/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er min computer ved at kollapse?
Fra : Rellom
Vist : 1133 gange
250 point
Dato : 24-10-03 19:39

Birgitta har nogle problemer med sin computer, som bla. a. bevirker, at hun ikke
kan oprette spørgsmål her på Kandu. Jeg har derfor oprettet dette spørgsmål
på Birgittas vegne.
Selv beskriver hun problemet som følger:

Problemet er nu også, at jeg nok ikke tør at downloade og installere mere på dyret her, af skræk for, at den skal bryde helt sammen. Jeg kan prøve at forklare forløbet, så godt jeg nu husker det:Jeg har abonneret på Norton Security siden jeg fik computeren for 2 år siden. Først har det nok fulgt med computeren, og derefter betalte jeg for årsabonnement. Da jeg så skulle forny abonnementet, så skulle jeg downloade det igen for at få det til at virke. Det fik jeg hjælp til. Men det tog over 1½ time, så da programmet bagefter skulle installeres, så var hjælperen gået. Så tænkte jeg "pyt" det må da være til at finde ud af....... Jeg fik da svaret på de mange spørgsmål undervejs (muligvis noget om popup-killer osse?) -men bagefter kørte alting så langsomt, så det var helt uacceptabelt. Især på nettet tog det minutter, hver gang jeg skiftede side, -og der kom masser af "siden kan ikke vises" beskeder.Derfor opgav jeg Norton, -på den måde, at jeg kørte "systemgendannelse" med gendannelsestidspunkt en uge før. Det har jeg benyttet mig af masser af gange før, når der har været noget, der har drillet.MEN! Da computeren skulle lukke ned og starte op igen, så gik den i stå! -og blev hængende med blå skærm i rigtig lang tid. ---Til sidst blev jeg nødt til at slukke for strømmen. -Derefter var systemgendannelsen væk.Så blev Norton afinstalleret, og jeg fik AV guard installeret. Men det påvirker også hastigheden ret meget, så jeg slår den fra inden jeg går på nettet. Efter alt dette fik jeg lyst til at stille et spørgsmål til kandu... og det kunne jeg ikke. Det har ikke været noget problem før. -Når jeg så heller ikke kan locke ind på en hjemmeside hos sygeforsikringen Danmark, så er det nok nogle ting, der er røget undervejs ved strabadserne. Egentlig tror jeg, at eneste udvej er at geninstallere windows ME og måske Norton.. Men jeg er ret sikker på, at jeg ikke tør selv, så nu er det i høj grad et spørgsmål om at holde dyret i live, indtil jeg er sikker på, at jeg har fået taget kopier af alt..En del af mit problem er nok også en langsom 56Kmodem-forbindelse..Hvordan tager man lettest kopier af rigtig mange e-mails i mange mapper...?

Problemet har været oppe at vende her: http://www.kandu.dk/dk/spg/24824

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-10-03 19:54

Gå ind i Stifinder\Windows\Applikationdata og tag den mappe som hedder Identities plus den mappe som hedder Microsoft læg dem på en CD eller flere, - Hvis du vil gemme alle foretrukne, - skal du også kopiere denne mappe over.
Men m.h.t. alle E-mails ligger de under Identities\Identitetsnummeret\Microsoft\Outlook Ekspress - når du så står med en ren PC kan du på denne importere det gamle identitetsnummer, - og du har alle dine E-mails på plads igen.
Under Applikationdata\Microsoft ligger hele dit adressekartotek, som du jo nok også gerne vil beholde.
Er der andet du vil gemme så spørg blot om hvor det ligger.
Ammitz\birgit@kj-offset.dk

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 24-10-03 20:02

Som jeg lige har foreslået i:
http://www.kandu.dk/dk/spg/24824
synes jeg Birgitta skal prøve dette link:
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
Vælg "åbn" i dialogboksen
M.v.h Kim

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-10-03 20:12

Jeg har selv lige været igennem en meget lang omgang med mit C-drev. Efter i 3 uger at have forsøgt at reparere det, - blev det bare værre og værre og mere og mere forsvandt. Så jeg kridtede støvlerne og begyndte en redningsaktion af alle data jeg nødigt ville miste.
Formaterede disken påny - lagde Windows på igen og installerede al hardware igen.
Nu, - 14 dage efter jeg rydede har jeg en hurtig og god disk at køre på, - og alle mine gemte data er tilgængelige igen.
Jeg synes også du skulle overveje at smide dit modem til side og blive koblet på en ADSL eller lign. hurtig forbindelse. Det vil du blive meget glad for.
Held og lykke med din "Nye" PC.

