/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
afmontering af grafikkortkøler;(
Fra : Wccookie
Vist : 698 gange
150 point
Dato : 15-02-02 12:42

Jeg har et noname Geforce2GTS med en enormt støjende blæser på. Blæseren var ikke svær at fjerne men, nu mangler jeg at afmontere køleribberne... De sidder fast med noget hvidt kølepasta(?) og det er ikke til at rokke;(
Hvordan fjerner jeg den uden at ødelægge mit højt elskede grafikkort??

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-02-02 13:36

Hej
Kan du ikke dreje ribbene lige så stille af? Det plejer at være den nemmeste måde at få klæbende pasta til at give sig! Hvis du tager fat om et køleelement, og drejer lige så stille mod urets retning.. Plejer jeg at gøre...
Ellers
Kom det i fryseren i 15min og så kan du forsigtigt med en kniv eller flad skruetrækker langsomt lirke den af.
Du kan også forsøge dig forsigtigt med en Hårtørre at varme det op,--og gøre det samme med flad skruetrækker eller kniv.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Wccookie

Dato : 15-02-02 13:45

I FRYSEREN????? bliver kortet ikke ødelagt af extreme temperaturer?
hvad med selve GPU'en? kan den ikke blive skadet af at jeg vrider i køleribberne??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-02-02 13:38

"Wccookie" <Wccookie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Sk6b8.10979$5L3.500361@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et noname Geforce2GTS med en enormt støjende blæser på. Blæseren
> var ikke svær at fjerne men, nu mangler jeg at afmontere køleribberne...
> De sidder fast med noget hvidt kølepasta(?) og det er ikke til at
> rokke;(
> Hvordan fjerner jeg den uden at ødelægge mit højt elskede grafikkort??

du smider det i fryseren i 30 minutter, så er det LETH lige at fjerne
køleprofilen.

MVH

Sporten

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-02-02 15:15

Det kan godt tåle Fryseren.
Du akal jo gøre tiingene med "blød" hånd.

Kommentar
Fra : Wccookie

Dato : 15-02-02 15:22

den skal vel i en pose eller sådan noget ikke?? hvad med kondens?? Det er vel tydeligt for alle at jeg er nervøs for mit Gfx kort ikke??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-02-02 19:51

Hej Wccookie
Jeg vil stærkt fraråde dig at komme dit grafikort i fryseren
da den efter en halv time i fryseren vil have samlet sig en del is på dit kort-og når det så tøes op vil diverse komponenter blive våde og dermed ødelægge dit kort
Hvordan du afmontere køleribberne-kan jeg ikke rigtig give dig et godt råd til
men kan du ikke prøve at skære det af med en barberblad,eller en meget skarp kniv
MVH Brian

Kommentar
Fra : filuren

Dato : 15-02-02 23:38

Hej

Du burde kunne varme det op, med feks. en hårtøre. Men hvorfor fjerne dem? De sider der jo for at køle chipsne ned, så mit råd er IKKE at fjerne dem!

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-02-02 22:06

Hej

Du skal slet ikke have de Køleribbe af. Du risikerer at ødelægge dit Grafikkort hvis du fjerner dem.
Du skal bare tænke på at fremskaffe en anden,- mere lydløs Blæser til kortet. (måske var blæseren så støjende pgr.af slitage ?) Problemet kan så være at finde en blæser der passer til dit kort, -men den har du måske allerede skaffet !!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-02-02 22:36

PS:
Hvis du ikke har fundet en køler/blæser, så prøv at tage et kik på denne side:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=115

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-05-02 15:28

vær sød og luk denne tråd hvis den ellers er færdig

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-05-02 21:45

Hej

Hvordan er det gået med dit Grafikkort ??????????

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 150 point
Dato : 07-07-02 15:03

Køb en cpu køler (husk det skal være en af de små) i din lokale pc biks, blæseren er monteret på køleribberne med 4 små skruer, afmonter blæser og flyt den over på dit grafikkort, og vupti dit problem er løst, du kunne jo lige måle størrelsen af kølepladen på grafikkortet, så du får den rette størrelse blæser, spørg evt. efter en cpukøler til en ældre pentium, de burde have den rette størrelse.

Yoogi

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 07-07-02 15:04

ARRrrrgg glemte helt.

Drop køleskabet

Kyl nogle pilsnere derind i stedet.

Yoogi

Kommentar
Fra : drzt

Dato : 23-10-02 02:14

er det ikke 2 hvite push knapper under kortet a?

Godkendelse af svar
Fra : Wccookie

Dato : 24-10-02 21:19

købte en billig blæser og satte den ovenpå.. køleribberne blev siddende efter 3 timer ved -24 grader...
Tak for hjælpen!!!

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 24-10-02 21:29

Selv tak