/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO kører dårligere og dårligere!?
Fra : hundebol
Vist : 1234 gange
150 point
Dato : 27-10-03 17:03

hej

Jeg har en PGO Comet (Ingen spydige kommentarer, tak!) og den har jeg pillet de begrænsninger der nu er på så'n en. Det var da osse vældig fin for så kørte den 70-75 km/t...
Efter nogle måneder sådan, begyndte den pludselig at tabe effekt/fart - og nu kører den altså kun ca. 60km/t (hvis der er medvind!) Anyway, det kan man jo ik leve med,
så jeg vil da meget gerne vide hva dælen der er galt med kværnen???

Der er som sagt ikke ændret andet end variatoren, så jeg er opmærksom på at det kan være forskellige dele der er slidt - men hvilke skal jeg kigge mest på? Scooteren er 3 år gammel...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Mvh. Hundebol

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-03 17:20

Højest tænkeligt, er det galt med indsugningsmembranen
Det er indsugningsmembranen, der har defekte bladfjedre, de orginale er ikke beregnet til race, få dig nogle med kulfibre, evnt. skift hele indsugningsmembranen. Og se lige efter at noget af bladfjedrene ikke er suget med ind krumtappen, for så skal du have
cylinderen af for at se der ned.
fhttp://www.stalkerzone.dk/?id=membran
Du kan selvfølgelig også bare købe en membranplade i karbon hos http://www.thansen.dk
Men en komplet racerindsugningsmembranen har større gennemgang, og giver også lidt extra HK.
Hvis det ikke er indsugningsmembranen, så gætter jeg på falsk luft ved en af flg.: pakn.under eller over cylinderen (Bund og toppakn.), eller pakning til indsugningsmembranen eller en utæt pakdåse i krumtappen.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 150 point
Dato : 27-10-03 22:07

Tjeck dine stempel ringe, det kan meget vel være dem... Ellers kan det være dine ruller der er godt og grundigt slidt firkantet...

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 28-10-03 13:38

Mine ruller har jeg skiftet, så de er faktisk nye...

Måske burde jeg osse nævne at scooteren osse larmer mere end den normalt gjorde...

tak for de foreløbige svar, og skriv endelig...

//Hundebol

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-10-03 13:41

Larmen skyldes højest sandsynligt din udstødning, er du sikker på den er skruet ordentligt på ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-10-03 16:33

Ruller og udstødning, får ikke maskinen til pludselig at køre langsommere, men der er en lille mulighed for knækket stempelring/e.
Men ellers holder jeg fast i mit svar.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-10-03 21:29

Ruller kan godt have en indflydelse på tab af effekt. Ikke fra et sekund til et andet, men over en længere periode.

Og det med udstødningen var kun en løsning på hans larm problem...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-12-03 18:25

Hundebol: Du skal afslutte dit indlæg, uanset om du kan bruge svarene eller ej. Men dit spørgsmål har du nok fået afklaret, da du ikke skriver mere.
Men anyway, du skal bare give point til den du syntes ligger nærmest løsningen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 14-12-03 20:01

Palle Hansen: ved godt at jeg ska afslutte spørgsmålet... men venter på at jeg får tid til at få skiftet membran-pladerne som du har foreslået... så snart det er sket skal jeg nok give point.
så bare rolig... (selvom jeg godt ved at spørgsmålet har været åbent lidt længe!)

ha tålmodighed,
//hundebol

Godkendelse af svar
Fra : hundebol

Dato : 04-02-04 15:34

Tak for svaret Jon.

Ganske rigtigt var det mine ruller - selvom de lige var blevet skiftet, grr :0(
men man ska åbenbart ikke udelukke det alligevel, for jeg havde jo (igen) været så dum at købe det hos T.Hansen (hader sgu det firma efterhånden) - men anyway, nu er de skiftet og der er kommet nogle ordentlige i... så sku den vist være klaret!

Hvis i vil se et par ruller fra T.Hansen - efter 3 måneders kørsel på mildt tunet knallert, så kig her: http://www.hundebol.frac.dk/ruller/ <- hvis det ik lige virker, så kopier det op i jeres browser

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-02-04 22:04

^^ Link virker ikke ???

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 05-02-04 15:38

nej, ved det... kig igen om et par dage (det er det værd!)... det er bar min upload der ik virker, men det kommer den jo nok til igen