Ammitz\birgit@kj-offset.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 21:12

Jeg har svaret på spørgsmålet i den anden tråd! Tror jeg nok!

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-10-03 00:24

Du kunne måske starte med at afinstallere Norton helt. Der ligger ca. 25 rester af Norton tilbage på din pc. Gør sådanne:

Gå i start - kør - skriv: regedit
Gå i rediger - søg - skriv: norton
Hvis den finder en nøgle så slet den - tryk på delete
Find næste - her kan du trykke på f3 tasten
Delete
f3
Delete
Programmet siger selv til når der ikke er flere nøgler at slette.

Gør det samme en gang til, men nu skriver du bare symantec

Luk Registreringsdatabasen igen.

Først nu har du fjernet hele Norton.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-10-03 15:02

Ammitz, jeg har nu gemt de filer, du har nævnt på min fine nye externe harddisk, så jeg er spændt på, om de dukker op igen efter en hovedrengøring...

--Og jeg ville forfærdelig gerne have en hurtigere forbindelse. Men jeg kan ikke overskue hvilken og hvordan, -computeren er født med det her modem. For at gøre det endnu mere besværligt, så er der nedsat en IT-gruppe her i bebyggelsen, som skal finde ud af en eller anden fællesløsning fos alle 624 husstande. Men det kan godt tage rimeligt lang tid, før de finder en løsning, som også kan vinde flertal blandt beboerne. Forløbelig har de arbejdet et par år på projektet., -Så jeg ville gerne have en midlertidig løsning... Nogen ideer om, hvad der kunne være tale om... og hvordan jeg gør? -Jeg er også ret træt af, at min telefon er optaget, når jeg er på nettet.

Marchwitz, jeg har prøvet dit forslag, og det løste ikke problemet med mine manglende evner. Men der blev fundet og slettet spyware med navnet Gator.

Søde tedd, jeg kan stadig ikke finde noget svar fra dig, andet end et lidt syrligt opstød, som jeg har svaret på i en anden tråd.

Og als.... Jeg har slettet en hel masse klatter norton... Jeg prøver lige, om det har hjulpet på noget...

Tak for alle jeres gode forslag, bliv endelig ved.... Men hvis jeg pludselig ikke svarer på jeres forslag mere, så ved I hvorfor... Så giv mig lidt tid, jeg skal nok lade høre fra mig når jeg har fået nyt dyr.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-10-03 15:29

Hej Birgitta

Har du husket at foretage den samme søgning på "Symantec", sådan som als foreslår?
Ellers får du ikke det hele med ud.
Eftersom (eller hvis?) der "kun" er tale om software-problemer, skulle de nok kunne løses
på en billigere måde end ved at købe en ny computer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-10-03 17:29

Nej, jeg havde glemt søgningen på symantec...., Jeg har så lige forsøgt men der kommer bare en besked om at "Windows kan ikke finde... " Er der en stavefejl, eller skal der tastes andet? ---Øøøøøhh, skal jeg skrive symantec i stedet for norton eller i stedet for regedit? -Jeg gjorde det sidste...

Rellom, hvis jeg skal have fagfolk til at løse mine pc-problemer, så kan det meget hurtigt blive en dyr affære... Også fordi jeg ikke kan bruge telefonhjælp til noget.. Så passer det her system med at skrive og læse mig meget bedre.
Og en ny computer koster jo ikke nogen formue.. -Hvis det er Windows ME contra Norton contra mine rodede dispositioner, der er årsag til alle trængslerne, så må jeg jo prøve at skifte noget af det... (Mine rodede dispositioner er det nok sværest at gøre noget ved...)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-03 17:48

slet alle mapper med navnene norton og symantec inde under programmer! og under fælles filer ligger der osse symantec shared, som naturligvis osse skal slettes. Og ja du skal osse søge efter symantec i regedit! Så skulle du kunne installere Norton igen, men hvis ikke må vi jo tage det punkt for punkt igen!
Undskyld min lidt syrlige kommentar, jeg havde indtryk af du mere ville snakke i det andet spørgsmål end hjælpes!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-03 17:53

