/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 2000 uk -> XP dk pro (edu)
Fra : H_Rude
Vist : 341 gange
50 point
Dato : 27-10-03 11:22

Jeg har mange problemer med mit windows 2000 styreprogram på engelsk, og installationskoden er blevet væk, så jeg kan ikke geninstallere. Jeg vil derfor opgradere til Win XP pro dk (edu). Er der noget til hinder for at opgradere en engelsk udgave til en dansk? Er der andre erfaringer det er vigtigt jeg får med inden jeg går i gang? Jeg vil også gerne have svar fra en der har prøvet det.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-10-03 11:49

Det er ikke en god ide at opgradere fra en anden sprogudgave til en anden, så det ville jeg absolut holde mig fra.
Men problemet er jo ikke så stort, da du under installationen af "Pro" vælger en nyinstallation, hvor harddisken formateres og "Pro" bliver lagt ind. Du mister selvfølgelig alle data, men så må du jo bare lave back-up af det du ikke vil miste.
En vejledning i installation, partitioner m.m. ligger her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-03 12:23

Man kan ikke opdatere fra en sprogversion til en anden desværre! Ville heller ikke være en god ide!

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 27-10-03 12:42

Hvis du ikke kan finde dit windows registreings code,så dawnloade dette program og tjek under software>licenser>
AIDA32 - Enterprise System Information

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
(Gratis)
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-10-03 12:46

licenser>Mickrosoft Windows

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-03 15:47

Er det det du mener?
4BR3X-4CP6X-2DTXP-FFDHT-7Q298
VX4XG-8FFCQ-W6Q28-B3VDG-CTX9C

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-10-03 15:56

pallebhansen>hvem er spørsmålet stillet til?og hvad mener du??.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-03 17:05

Jeg mener er det ikke registreringskoder til Win XP pro dk han mangler, fordi han ikke kan finde sin?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-10-03 17:11

det er vist til win 2000 han mangler regi coden,vor har du ovenstående code fra?,vis man må være så fri og spørge.

Kommentar
Fra : H_Rude

Dato : 27-10-03 19:23

Tak for jeres mange svar! Er der nogle af jer der har egne erfaringer at skifte sprog ved en opgradering fra 2000 til XP? Hvad kan der ske? Jeg vil helst ikke formatere harddisken

Kommentar
Fra : H_Rude

Dato : 27-10-03 19:23

Tak for jeres mange svar! Er der nogle af jer der har egne erfaringer at skifte sprog ved en opgradering fra 2000 til XP? Hvad kan der ske? Jeg vil helst ikke formatere harddisken!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-10-03 19:44

du kan IKKE skifte sprog ved opgradering.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 20:26

Din opgradering vil selv fortælle at den ikke kan skifte sprog .
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : H_Rude

Dato : 27-10-03 20:45

Tak for svaret Manse9933.
Jeg formoder ikke jeg kan bruge en opgraderingsversion af XP, hvis jeg skal formatere harddisken, da jeg jo så foretager en nyinstallering. Derfor vælger jeg at prøve at finde den gamle kode i Win 2000 programmet. Tak for hjælpen