/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Manual til Singer 6120 symaskine
Fra : Golyggo
Vist : 3741 gange
100 point
Dato : 24-10-03 21:35

Jeg søger en manual til en Singer model 6120 da min datter har fået en sådan forærende.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-10-03 09:41
Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 25-10-03 15:25

Kære Golyggo.

"Rotw" har givet dig en hjemmeside, hvor du kan søge efter en manual. Denne side er tilsyneladende kun for industrimaskiner.
Man skelner mellem husholdnings -og industrimaskiner.
Husholdningsmaskiner bruger 220 v og industrimaskinerne kører på 380 v.
"De små maskiner" (husholdningsmaskiner) kan pakkes sammen og man kan "tage dem med under armen".
De store er indbygget i et bord, og hele herligheden vejder ca. 75 - 100 kg.
Jeg går ud fra, at den maskine, din datter har fået, er en husholdningsmaskine. Hvis dette er tilfældet, kan du henvende dig til den nærmeste symaskineforhandler i bybilledet (de sælger som regel ikke industri) og de kan måske hjælpe dig.
Jeg arbejder dog ikke så meget med husholdningsmaskiner mere, men kan måske hjælpe alligevel.
Venlig hilsen
Warnia

Kommentar
Fra : Golyggo

Dato : 25-10-03 18:44

Ja, det er en husholdningsmaskine af lidt ældre årgang(tror jeg nok).
Jeg vil prøve at kontakte en symaskine forhandler, det kunne nu have været rart hvis man havde kunnet finde den i f.eks. pdf format.

Kommentar
Fra : Golyggo

Dato : 25-10-03 18:45

Jeg ved nemlig ikke engang om den virker

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 25-10-03 20:06

Ok.
Start med at pakke den ud og tilslutte strømkablet og evt. fodpedalen.
Lad være med at sætte tråd og undertråd på. Du behøver ikke engang nål i maskinen..................Virker den? Evt.lys indikerer ikke, at den virker. pæren kan være gået,........... kører maskinen, når den er tilsluttet?
Warnia.

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 25-10-03 20:22

Pdf format, kan du vist nok kigge i vejviseren efter. Jeg ved vist ikke engang om det er muligt med helt nye maskiner.
Men jeg skal prøve, om jeg kan guide jer igennem til en virksom maskine.
De gamle maskiner er tit bedre end de gamle, hvis man altså ikke focuserer udelukkende på specille sting og broderi.
Man bliver jo ikke bedre til at sy en paspoleret lomme, fordi maskinen kan brodere, vel?
Warnia.

Accepteret svar
Fra : larsanne

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-04 09:18

Prøv at kontakte Singer i Danmark csp@singer.dk - det kan være at de kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Golyggo

Dato : 27-01-04 16:38

Desværre kan singer.dk heller ikke hjælpe med manual til denne symaskine, så den ryger nok ud igen da jeg ikke lige kan hitte ud af den. Mange tak for alle kommentarerne!

Godkendelse af svar
Fra : Golyggo

Dato : 27-01-04 16:40

Tak for assistancen larsanne, selvom det ikke lykkedes at finde en manual