Og så lige en ting til! Norton security er en pakke, med antivirus, firewall og security! Når du geninstaller, ville jeg kun installere norton utilities (hvis den er med) og antivirus programmet. Security delen sløver rent faktisk din computer, og forhindrer osse mange sider i at vises korrekt/hurtigt! Du får muligheden at vælge disse programmer til/fra når du installere Norton igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-10-03 18:32

tedd, stryg det der "naturligvis"! -Meget af det, der bliver skrevet i de her indlæg, er enormt svært for mig at forstå... Og selv om jeg gennem omhyggelig granskning når frem til en slags forståelse, så skal der altså bare et andet indlæg til, så er forståelsen fra det første indlæg røget i glemmebogen.
Men en helt anden sag er, at nu, hvor jeg så omhyggeligt har slettet al Norton, så HAR jeg vel egentlig ikke noget Norton, som jeg kan geninstallere?? Skulle jeg have gemt nogle pakkede filer på min externe harddisk?, -eller existerer Norton stadig som pakkede filer et eller andet sted på computeren... Det tog altså min. et par timer at downloade den 1. gang.. -Og hvad skal jeg stille op med det andet virusprogram jeg har fået ind i mellemtiden? AVguard..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-10-03 19:01

I "Kør" skal du skrive: regedit.
Og derefter foretage den samme søgning på "symantec",
som du har gjort på "norton".

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 25-10-03 19:02

xblock er såmænd bare det program du brugte til at finde "Gator" -du ved.
Det var dette link:
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
Det skader ikke at bruge det af og til, og som sagt har jeg selv kæmpet lidt med at få fjernet Gator på min pc.
Kim

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-03 19:05

Hjælp til Birgitta, skal nok være step by step, på forståeligt dansk - tror jeg.
Emesen.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-10-03 20:52

Vil et sige at du egentlig gerne vil installere Norton, når du har renset din PC, - men at du ikke har original-CD'erne til Utilities og Antivirus?
Var disse installeret på din PC da du købte den?
Har du så ikke fået CD'erne leveret med, ligesom du har Windows på en CD, så du kan starte forfra?
Jeg spørger blot, for sådan har jeg forstået din udlægning ????
Eller har du købt programmerne via nettet, - og derved kun har de pakkede filer liggende på dit C-drev, - så du nu er bage for, at også disse filer er slettet, nu du har renset i bund for Norton og Symantec?
Hvis det sidstnævnte er tilfældet, - har du forhåbentlig gemt dine registreringsnumre så du kan downloade programmerne igen, - eller få een med en hurtigere forbindelse til at hjælpe dig me at få dem ned igen.
Har du en CD brænder?
Så sørg for at læg alle dine downloadede programmer på en CD, - så du senere kan reinstallere dem.
Ammitz\birgit@kj-offset.dk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-10-03 00:18

Norton Utilities, som tedd nævner, indgår desværre ikke i Norton Security,
men det kan købes særskilt eller som en del af Norton SystemWorks.

Det er et fuldstændig suverænt værktøj, ved hjælp af hvilket du med et
par museklik kan finde og reparere fejl og problemer på din computer.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-10-03 12:21

Så har jeg søgt og slettet symantec.. og jeg har kørt xblock igen... -der var ikke noget denne her gang..
Og så har jeg kikket i mine papirer for at se, hvad det egentlig er, jeg abonnerer på: TDC har tilbudt mig en Norton sikkerhedspakke til 199 kr årligt. Indeholdende: antivirus, firewall og forældrestyring.

Windows ME indeholder jo nogle systemværktøjer, diskoprydning, scandisk, defragmentering, systemgendannelse o.a. -Hvoraf jeg især har brugt den sidste flittigt, når jeg har haft sammenbrud. En del af disse ting virker ikke mere... Men mon ikke, det er nok med dem, hvis ellers jeg får styr på computeren (geninstallering af Windows).

-Og Ammitz, jo jeg tror, at sletningen har været effektiv, så jeg har vist hverken registreringsnummer eller installationsfil...... ---Der står så i papirerne, at jeg kan hente den igen på tdconline.dk

Nortonpakken havde jeg downloaded i august og den er jo nok gået tabt nu... Jeg aner ikke, hvor den muligvis har ligget, inden den blev installeret, -så hvordan skulle jeg kunne arkivere den på externt medium?
Hvis jeg downloader den igen, har jeg så mulighed for at kopiere den til min externe disk -inden den bliver installeret,-til evt. brug efter hovedrengøringen..? Eller skal jeg bare leve livet farligt og vente til jeg har fået flyttet de filer jeg vil beholde, og fået geninstalleret Windows? -Det tager altså et par timer at downloade...

Er der nogen, der har bud på, hvordan jeg får en hurtigere forbindelse end min 56k modem.. Noget midlertidigt, for et IT-udvalg i bebyggelsen her, er ved at undersøge mulighederne for et fællestilbud..

