/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer frysser fast
Fra : Surf
Vist : 557 gange
80 point
Dato : 15-02-02 16:10

når jeg kommer ud af en spil og skal ind på nette eller skal spille et spil så låse den sig fast og jeg kan kun reset den for at kunne gøre noget på computer hvad skyldes det og hvad skal jeg gøre for ikke at det gentage sig selv plz help me

Kommentar
Fra : Spawn

Dato : 15-02-02 18:18

Det kan være et software problem. Du kan starte med at geninstallere din driver til grafikkortet.
Hvis det ikke hjælper, kan du geninstallere windows ind oven i din nuværende, så din opsætning bibeholdes. Du kan også prøve at geninstallere installere Direct X
Worst case scenario skal du geninstallere hele windows systemet forfra, hvilket kan være en god ide at gøre engang imellem.

Hvis du stadig efter at have prøvet alt det ovenstående har problemet, har du sandsynligvis en AMD processor med tilhørende ALI eller VIA chipsæt, som ofte kan have problemer med at køre grafikkort.
Men så burde du have kontinuerlige problemer.

Prøve at geninstallere softwaren, det burde hjælpe.

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 15-02-02 21:46

Hej Surf

Hvilken bundkort har du???

Hvis du har et msi bundkort med et gforce 2 eller der over,så har du mulighed for at lave om på din mhz inde i bios,men skriv lige hvad du har af udstyr og hvad du har af windows installeret...

Warboy

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 15-02-02 22:02

msi k7t turbo (ms-6330)
amd t-bird 1.4 ghz
geforce 2 mxmx 400
driver version nr 23.12 (finder den bedst har prøvet 27.42 og hadet 21.83 men ikke mere)
windows xp home

håber det er nok

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 15-02-02 22:08

oki det her bliver lidt trikki,men du skal gå ind i din bios og gå advance chipset.

der efter skal du finde ind og finde noget der agp driving control og den skal du sætte til manuel også kan du at lige nede under kommer der til at stå (DA) du kann vælge at prøve med den først eller også kan du sætte den til (EA)....

prøv dette først også lige skriv tilbage til mig

Warboy

Ps er dette ikke en fujitsu pc?????

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 15-02-02 22:30

det køre bare med driveren 23.12 og med at den at sætte til ea . men hvad skert der hvis man sætter den til ff var
og nope det er en mycom jeg har

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-02-02 00:05

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3o9b8.11051$5L3.505469@news010.worldonline.dk...
> når jeg kommer ud af en spil og skal ind på nette eller skal spille et
> spil så låse den sig fast og jeg kan kun reset den for at kunne gøre
> noget på computer hvad skyldes det og hvad skal jeg gøre for ikke at
det
> gentage sig selv plz help me

Hvilken Windows version kører du med?
Hvilke spil drejer det sig om på nettet og CD-rom?
Hvor lang tid siden er det du geninstallerede windows?

MVH Jones

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 16-02-02 00:28

til jones

kik lige på den 3det kommentar hvad angår mit windows
og spillet er ulitmate ride

---------------------------------------------------------------------------------
til warboy

kun lidt med det går væk når jeg fået købt geforce 3 ti 500
tror du ikke

Accepteret svar
Fra : Warboy

Modtaget 80 point
Dato : 16-02-02 09:29

Hej surf

jo det burde det,men det skal da også bare køre...

Kan du huske om der står MS-6330 ver.3-0

eller der står MS-6330 ver 5.0

for hvis der ver 3 så burde du få lavet bios opdate

warboy

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 16-02-02 12:59

til warboy

det er version 3.0 jeg har . okay giv mig en side så jeg kan gør det og så fortæl mig så hvad jeg skal gøre

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
til Duckieboy

det behøves ikke jeg har bare installer en ny driver og det hjælp på det

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 16-02-02 19:07

Hej surf

her skal du hente den bios..

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6330+V3.0

hente´denne Ver 3.2

Husk at læse alt hvad der står i den fil du får ned...

Hvis du vil spørge om noget kan du fange mig på icq 65021014 hvis du har icq

Warboy

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 23-03-02 22:51

Hvordan kan du så lægge det ind som et svar?????

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-03-02 00:17

Ups
Det skulle jo været som en Kommentar......

Kommentar
Fra : revenant

Dato : 09-05-02 05:01

windows xp har ved nogle få computere det med at fryse fast af uforklarige årsagen det kan være dit graffikkort der laver konflikter, prøv at skifte styresystem til win 2000.

Kommentar
Fra : michaelj

Dato : 14-06-02 14:58

Nu ved jeg ikke ret meget om din maskine og hvad hardware det er der sidder i men i disse tider er der faktisk en masse problemer med strømforsyninger der ikke kan give strøm nok.. der kan sagtens stå 300W på men aligevel giver den ikke nok power til maskinen især ikke hvis du har et ordenligt grafikkort i og du kører et tungt spil, har du så også cd-rom og brænder + 2 harddiske begynder der virkelig at knibe men se efter om det er en god strømforsyning du har ellers kan du prøve at skifte den ud.. mange køber en computer og opgradere den flere gange uden at skifte strømf. og så går det galt da den ikke kan blive ved med at følge med....

mvh
michael

Godkendelse af svar
Fra : Surf

Dato : 18-05-06 22:29

Tak for svaret Warboy.