/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Virus ændring af enhedsnavn
Fra : ekki
Vist : 711 gange
300 point
Dato : 24-10-03 21:09

Jeg har en harddisk som der uheldigvis er kommet virus på
og dette er en VIRKELIG irriterende virus her er problemet:

Jeg formaterede den fra win 2000 og ville til og installere 98 men da jeg sidder i dos og kører en
scandisk (Som man jo skal når man installer win 98) siger den at der ligger over 500 filer i min rodmappe og det gik ikke de skulle slettes
jeg kiggede lidt nærmere på mappen og så ser jeg at filerne i mappen navne var underlige tegn hjerter og klør og pis og lort som
jeg ikke havde nogen ide om hvordan man skulle skrive nå men så ville jeg prøve og formatere den igen men næ nej det måtte jeg ikke
nå men så prøvede jeg at bruge fdisk for at slette en partition men denne virus havde også ændret harddiskens enhedsnavn og det skal man
jo skrive fra fdisk hvis man vil formatere det kunne jeg jo så heller ikke
i et sidste desperat forsøg prøvede jeg og proppe den i min anden comp for så at slette det der fra men nej compen ville ikke
starte hvis nogen kan hjælpe ville det være rart for selvom det kun er en 6 gb skal den da ikke gå til spilde

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-03 21:15

Stod du i win 2000 og formaterede.
Eller er det i fdisk du har formateret.
Du bør nok i fdisk først slette din HD.
Emesen.

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 24-10-03 21:31

jeg har formateret med win 98 cdrommen... som jeg sagde jeg kan ikke formatere i fdisk med det enhedsnavn

ekki

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 22:31

Kan du ikke forklare nærmere? Jeg er lidt tyk bag ørerne!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 22:35

Ved format prøv at bruge fdisk og info på drevet! Så vil du se enhedsnavnet. Husk det for fdisk vil have enhedsnavnet når du sletter/formaterer! Noget andet er at win98 kun accepterer harddisk op til 32 giga for primær partition!

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 24-10-03 22:55

til tedd:
hehe jo det ligger jo sådan at når jeg går ind i fdisk >> slet partition ber den om enhedsnavnet enhedsnavnet er en masse mærkelige tegn som jeg ikke
har nogen ide om hvordan man skriver derfor kan jeg ikke formatere fra fdisk

eKKi

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-03 22:56

Prøv at slette partitionen med en startdiskette.
A:\fdisk
slet primær partition
opret primær partition
genstart med diskette
A:\format C:
Kan du heller ikke dette.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 22:57

er det en ntsf partition?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 22:59

Du kan da prøve at downloade denne her http://www.ultimatebootcd.com/
Hvis du ved dit harddisk mærke og så laver en lowformat så er der i hver tilfælde intet tilbage!

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 24-10-03 23:08

tedd:
kan du forklare det der med lowformat har aldrig hørt om det...

emesen: vil lige prøve senere har ikke en diskette ved hånden lige nu...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-03 23:11

Du kan lave en med din 98 CD

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 24-10-03 23:16

emesen:

ok mener jeg at jeg allerede har prøvet den siger vist bare forkert kommando "et eller andet"

eKKi

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-03 23:22

Tedd - har du en opskrift på at hente denne boot disk
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-03 23:47

At den anden comp. ikke kunne starte, skyldes måske bare at din gl. disk skulle stilles som slave, hvis den sad på samme kabel som c-disken (Bootdisken C er sat som master), du skal flytte jumperen i den gl. så den er slave.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 24-10-03 23:51

palle:
har prøvet hehe undskyld jeg glemte og sige det

det jeg leder efter er måske en måde og lave disse tegn eller noget smart man lige kunne gøre i dos...

mvh ekki

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-03 00:00

hejsa

klik dig ind her og hent dette værktøj

http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm
klik på:

"Windows XP Custom Install Disk"

sæt en tom diskette i drevet og dobbeltklik på filen som du har hentet, den opretter så en bootdisc.
boot så din computer på den, og når du har a:\> skriver du sådan her:
tryk enter ved hver linie

a:\>cd aefdisk
a:\aefdisk>aefdisk /unhident
a:\aefdisk>aefdisk /delall

genstart så computeren med din win9x/2k/xp/linux bootdisc/cd
Du kan nu indstallere styresystem.

der kommer sikkert nogle fejl under indlæsning af diskette, men dem skal du ikke
tage dig noget af.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 300 point
Dato : 25-10-03 00:24

Det er fikst - tak
Emesen.