Og, ja, jeg har brænder, men jeg synes, det er nemmere at bruge den externe harddisk, som jeg lige har købt. Når jeg har flyttet alt over, som jeg vil gemme, så kan jeg trække stikket ud og lægge harddisken ned i skuffen, -til brug efter hovedrengøringen -eller i en ny computer.. -Kan der vise sig at være nogen problemer i det??
Nu, når jeg logger på igen, så prøver jeg lige at stille et spørgsmål... Bare for at se, om der er nogen ændring...
I hører, hvordan det går....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-10-03 12:28

Nøøøøøh, det virker stadig ikke.......

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-10-03 15:29

Her hos tdc kan du se hvad de kan tilbyde dig af forskellige løsninger på hurtigere forbindelse.

http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/pakker/

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-10-03 17:26

Har prøvet på at kikke på det link, Bantam..--min computer gik død 4 gange undervejs.. Det er til at få kuller af. Jeg må nok først koncentrere mig om arkivering af mine vigtige filer, og så se at få installeret Windows igen...
Det er ikke så nemt at arkivere, når man ikke aner, hvad det er, man har liggende. -Eller hvor de arkiverbare filer ligger til de programmer, man gerne vil gemme...

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 26-10-03 18:32

Jeg tror du må betragte det som en gortisk knude du ikke kan løse, men i stedet må hugge over.
Jeg kan sagtens forestille mig dit virvar af forskellige mere eller mindre vigtige programmer og filer.
Men der er ikke andet andet for, end at starte fra en ende af og så se hvad du skal bruge eller ikke skal bruge.
Hvad kan man så lære af det?
Inden du installerer noget som helst i fremtiden, laver du først en mappe som du bestemmer navnet på, og så installerer du i den mappe. En mappe til hver sin ting/program. Ikke noget med bare at svare ja til alt hvad et installationsprogram foreslår, men bestem selv.
En god id'e er at opdele i flere partitioner. En (f.eks. drev c) til system (Windows og lign.) en til spil, en til dokumenter og billeder og så fremdeles. 3-4 partitioner er vel passende skulle jeg mene, alt efter størrelse på din harddisk/harddiske.

Kommentar
Fra : bennybrat

Dato : 26-10-03 22:56

Hvis du stadig har problemer med hastighed på din maskine (og den ikke er sløv i forøvrigt) skal du prøve og fdiske og formatere og lægge windows ind igen så skulle du være på banen igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-03 14:55

Hej,Marchwitz... Jaah, jeg kan godt se, hvad du mener. Og jeg tror også nok, at jeg engang i tidernes morgen prøvede at gøre noget i den retning, men det resulterede vistnok i, at jeg én gang ikke kunne finde det installerede program, og en anden gang virkede programmet ikke. Og som usikker og urutineret PC-bruger, så er jeg tilbøjelig til at tro, at alt, hvad der går galt er min fejl.. -Så derefter lod jeg "Dyret" selv bestemme hvor hun ville installere de forskellige ting...
Jeg synes, det er svært at se, om en fil indeholder et installeret program, der ikke uden videre kan kopieres, eller om det er en programpakke, der kan flyttes og senere installeres.

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg kan opdele i forskellige partitioner.. Det kunne jeg nok bruge til mit nye externe drev, som er på 120 GB. Det drev har den lille "særhed" at man ikke kan putte mere end 4-5 GB i en enkelt fil, -vel at mærke hvis man kører med Windows ME, som jeg gør.. --Så brugsanvisningen foreslår, at man opgraderer....... -men det er da vist ret dyrt?? -Er der andre muligheder for at opdele drevet? --Jeg har allerede lagt 15 GB vigtige filer derover..

Hey, bennybrat, du har vist ikke opdaget, at det er en gammel bedstemor, du henvender dig til! Jeg kanikke sådan lige fdiske (hvadernuligedet?) og formattere og lægge windows ind igen.. Joooo, måske. Hvis jeg trin for trin kunne få råd og vejledning af jer flinke unge mennesker på kandu, orkeorkeorke... Men i samme øjeblik, jeg begynder at pille ved noget, så ryger forbindelsen jo til nettet, og så er jeg ganske alene...

Min maskine er en flink lille Medion 1.1 GHZ med 512 MB ram -med DVD-drev og CD-brænder og 15" TFT Windhorst fladskærm. Af tilbehør har jeg HP deskjet 930C , HP-scanjet 4470c, Casio QV-4000 og sidste skud på stammen den externe Maxtor harddisk på 120 GB. --Ikke verdens hurtigste maskine, men den var rimelig kvik, da jeg købte den for 2 år siden.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-03 20:36

Hejsa Birgitta

Jeg kan forstå at du ikke kan stille spørgsmål.

