/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Garmin 128 til pc via USB port
Fra : cmyk
Vist : 601 gange
200 point
Dato : 25-10-03 19:41

Jeg har fået en bærbar PC, der ikke har et seriel stik. Derfor har jeg købt en Sandberg "USB to Seriel Link" adapter, men PC'en kan ikke se min Garmin 128.
Jeg bruger den nyeste GPS-link.
Hva' dælen gør jeg?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-03 23:05

Har du "kørt", kontrolpanel/søg efter nyt hardware?
Hvad siger de på deres hj.side http://www.gps4less.co.uk/gpslinks.htm
Var der ikke en CD med?
Er der ikke inst. bog med?
Har du prøvet på en comp. med serielstik?
Kører du XP? på den bærbare?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 200 point
Dato : 26-10-03 11:41

Har selv prøvet på en ældre ibmthinkpad med win95 og seriel, programmer og kort virkede fint men den fandt aldrig min Garmin, prøvede på min alm. pc og det virkede (også med win95,98.ME)
fik det i gang på den bærbare med tilføj nyt hardware og prøvede nogle forskellige gps drivere.
Det lykkedes til sidst at ramme en der virkede.. husker ikke hvilken.

Har osse en usbhub, virker fint med cam,mus osv. Men ikke med min usbscanner ????
den hakker og rykker, og laver forvrængede billeder. Der må være noget standart-forvirring.

Hvad med din driver til USB to Seriel Link adapteren, der er måske nogle valg i egenskaber, ang dets funktion.
Prøv også at sætte noget andet serielt til som test for at bare noget virker.

Jeg har ikke selv mit mere og kan ikke hjælpe yderligere, men god vind

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : cmyk

Dato : 26-10-03 20:36

Jeg har tjekket hjemmesiden, men fandt ikke noget brugbart. Der fulgte ganske rigtigt en CD med adapteren og jeg har også installeret fra den, men lige meget hjalp det. Jeg kan uden problemer få det hele til at fungere på min stationære PC med seriel stik og ja, jeg køre xp på den bærbare.
Hov - jeg har da egentlig ikke prøvet den med ny hardware - jeg prøver lige..

Godkendelse af svar
Fra : cmyk

Dato : 26-10-03 22:30

Tak for svaret natmaden.
Den med at prøve noget andet serielt på porten gjorde, at jeg fandt ud af at xp havde sat porten til at være com6, og det kan gps-link ikke klare. Det hjalp straks, da jeg satte den til at være com2.

Hvor kan man dog være dum!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-10-03 23:06

Kommentar
Fra : hhmcsv

Dato : 02-02-04 12:37

Hej,
Jeg har også fået en PC uden en COM-port. Jeg tror at løsningen er at købe et kabel til en USB port. Et sådant kan findes på nettet fra firmaet Etrex: Etrex GPS Serial Data to USB Adaptor og koster 45 Euro - og har såvidt jeg kan finde oplyst programmel med til windows

Kommentar
Fra : grovfugl

Dato : 12-09-05 20:04

Du kan også finde seriel -> USB convertere på edbpriser.dk for under 300 kr.
Hos Garmin hoster det 899 kr - det er jo ren svindel !!!

Kommentar
Fra : grovfugl

Dato : 12-09-05 20:04

Du kan også finde seriel -> USB convertere på edbpriser.dk for under 300 kr.
Hos Garmin koster det 899 kr - det er jo ren svindel !!!