/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvale og standby
Fra : SKELMOSE
Vist : 511 gange
400 point
Dato : 24-10-03 20:04

Styresystem XP pro
Efter jeg havde installeret XP kunne jeg sætte pc´en i dvale og standby, det kan jeg ikke mere , jeg har prøvet systemgendannelse fra før det forsvandt, jeg har ikke været inde i bios og rode, og jeg har kørt ad-aware og begge spywarefri . hvad gør jeg nu?

På forhånd tak
RJS

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 20:10

Hejsa

Højreklik på skrivebordet-vælg egenskaber
Klik på fanen pauseskærm
Klik på strømstyring
Vælg fanen dvale
Sæt flueben i aktiver dvale
Klik på anvend og ok
Mvh Brian

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 24-10-03 20:15

I win98 ligger det under "Understøttelse af avanceret strømstyring" i systemenheder under enhedshåndtering.
Er der ikke noget tilsvarende i XP?
Jeg vil tro der kan være en konflikt i dette, hvis du f.eks. har installeret noget nyt hardware.
M.v.h. Kim

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 24-10-03 20:15

Hej Briani. Fanen dvale er der ikke!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 20:16

Tillæg

angående standby som jeg glemte at få med,gør du følgende

Højreklik på skrivebordet-vælg egenskaber
Klik på fanen pauseskærm
Klik på strømstyring
Vælg fanen avanceret
Gå ned der hvor der står
Når jeg trykker på dvaleknappen på min computer
Her skal du vælge-sæt computeren i standby

Mvh Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 20:21

Med hensyn til strømstyring er det ikke lidt lettere at trykke på Start >> Kontrolpanel >> Strømstyring? Så kan du prøve at se hvordan det virker?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 20:27

Her er hvad X pro hjælpeprogram skriver.

Sådan sættes computeren i dvale manuelt
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer eller Superbrugere for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at hele proceduren kan udføres.

1.   Åbn Strømstyring i Kontrolpanel.
2.   Klik på fanen Dvale, og marker derefter afkrydsningsfeltet Aktiver understøttelse af dvale.
Hvis fanen Dvale ikke er vist, understøtter computeren ikke denne funktion.
3.   Klik på OK for at lukke dialogboksen Strømstyring.
4.   Klik på Start, og klik derefter på Luk computeren. Klik på Dvale på rullelisten Hvad vil du foretage dig?
Bemærk!
·   Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Strømstyring, hvis du vil åbne Strømstyring.
·   Når computeren går i dvale, gemmes alt i computerens hukommelse på harddisken. Når du tænder computeren igen, gendannes alle programmer og dokumenter, som var åbne, da computeren blev slukket, på skrivebordet.
·   Hvis computeren skal kunne gå i dvale, skal du have en computer, hvis komponenter og BIOS understøtter denne funktion.
·   Med Strømstyring i Kontrolpanel kan du justere alle de strømstyringsindstillinger, som computerens hardwarekonfiguration understøtter. Da disse indstillinger varierer meget fra computer til computer, kan de indstillinger, der beskrives her, være anderledes end det, du ser. Strømstyring registrerer automatisk, hvad der er tilgængeligt på computeren, og du får kun vist de indstillinger, du kan styre.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 24-10-03 20:27

Til Brian og tedd: Det er prøvet mange gange

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 24-10-03 20:32

Hej igen Brian, i rullelisten har jeg kun "Luk Computer - Log af - Spørg hvad der skal gøres. Der er ikke et ord om dvale i strømstyring

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 20:32

Så tror jeg der er noget galt med din ASPI kontroller!

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 24-10-03 20:36

Hej tedd Hvad er ASPI? Jeg aner ikke en dyt om bios og lignende

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 20:41

Det er det der styrer din strømstyring! Hvor ved du fra det er i bios hvis du ikke ved noget om lignende? Har du været inde og "rode"?

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 24-10-03 20:43

Hej tedd, det var kun et gæt, jeg har ikke rodet. Se ovenstående indlæg

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 410 point
Dato : 24-10-03 20:55

Hej igen

Jeg tror du er nød til at lave en reperation af xp-så den kan rette op på den fejl der ligger gemt et eller andet sted.

her er en superguide hvordan du skal gøre

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Mvh Brian
PS-Prøv også lige at kikke på dette links
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 20:55

Prøv at slå din Aspi til inde i bios dit rodehoved! *L* Nej jeg mener det ikke sådan!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-03 18:30

Det er sgyu da mig der sidder og siger noget sludder! Det hedder APM! Advanced power management! Aspi er noget helt andet!
Vi kan jo prøve at gå slavisk frem!
1. Har du screensaver på?
2. hvad er dine indstillinger under strømstyring?
3. Når du trykker på luk Computer, får du så valgmulighederne Standby ; Luk; Genstart?
4. gå ind på www.spywarefree.dk og brug deres online værktøjer til at scanne din computer for spyware, trojans og vira!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 07:09

Prøv osse lige at gå ind under Kontrolpanel >> system >> hardware >> Enhedshåndtering! Se om der er nogle konflikter der (gult udråbstegn eller trekant) Og mens du er derinde så gå ind under systemenheder og se efter hvad der er indstalleret af ACPI enheder!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 10:55

Kom du længere?

Godkendelse af svar
Fra : SKELMOSE

Dato : 22-11-03 11:23

Tak for svaret briani.