Prøv følgende
Åbn din internet explorer
Klik på fanen funktione-vælg internetindstillinger
Vælg fanen indhold
Gå ned og klik på autofuldførelse
Her går du ned og klikker på ryd formularer-og den der hedder ryd adgangskoder
Kik også lige efter om der er et flueben i den der hedder-spørg om adgangskoder skal gemme
Hvis ikke-så sæt en
Klik på ok-og lav lige en genstart.
Bagefter starter du kandu og logger af
Så logger du på igen-brugernavn-og kodeord
Husk at sætte flueben ved-gem mit brugernavn og kodeord så jeg automatisk bliver logget ind hver gang
PS-hvis der kommer et skilt op om windows skal huske adgangskode-så siger du ja.

Det næste du skal gøre er at slette alle dine cookies og midlertidliger internetfiler
Det gør du på følgende måder.
Åbn din internet explorer
Vælg fanen funktioner-her klikker du på internetindstillinger
Her er en der hedder-slet cookies-slet filer-og ryd oversigten-klik alle tre steder
Bagefter åbner du din stifinder-højreklik på start-klik på stifinder-her finder du din harddisk c-klik på plustegnet til venstre-gå ned til der hvor der står windows-her klikker du også på plustegnet-og går ned til mappen cookies-her sletter du også alle de cookies som ligger der-bagefter finder du den mappe der hedder-temporart internet files-og slette alle dem der er der.

De sidste du skal gøre er at se efter om din internetsikkerhed står for høj
Det gør du på følgende måde
Åbn din internet explorer igen-vælg fanen funktioner-og vælg internetindstillinger
Klik på fanen sikkerhed
Her står min på mellem-så prøv at sætte din til det også-her kan du med musen flytte skyderen op eller ned-når den står på mellem-klikker du på andvend/ok-og så laver du lige en genstart.
Prøv så at se om du ikke kan stille spørgsmål.

Mvh Brian
PS-jeg kører selv med XP-så overstående er skrevet efter det jeg kan huske om windows me

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-03 14:38

Øuv, jeg har gjort ALT, hvad du har sagt, Brian... Men jeg kan stadig ikke stille spørgsmål. -Det eneste, der ikke var efter dine forskrifter var, at jeg først fik brug for kodeord og brugernavn, da jeg genstartede 2. gang. Ellers var alt, som du beskrev. Godt husket!
Kom endelig med flere forslag, hvis du har nogen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-03 16:47

For lige at kontrollere din adgang til Kandu.
Prøv "logud" af Kandu. (i venstre side under brugerservice)
Og så Logind
Men i stedet for at bruge dit normale brugernavn og password.
Lav ny bruger ved at trykke på "her" (du kan altid glemme denne bruger bagefter)
Eyvind/Emesen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-03 17:10

Hej Eyvind, Så har jeg forsøgt det...Jeg har kun én e-maliadresse, -så kandu vil ikke tillade, at jeg opretter en profil mere. Det er aldrig lykkedes mig at oprette en hotmail-adresse på denne computer..
Flere forslag...suk...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-03 17:23

Hejsa igen Birgitta

Prøv at oprette en gratis jubii e-mail konto her

http://kom.jubii.dk/email/

Prøv så at oprette en ny bruger profil hos kandu-og brug den nye e-mailadresse.

For et stykke tid siden prøvede jeg at oprette en ny konto hos kandu med min hjemme email.og fik nøaktig samme besked som dig
Men så prøvede jeg en e-mail som jeg have hos Jubii,og så kunne jeg

Mvh Brian

PS-Bare følg guiden omme i Jubii,så har du en gratis e-mail inde for 5 minutter

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-03 17:33

SUuuuukhh... Knappen "accepter og opret en e-mail adresse" virker ikke........

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-03 18:06

Hejsa igen
Det er en del koks med din maskine,og jeg er sikker på at kun en geninstallation kan rette op derpå.
Jeg kan læse i en anden tråd,at du har en medion,min er også en medion købt i Aldi,er din også fra aldi?
For at lave en geninstallation skal du bruge den cd så vidt jeg husker hedder support CD-ROM(restore)
Den skal du komme i din maskine og så slukker du lige computeren-og starte op igen,så vil din restore cd starte-når der kommer et skilt frem-skal du bare skrive start-så gå den igang med at genskabe din computer,som den så ud den dag du købte den.(det tager cirka 7-8 minutter kun)
Bagefter skal du dog selv køre dine driver ind til printer/scanner eller hvad du nu har liggende,og du skal også selv oprette din forbindelse til nettet.
Start med at gemme alle de ting som ikke må blive slettet,brænd dem over på en cd skive først.

