/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
APS hvornår
Fra : vi
Vist : 517 gange
70 point
Dato : 26-10-03 18:37

Jeg kører et enkeltmandsfirma (håndværker) har gjort det i 23 år. Er det ikke en god ide at få lavet et Aps ? Både skattemæssig og ikke mindst , hvis der skulle komme et krav efter, at jeg er gået på pension.
Da jeg er håndværker!! og ikke bogholder!! Vil jeg håbe der er nogle her der kan give et praj, hvilke retning jeg skal søge.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-03 18:45

Det er værd at undersøge det nærmere! Spørg din revisor!

conny

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-10-03 19:01

Det kommer lidt an på hvilken størrelse et krav kan have.. og om du ikke på anden måde er forsikret i sådanne tilfælde.

Din revisorregning stiger med et APS, fordi der er udvidede krav til bogføring og revision.

Skattemæssigt kører du vel allerede efter virksomhedsordningen - Det vil sige lavere skat på de penge, der bliver stående i virksomheden. - De regler var netop lavet med henblik på ikke at tvinge mindre håndværkere ud i at etablere selskaber.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : vi

Dato : 26-10-03 19:20

Hej jensT
Kravet kan ligge fra eks. få tusinde til, hvis et hus synker til flerehundre tusinde. Har og håber aldrig det kommer på tale.
Hvordan er indvirkningen ved f.eks at jeg beholder en udlejningsejendom efter firmastop?