åbne kommando-promten under tilbehør, og i dosvinduet skrive ipconfig.
En anden måde at se om det er her problemet ligger, gøres under Wan/advanced/virtual Server og slå DMZ "til/fra", så bliver alle porte åbne. Men på lang sigt er det en lidt farlig metode, da haccere har åben adgang gennem routeren.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 17-11-03 12:36

Tak for svaret ofa.
desværre var der ingen af svarene der har hjulpet mig særlig meget, tak til alle
ferik