Men hvis du ikke har modet på at gå igang med dette,har du så ikke en der kan hjælpe dig??
Bor du ikke langt fra Esbjerg-så vil jeg gerne hjælpe dig.

PS-For at genskabe din computer med din restore cd så det virker-skal der være de samme ting i din maskine som da du købte den-her tænkes på ny harddisk/lydkort/grafikkort.
Ellers har medion en udmærket hotline,som man kan ringe til og få hjælp.telefon nummeret står i den medfølgende bog.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-03 18:32

Hej, Brian.. Nøh, min er fra Fona. Og de installerede alt for mig dengang, skanner, printer o.s.v. Men det kan jeg muligvis selv finde ud af... Det, jeg frygter, er at få problemer med at komme på "nettet" igen, og dermed være afskåret fra hjælpende kommentarer...
Jeg har købt et dejligt externt drev på 120GB, og det er jeg ved at lægge alle mine billeder, programmer og hvad jeg ellers har af uvurderlige sager overpå. Og så må jeg vist bare tage mod til mig en dag.....

Jeg tror, at Ballerup ved København liiige er en smule for langt væk fra Esbjerg, men det var pænt af dig at tilbyde det.

Det der med hotline fungerer ikke rigtig for mig, fordi jeg har en hjerneskade, der gør, at jeg ikke kan huske, hvad der blir sagt. Jeg kan heller ikke huske, hvad jeg læser, men der kan jeg jo hele tiden bladre tilbage.
Mon det betyder noget, at jeg på et tidspunkt har fået sat ekstra ram i maskinen? --Den externe harddisk piller jeg jo bare af, så den betyder ingenting.
Men hvis jeg kunne få nogle enkle råd om, hvordan jeg kommer tilbage på "Nettet " igen, så kunne det være, at jeg en dag tog mod til mig og geninstallerede Windows...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-03 18:39

Hej!
Jeg har lige oplevet noget sjovt.
Det plejer ikke at være noget problem, at logge ud og ind med mine to brugernavne.
Nu lige pludseligt kunne jeg ikke logge af, men blev ved med at hænge fast i samme brugernavn. I mine forsøg på at logge ind ad forskellige veje, kom jeg til at skrive kando dk i stedet for kandu dk. Og nu var den klar til login.
Jeg sender lige denne kommentar inden jeg ryger helt af pinden.
Eyvind/Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-10-03 18:46

Så er jeg her igen, og det lykkedes på adressen:
http://www.kando.dk/dk/spg/24908
Utroligt ikke, og jeg har begge brugernavne åbne på een gang.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-03 19:02

Hejsa igen

Det der med extra ram tror jeg ikke betyder noget,men du skal have pillet den der externe harddisk ud.
Nu er de jo så flinke hos Fona-så er det jeg sidder og tænker på om du ikke kan få dem til selfølgelig mod betaling,at geninstallerer din pc,det kræver selfølgelig at de får maskinen ind.

Det der med at komme på internettet igen skal du ikke frygte så meget,i windows me er der en udmærket guide der hjælper dig hele vejen igennem-den ligger så vidt jeg husker
Start-programmer-tilbehør-kommunikation-guiden internettet
Det eneste du skal have klar er dine papirer fra din internetudbyder-da du skal bruge din kundenummer og password-så går det hele som en leg,det kan jeg selfølgelig saktens sige

Mvh Og en forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-03 19:06

Hejsa emesen

Ja det lyder sku mærkelig
men jeg ved at Kando roder en hel for tiden for at få et bedre kandu,så fejlen ligger nok i flytterodet

Mvh Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-10-03 15:07

birgitta -> Nu ved jeg ikke om jeg er kommet for sent til at hjælpe...

Jeg har set at du har slettet gaobot fra computeren, det var godt, men så er jeg heller ikke i tvivl om, at der ligger mere snavs på din computer.

ved godt du har kørt x-block og ikke fandt noget, men alligevel..

prøv at køre en tur med ad-aware og slet alt det den finder..
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Arlet

Hvis den finder meget skal vi videre den vej...

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-10-03 15:25

Download http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/w2fix.exe til dit skrivebord

Dobbeltklik på filen som ligger på dit skrivebord og følg den engelske instruktion. I løbet af installationen vil du blive bedt om at genstarte computeren to gange før fixet er gennemført. Jeg har store forhåbninger om at alt så kører igen. Du kan læse mere om hvorfor her:
http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/winsock2fix.html

mvh
als

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-10-03 15:29

als -> personligt havde jeg bedt om en hijackthis først og hvis der var nogle 010 i den, først derefter kører det fix..

