/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kåbe til Puch MS50?
Fra : knallert1234
Vist : 1203 gange
500 point
Dato : 27-10-03 14:00

Hej...

Jeg kunne vældig godt tænke mig at montere en fuldkåbe på min (sorte) Puch MS50.
Problemet er at jeg ikke kan finde sådan en, hverken på Den Blå Avis eller andre steder på nettet... Jeg har set i et gammelt T. Hansen-katalog (vistnok fra 1997) at man dengang kunne få sådan en kåbe, som jeg gerne vil have (mener den kostede omkring 500 kr).

Er der nogen der ved hvor/hvordan jeg kan få fat en brugbar kåbe, der selvfølgelig skal være indenfor et prisniveau der svarer til knallerten???
Skal jeg bare prøve at proppe en gammel MC-kåbe på???
Er der evt nogen der har noget liggende, I tror der kan bruges???

Håber i har et eller andet forslag!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-10-03 14:11
Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-10-03 12:28

Jeg tvivler meget på at du kan skaffe disse kåber, i hvertfald fra nye... Jeg tror eneste måde at skaffe dem er via en købs annonce på dba.dk... Jeg har aldrig set en puch ms med kåbe på, har du ikke billeder af det ?

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 28-10-03 12:52

Jeg har da heller ikke (endnu) set en MS50 monteret med kåbe...
Men jeg har til gengæld set en anden Puch (en Monza eller hvad det nu var) monteret med fuldkåbe, tror nok det var sådan en fra T. Hansen, og jeg er overbevist om at ihvertfald den kåbe også ville passe på min MS´er!
Iøvrigt er der på mopedgallery.dk under knallerter/Kreidler Florett et billede af en Kreidler monteret med kåbe, så det skulle da kunne lade sig gøre!?!

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 28-10-03 12:52

Jeg har da heller ikke (endnu) set en MS50 monteret med kåbe...
Men jeg har til gengæld set en anden Puch (en Monza eller hvad det nu var) monteret med fuldkåbe, tror nok det var sådan en fra T. Hansen, og jeg er overbevist om at ihvertfald den kåbe også ville passe på min MS´er!
Iøvrigt er der på mopedgallery.dk under knallerter/Kreidler Florett et billede af en Kreidler monteret med kåbe, så det skulle da kunne lade sig gøre!?!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-10-03 13:26

Alt kan lade sig gøre....! Men jeg tror ikke det bliver nemt at finde den pågældende kåbe... Men hvis du er lidt fiks på fingrene, så kan du vel modifiere lidt ved en anden kåbe... ?

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 28-10-03 13:35

Ja, ja... Alt kan lade sig gøre, som du skriver...
Men det ville jo nok være lidt dumt bare at købe den første den bedste brugte MC-kåbe på dba og så gå i gang med en vinkelsliber...
Nogen forslag, har ikke det store kendskab til MC-modeller, hvis kåbe ville kunne bruges, og det ville nok også være en ret dyr løsning..? Hvilken "anden kåbe"?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-03 16:51
Accepteret svar
Fra : Aetherius

Modtaget 500 point
Dato : 02-11-03 16:04

jeg tror at det vil være svært at skaffe nye, har du prøvet at ringe til producenten..?? Måske har de nogen liggende... eller du kunne måske kontakte nogle ophuggere.. hvis det ikke virker så må du finde en gammel Puch MS50 til salg på dba eller lign..

Kommentar
Fra : Dark_Magician

Dato : 06-11-03 10:01

Hey..

Prøv at ta ud ti en eller anden ophugger..

Eller mekaniker..

Hilsen Dark_Magician

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 04-02-04 16:20

Jeg kender naturligvis godt reglerne. Men ligesom jeg nogen gange selv søger efter gamle indlæg/spørgsmål, som jeg evt. kan have en kommentar til/løsning på, så kunne det jo sagtens tænkes at der kommer fut i sagerne/et eller flere indlæg igen, især da det jo snart er ved at være sæson for den slags igen.
Iøvrigt var jeg godt bekendt med dit link, som må siges at være elementært hvis der bare er den mindste smule semi-knallertnørd i én, så du er absolut ikke i betragtning til pointene alligevel.
-Men det er selvfølgelig godt at du kommenterer det, så muligheden for at lade sine spørgsmål stå et stykke tid ikke bliver misbrugt!
Så bare lige for at opsummere:
Jeg leder efter en brugt kåbe til min MS50. Nogen bud?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-02-04 16:31

Prøv www.dba.dk gul & gratis osv osv. Dette er ikke en loppemarkedsside. At lade et spørgsmål stå så længe er for åndsvagt. Dit sidste indlæg er fra 28/10-03, Palle rykker dig den 3/2-03 - dvs over tre måneder. Om jeg havde en kåbe, måtte du ikke købe den - betalingen ville du vel trække mindst lige så lang tid.

At du lader spørgsmålet stå åbent har ikke haft en hujende fis at sige. Hvis folk sidder og surfer, går de bestemt ikke udelukkende efter åbne spørgsmål. Ville jeg noget med en kåbe til en Puch, skrev jeg det i søge-feltet. Så poppede både ubesvarede og besvarede op. Dine point har du brugt da du stillede spørgsmålet, derfor duer din argumentation ikke. Det mest uartige er ikke at du nægter at afslutte tråden - det er at du slipper den, og lader den ligge og flyde. Netop derfor kunne det være et pænt træk om du lukkede og slukkede efter dig.

Kommentar
Fra : knallert1234

Dato : 04-02-04 23:22

Det har ikke "en hujende fis" at gøre med at jeg ikke vil lukke tråden eller at jeg leger dba.dk.
Det har i al sin enkelthed noget at gøre med at jeg vil give mulighed for at der kan komme et ordenligt svar.
Naturligvis er det (i høj grad) ved at være på det sidste (!) men personen der indrykker et spørgsmål gør det jo som udgangspunkt for at få et svar (eller lad os sige det bedst dækkende svar). Det er selvfølgelig muligt at det bedst dækkende svar ikke er mere dækkende end det iflg. ovenstående er tilfældet og så må tråden lukkes. Klart! Men at _kræve_ at den skal lukkes er en subjektiv vurdering af en bruger der tilsyneladende ønsker at lege autoritet overfor en anden bruger.
Jeg lukker denne tråd når jeg finder det passende, hvilket vil sige _meget_ snart, da I jo har givet udtryk for at I mener det er urimeligt at holde den åben længere. Men lad mig samtidig gentage/understrege at der ikke er tale om dba/Gul&Gratis mentalitet her, det bygger på de grundlæggende principper for kandu.dk hvilket vil sige spørgsmål - svar! (Og da svaret som sagt åbenbart/muligvis ikke bliver mere fyldestgørene må jeg jo tage til takke med de svar der er)
Så skulle det vist være sat på plads - jeg kan da godt se en _delvis_ rigtighed i Jeres argumentation.
Iøvrigt; kommentarer som: "Om jeg havde en kåbe, måtte du ikke købe den - betalingen ville du vel trække mindst lige så lang tid." er en søgt parallel der ikke tjener andet formål end mudderkastning, hvilket forringer kvaliteten af kandu.dk. Giv sagligt udtryk for dine holdninger i stedet for uvæsentlige sammenligninger og (generelt set) tilsvinende adjektiver, tak!
Mvh Knallert1234

Godkendelse af svar
Fra : knallert1234

Dato : 07-02-04 13:09

Tak for svaret Aetherius.