/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skrive i et billed
Fra : Aarhus_Pigen
Vist : 298 gange
100 point
Dato : 25-10-03 18:21

Jeg har et jgp. billed, som jeg gerne vil skrive noget tekst i, altså på billedet, men kan ikke få lov til det uden at lave en tekstboks... kan det passe?? Og hvordan gør jeg ellers??
HJJÆÆÆLLLPPPP.............

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-03 18:32

Hvilket billede program bruger du?

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 25-10-03 18:48

Ja, efter mine erfaringer, kan du ikke skrive direkte i en JPG-fil.
Det gør heller ikke noget. lav nu den tekstboks, skriv den ønskede tekst, find en passende baggrundsfarve i tekstboksen, find en kontrastfarve til selve teksten, fjern evt. rammen om tekstboksen (d.v.s. giv den en farve der matcher baggrunden) og: Og du er færdig, og det med et resultat, som du selv vil være stolt af.
M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-10-03 19:27

indsæt billedet i et tomt word dokument,indsæt en tekstbox
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-10-03 19:28

Glem mig,var for hurtig
ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-03 19:52

I office 2000 - word.
Indsæt>billede>fra fil>find billede og marker>indsæt>h-klik på billede>rediger billede>nu har du flere værktøjer i bunden>Wordart skriver direkte på billedet uden baggrund.
Har du ikke wordart på linien i bunden>h-klik på et frit område>hak i wordart.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 25-10-03 21:00

Menuen Indsæt > Billede ->Marker billedet ->Højreklik ->Formater Billede ->Fanebladet Layout ->Bag ved tekst og klik OK
Lav derefter en tekstboks ->Marker tekstboksen ->Højreklik ->Formater Tekstboks ->Fanebladet Farver og Streger ->Fyld = Ingen
Flyt så dit billede og tekstboks på plads.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-03 01:39

Hej Aarhus_Pigen
Det er slet ikke så svært, du behøver faktisk bare at åbne billedet op med paint ( du ved, start > programmer > tilbehør > paint )
Med paint har du muligheden for at skrive tekst direkte på billedet.
MVH.
EXTERMINATOR