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 25-10-03 01:25

hmmm har lige prøvet det er du sikker på at der ikke er stavefejl i den sidste
de to andre siger den ikke noget til men til den sidste siger den bad file or et eller andet med commando

eKKi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-03 02:14

Oh glemte det man skal hente bittorrent first og bare roligt den lægger ikke noget grimt ind på din computer. Installer og tryk på linket til ultimative boot cd! http://bitconjurer.org/BitTorrent/download.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-03 02:19

lowformat af en harddisk? Man kan sige det resetter din harddisk som ny husk bare at bruge fdisk eller udvidet fdisk bagefter til at lave partitioner og format! Og husk lowformat tager langt tid! omkring 5 timer måske!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-03 13:54

Nu forstår jeg slet ikke hvorfor du vil rode så meget med en 6GB gl. harddisk, når HD er så billige som de er, og meget hurtigere?
Nå det må du om, men jeg forstår heller ikke hvorfor alle de krumspring, når man i dos/dospromt (start/alle prog./tilbehør/kommandopromt) kan trykke label, der omdøber disken, eller trykker help
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 26-10-03 20:51

yes hehe fik løst probs næsten da... nu skriver jeg fra en anden comp fordi at den ikke vil installere windows på den første efter jeg fik den formateret nu virker lortet slet ikke hver gang den når til 16% i windows 98 intallationen siger den at jeg har afbrudt installationen og hvis jeg prøver med xp gider den ikke og boote fra cd'en?!?!?

til pallebhansen:
det kan godt være du ikke kan forstå det men nu ligger landet sådan at jeg ingen penge har og har brug for mere plads...

eKKi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 21:01

Det var osse en lidt negativ bemærkning fra Palle Skam dig Palle! Prøv den der lowformat jeg snakkede om ok?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-10-03 21:09

Ja jeg skammer mig, og bør da ikke foreslå noget så gammeldags som dos, det er nok bedre at formatere?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 21:17

Problemet er jo nok at han prøvede format og fdisk først også ikke havde nogle muligheder for at gå ind i dos Palle? Ellers et skidegodt svar som jeg vil have i mente. Man kan jo også gøre det inde fra windows! Og lige for at have det på det rene, så vart det ikke en kritik af dig fra min side, ok?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-10-03 23:04

Vi er helt enige tedd, jeg tog det heller ikke som en kritik, specielt ikke med dit humøransigt, hvordan laver man dem, med kopier fra messenger, eller hvad? I øvrigt mener jeg han skulle være gået ind i dos medens han kunne, men ak det er for sent nu.
Hvis 98 kun når til 16%, må der være skidt eller en ridse, prøv at sætte den i en brænder, den kan nogengange bedre læse.
Ekki, har du ikke en opstartsdisk fra ME eller 98, med CD-rom support, så du kan få gang i XPèn. Filen der skal startes hedder setup.exe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-03 02:47

De der humøransigter kan du finde inde under "Kom godt i gang" her på siden! Du skal ind under Hvordan ... smileys!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 17:11

ekki!
Den comp. som ikke virker - hvor mange HD har du i den.
Hvis du har flere HD er der så et styresystem på den ene HD og hvilket styresystem er det.
Din 6 GB HD er det en du har tilført som ekstra HD
Emesen.

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 27-10-03 18:38

YES! tusind tak alle sammen nu virker hele lortet installerede win2000 og derefter XP
jeg må hellere gi' pointene til emesen fordi det var ham der kom med svaret som kunne løse mit problem
tak for hjælpen alle sammen :)

Godkendelse af svar
Fra : ekki

Dato : 27-10-03 18:45

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 18:57

Øhh - hvilket svar - jeg tror nu ikke det var min kommentar der hjalp.
Nå men tillykke med dit resultat.
Emesen.

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 27-10-03 19:09

hov eeej pis det var dk der skulle have haft pointene nå pis os så fik du dem hehe

Kommentar
Fra : ekki

Dato : 27-10-03 19:10

hov eeej pis det var dk der skulle have haft pointene nå pis os så fik du dem hehe

Sorry dk

ekki