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 250 point
Dato : 29-10-03 15:50

arlet-> Det er også en god måde at gøre det på. Hun har nemlig fået beskadiget winsocks ved det skidt hun har haft på sin computer. Vi kan jo lade hende køre hjt føst og kigge på 010erne for at se om der er brudt link, men det er jeg næsten sikker på det er. Ok så gør vi det sådanne.

Hent først det lille program som jeg bad dig om og læg det på skrivebordet. Ikke røre ved det. Det er ikke sikkert vi får brug for det.

Du skal nu downloade HijackThis. Find det her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Så skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade meget mere end det gavner. Når vi ser din log skal vi lige have tid til at gennemgå den. Tager ca. 1 time.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-10-03 15:57

Og hvis hun kører en opdateret spybot først, så klarer den de winsocks...

Med den sidste nye opdatering af spybot fjerner den de 010 som der er i loggen..

Arlet

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-03 18:18

AV. Der var godtnok kommet post i dag! Og jeg har grød i hovedet, fordi jeg har siddet hos min gamle 90 årige mor i mange timer og prøvet at få mening i hendes volapyk. Og så kommer jeg hjem, og så snakker I osse sort til mig... Hvordan kan I nænne det? --Okay, når nu jeg nærlæser jeres kommentarer styk for styk, så kommer der forhåbentlig lidt mening i det... ellers må jeg stoppe og vente til i morgen, -jeg har grød i hovedet...

Vi starter med emesen/eyvind... Det lyder rigtig skægt, og jeg fristes til at prøve... men jeg er logget af lige nu mens jeg skriver, og jeg vil ikke logge på bare for at lege... Men vi kommer forhåbentlig tilbage til det..

Brian: Joo, jeg kunne sikkert godt aflevere dyret ned til Fona for gode ord og betaling... Men, men, men... De har ikke lige værksted i butikken, så det betyder en indlæggelse af 2-3 ugers varighed... Det gør jeg altså først, hvis computeren er gået helt død, med urokkelig blå eller sort skærm. ---Så ville jeg nok overveje at købe en bærbar til at forsøde ventetiden med.... Ville man kunne koble den til "nettet" sådan uden videre -eller skal man oprette nyt abonnement til den? -Jeg har puttet din anvisning på, hvordan jeg kommer på nettet igen over i en e-mail-kladde. Det har jeg besluttet med de guldkorn jeg modtager herfra kanduo.. Jeg kan desværre ikke bare huske dem..

arlet: hvad er gaobot? ---Nå, jeg logger på og prøver den der adaware... Måske når jeg ikke mere i dag...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-03 18:29

"Gaobot" er vist en tastefejl. Der skal nok stå "Gator".

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-03 18:32

Øh, nu er jeg ved at downloade adaware... skulle jeg det? Det var da vist hijackthis, jeg skulle downloade... nnnøøøøøh, det var det vist heller ikke.. det var.. w2.fix.exe... ---Hvad var det nu, der skulle på skrivebordet... Nøj, alså, jeg tror nok, jeg må fortsætte i morgen... -Lad være med at skrive for mange nye mails... jeg skal lige prøve de forslag I har givet mig i dag.. Nåmmen nu er adaware ved at være downloaded, - 5-10 minutter...jeg håber, jeg kan finde den...
Vi skrives ved i morgen...

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-10-03 19:14

når du har hentet ad-aware så henter du opdateringerne og scanner og sletter alt hvad der er..

Derefter : Hent hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Arlet

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-10-03 19:16

Jeg kan godt forstå at det blev lidt indviklet, men nu er du ved at downloade Adaware og den skader det bestemt aldrig at have liggende.

Derefter er rækkefølgen

1. hente Spybot og installere den. Opdater straks efter installationen, og kør derefter en scanning med Spybot. Afhjælp alle de problemer som Spybot finder

2. Hente dette fix og lade den ligge urørt på skrivebordet http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/w2fix.exe

3. Du skal nu downloade HijackThis. Find det her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Så skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade meget mere end det gavner. Når loggen ligger her vender vi tilbage.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-10-03 19:21

Ja, tag als vejledning lige oppe over..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-10-03 19:30

Når du vil vise din logfil:
Marker log-teksten
h-klik>kopier
når du vil sætte det ind her:
skriv [*code] og ny linie
tast ctrl+V og ny linie
skriv [*/code]
(Stjernen skal ikke med)
Kode
her vil din log fil så stå

Emesen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-03 14:41

Jeg er glad for, at arlet og als blev enige... om hvad jeg skal gøre... men inden jeg går videre: als, hvad er spybot??

