/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
form??
Fra : FreakOfNature
Vist : 794 gange
100 point
Dato : 15-02-02 20:38

Kan man lave en form sådan at det er en method="post" og man kan vælge hvem den skal sendes til fra en liste??? Sådan at man kan vælge mellem to email adr.

Håber I forstår og kan hjælpe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-02-02 22:11

"FreakOfNature" <FreakOfNature.news@kandu.dk> wrote in message
news:tjdb8.11281$5L3.521012@news010.worldonline.dk...

> vælge hvem den skal sendes til fra en liste???

kig på <SELECT></SELECT>

Kommentar
Fra : FreakOfNature

Dato : 15-02-02 22:38

Det forstår jeg ikke?? Hvad mener du??

Kommentar
Fra : Birdel

Dato : 15-02-02 23:02

Hvis jeg for en kopi af din form kan jeg måske hjælpe dig

Kommentar
Fra : FreakOfNature

Dato : 16-02-02 00:39

HER ER DEN og tak for hjælpen

<center><form name="clanwars" method=post >
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Hvem ønsker du skal have beskeden?&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<select name="hvem" size="0">
<option value="olekaiwalker@hotmail.com">NP|The Vindue</option>
<option value="linelarsen15@hotmail.com">NP|*Peacemaker*</option>
</select><br>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Skriv jeres clan navn her:&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="text" name="clannavn"><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Skriv herunder noget om jeres clan og hvorfor I synes vi skal havde en CW!
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<textarea name="besked" cols="50" rows="10"></textarea><br>
<input type="submit" name="send" value="send">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="reset" name="slet" value="Slet alt"></center></form>

Accepteret svar
Fra : leifnel

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-02 01:48

Hvis du sender din mail med FormMail.pl eller lign, så skal du bare skrive
<select name="recipient" size="0">
<option value="olekaiwalker@hotmail.com">NP|The Vindue</option>
<option value="linelarsen15@hotmail.com">NP|*Peacemaker*</option>
</select>

Dette kan benyttes, hvis dit script skal have modtagernavnet som en cgi-variabel.
Hvis det er hardcodet i scriptet, må du lave scriptet om til at benytte "recipient" i stedet.

Leif

Kommentar
Fra : Birdel

Dato : 17-02-02 02:29

Hvordan vil du sende mailen? med php? asp?

Kommentar
Fra : FreakOfNature

Dato : 17-02-02 12:15

Du har sikkert ret men jeg forstår det sq ikke helt:(