/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AntiVirus Alert
Fra : KaVAkandu
Vist : 462 gange
62 point
Dato : 26-10-03 16:21

Jeg har lige modtaget 2 mails fra "AntiVirus Xnet" (Er der nogle der kender dem).
De skriver at min e-mails adresse (sammen med 56 andre) er behæftet med 2 viruser (HTML/Frame_Exploit* og Win32/Swen.A@mm), men der er ikke noget på min maskine.
Er der nogen der har en forklaring på dette.

Hilsen KaVA

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 26-10-03 16:24

For at være sikker..

online svan med panda http://www.pandasoftware.com/activescan/

hvis den har fundet noget, så tryk på see report og kopier det herind...

Så kan vi se om du har noget, men er næsten sikker på du ikke har den...

Arlet

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 72 point
Dato : 26-10-03 17:57

Tror det er RAV antivirus der automatisk sender emails ud til alle på email adresselisten i en inficeret computer når den finder en virus! Skal nok bare tages som en advarsel i at du kan have virus sendt fra den pågældende ! http://www.ravantivirus.com/scan/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-10-03 18:12

Ja vi har vel alle en favorit min er housecall online-scanning http://housecall.trendmicro.com
problemet med online-scanning er at det jo først finder en eventuel virus når at man har fået den.
bruger selv Pc-cillin fra http://trendmicro.com som ikke stjæler meget tid fra din pc og har indbygget firewall.
Dejligt nemt program.!
Pøj-Pøj !
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 26-10-03 19:56

Tak alle 3.

De er begge 2 kommet med en af disse mails, som fortæller, at den ikke kunne komme frem til modtager.
Dem smider jeg altid ud med det samme, men har så glemt at tømme slettet post.
Det lader så til at den kan komme videre derfra eller hvad det ved jeg ikke.
De lå i det mindste et par andre stedder også.
Panda kunne ikke finde dem, den fandt til gengæld en anden W32/P2P.Purol.A, men det kunne Rav AntiVirus, så mange tak tedd.

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 26-10-03 20:00

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 27-10-03 11:32

Jeg har i nat modtaget ikke mindre end 23 mails med vedhæftet fil, en af dem fra en firma
EUnet Yogoslavia også med en advarsel på de samme viruser.
Hvad er det bedste at gøre, for det lader til at der ikke er noget der kan stoppe dette.
Det vil måske være det bedste at slette ens e-mail helt, men så er det jo dem der vinder.
Hvorfor kan TDC og virus programmer sammen med firewal ikke fjerne dem.

Mvh. KaVA.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 27-10-03 11:34

Jeg har i nat modtaget ikke mindre end 23 mails med vedhæftet fil, en af dem fra en firma
EUnet Yogoslavia også med en advarsel på de samme viruser.
Hvad er det bedste at gøre, for det lader til at der ikke er noget der kan stoppe dette.
Det vil måske være det bedste at slette ens e-mail helt, men så er det jo dem der vinder.
Hvorfor kan TDC og virus programmer sammen med firewal ikke fjerne dem.

Mvh. KaVA.