/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Reparation af modelskib af træ
Fra : Oldboston
Vist : 2249 gange
250 point
Dato : 27-10-03 15:12

Jeg har et modelskib i fyrretræ, 70 cm langt malet og lakeret sejlskib med mast, sejl, ror, 50 år gammelt, men trænger til en kærlig hånd efter mange år på loftet. Er der nogen, der er vant til at reparere modelskibe og interesseret i det, da jeg gerne vil have det "i søen" til næste sommer. Hvad koster den slags?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 23-11-03 13:54

Skibets skrog er lidt utæt, men ellers er det mest master og sejl, der skal repareres, og så skal det males og lakeres. Er der ikke en hobbysnedker, der mod betaling vil hjælpe mig med at restaurere skibet? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 08-12-03 16:33

Det kan jeg gøre men jeg bor sydvest for Århus uden bil. hvordan kommer vi i forbindelse med hinanden. jeg kender ikke andre der gør i skibe.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-12-03 21:16

Hej I. Wils
Jeg plejer at komme til Århus-området i løbet af sommeren, så kunne jeg tage det med, og du kan se på det. Men vil du ikke fortælle mig lidt om din erfaring med den slags, har du prøvet at reparere et modelskib tidligere, og hvordan med økonomien, der kan jo godt være nogle timers arbejde i det, men det må ikke koset en herregård.
Jeg er interesseret i at høre, hvad du mener.
Venlig hilsen og tak fordi du svarede. Jeg kan se, at jeg har sat nogle points ind, og dem skal du selvfølgelig have, hvis du er manden, der kan løse problemet.

Accepteret svar
Fra : l.Wils

Modtaget 250 point
Dato : 10-12-03 13:08

Om jeg kan klare dit problem, kan du kun afgøre ved at se mine arbejder. Men der er også den mulighed at prøve en modelskibsklub, der er sikkert en i nærheden af hvor du bor. Kig på den side her under der er sikkert noget der kan bruges.
Hilsen L.Wils

http://home.worldonline.dk/ernaw/LINK.htm

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 11-12-03 10:35

Tak for svaret l.Wils. Det vil jeg prøve. Hvis det ikke lykkes, vender jeg tilbage her på siden. Det er jo meget muligt, at du kan løse problemet med dit svar, så jeg har skrevet accepter svar + "bedre end gennemsnit", så håber jeg, der kommer nogle points ud af det til dig. Med venlig hilsen Oldboston