/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
"Dynamisk" form generering
Fra : mlyn
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 15-02-02 14:52

Jeg vil gerne lave noget generel form generering med JSP og Taglibs. (eller en helt 3. teknologi, hvis det er nødvendigt)

Fx en form hvor man på ét tispunkt skal indtaste visse data, fx navn, adresse, e-mail osv... men under andre omstændigheder skal man måske også indtaste mobilnummer.... er der en smart måde at gøre dette.

Jeg vil selvfølgelig benytte den samme kode til de 2 forskellige forms, men på en eller anden smart måde angive de nødvendig parametre til formen...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-02-02 14:48

Jeg ville bare lave et custom tag der tager de nødvendige attributter,
og skriver en form som ønsket.

Hvis der kun er et lille antal variationer (f.eks. kun to forskellige
forms) kunne man også lave et tag der include()'er forskellige JSP sider
alt efter attributterne.

-dennis

mlyn wrote:
> Jeg vil gerne lave noget generel form generering med JSP og Taglibs.
> (eller en helt 3. teknologi, hvis det er nødvendigt)
>
> Fx en form hvor man på ét tispunkt skal indtaste visse data, fx navn,
> adresse, e-mail osv... men under andre omstændigheder skal man måske
> også indtaste mobilnummer.... er der en smart måde at gøre dette.
>
> Jeg vil selvfølgelig benytte den samme kode til de 2 forskellige forms,
> men på en eller anden smart måde angive de nødvendig parametre til
> formen...
>

Kommentar
Fra : mlyn

Dato : 18-02-02 16:20

Tjo, det er nok ikke en optimal måde at gøre det på.... jeg vil jo gerne kunne customize formen ret detaljeret...
Mine første overvejelser gik på at lave et form tag, og lave de enkelte inputtags for sig selv... så ville jeg neste inputtags i formtagget:
<taglibname:formtag [attributter]>
<taglibname:inputtag1 [attributter] >
<taglibname:inputtag2 [attributter] >
<taglibname:inputtag3 [attributter] >
</taglibname:formtag>
hvor inputtags er fx. et textfelt eller checkbox etc.Mit problem er at jeg ikke kan få det til at virke korrekt med et formtag udenom inputtags - den ignorerer simpelthen formtaggets body :(

Accepteret svar
Fra : yakete

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-02 08:38

Jeg ville nok bare lave en bønne med hasMobile(), hasPhone() osv. metoder, og smide den ind i request obj.

Så kan man jo nemt lave noget a 'la nedenstående på .jsp siden:

<jsp:useBean id="bean" scope="request" class="pkg.Bean" />

<form>
<% if (bean.hasMobile()) out.println("Mobilnr.<input type='text'>");
%>
</form>

Gu' ve' om det hersens kunne kompilere

Godkendelse af svar
Fra : mlyn

Dato : 17-07-02 21:15

Tak for svaret yakete.