Jeg begynder at blive ret nervøs for, hvad jeg laver... for I siger, at der nogen af de her downloadede programmer, som jeg endelig ikke må bruge... Men hvis jeg downloader sådan noget, og MÅSKE fint nok klarer at bruge tingene i den rigtige rækkefølge, -så kan der i næste omgang ske det, at jeg glemmer (i løbet af en uge eller to) hvad det er jeg har liggende og hvad jeg må og ikke må, og så lige kører en gang for at slippe af med evt. skidt og møg... Og så kaputski? For jeg KAN ikke huske!
---Eller jeg tør ikke at bruge nogetsomhelst der ser lidt underligt ud, fordi jeg er bange for, om det er noget, der kan skade..
Er det ikke nemmere, at geninstallere Windows med det samme? Jeg har efterhånden flyttet 15 GB filer over på extern-drevet. Og jeg savner jo meget min systemgendannelse..

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-10-03 14:53

Spybot er et lille program som fjerner noget af det spyware du har liggende på din puter. I dagligdagen kan dette program sagtens klare den almindelige spyware som finder vej til din pc, men du er hårdere angrebet. Noget spyware er idag så avanceret at det kan lave ting og sager ved din explorer og din internetforbindelse. Hvis man uden det store kendskab fjerner noget at spywaren kan der ske det at explorer og internetforbindelsen ødelægges.

Når jeg siger at du skal downloade et program til din puter som du ikke må røre så er det fordi at det kan genoprette din internetforbindelse om den skulle forsvinde. Gør den ikke det sletter du bare programmet når alt igen er oppe at køre, og du kommer ikke senere hen til at røre ved det.

Kom tilbage når der er spørgsmål så guider jeg dig videre.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-03 14:59

Jammm -hvor får jeg spybot fra??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-03 15:06

Hvis du klikker på arlets link her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
og ruller lidt ned, dukker Spybot op.

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-10-03 15:13

Ja, undskyld du skal selvfølgelig have linket og tak Rellom. Her er linket http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Klik på Spybot-logoet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-03 15:21

Tak for det... Kan I se problemet? Jeg sidder her og kan overhovedet ikke huske, at jeg har set ordet spybot før.. Tingene skal altså skæres ud i karton for mig...
Nåmen jeg må lige ud og gå tur med hunden... Jeg vender tilbage senere..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-03 18:09

Nåså er jeg nået hertil...
Er spændt på om næste del virker.
Her kommer (forhåbentlig) logfilen:
Kode
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 17:59:26, on 30-10-2003
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\DANTZ\RETROSPECT\RETRORUN.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WND.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WNF.EXE
C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE
C:\PROGRAMMER\MAXTOR\ONETOUCH\UTILS\ONETOUCH.EXE
C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\WINDOWS\MXOSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WBEM\WINMGMT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPFSTSC0.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZSTATX.EXE
C:\PROGRAMMER\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE
C:\WINDOWS\TEMP\TD_0001.DIR\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.opasia.dk/start
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\LOGITECH\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [AVSCHED32] C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVSCHED32.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\MAXTOR\ONETOUCH\UTILS\ONETOUCH.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MXO Auto Loader] C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Retrospect Launcher] C:\PROGRAMMER\DANTZ\RETROSPECT\RETRORUN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - Startup: Ulead Quick Access.lnk = C:\Programmer\Ulead PhotoImpact\PI3LOAD.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MSN Messenger Service (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab
O16 - DPF: {0A7F4407-A1C8-496A-9670-F13370CAAACC} (SysReg_DK Control) - http://81.19.245.211/system/SysREG_DK.cab

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-03 18:11

Orjh, hvor er jeg bare go'!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-10-03 18:44

Flot flot

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 30-10-03 19:00

Hej Birgitta

Jeg kender godt det med ikke at kunne huske, hvilke programmer der bruges til hvad, da jeg tit ligger og roder med programmer, jeg har downloaded.
Jeg gør derfor følgende:
1. I Stifinder har jeg lavet en mappe "Downloads"
2. For hvert program jeg henter, bliver der lavet en ny mappe med navn på programmet i mappen "Downloads"
3. Ved hvert program er der som regel en beskrivelse af, hvad det kan. Denne beskrivelse kopierer jeg ind i et Word-
dokument, og gemmer det i samme mappe som programmet - er der ingen beskrivelse, laver jeg selv en.
På den måde kan jeg selv efter flere måneder finde ud af, hvad det er jeg har hentet.

Hilsner/Ann

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-10-03 19:27

Hej igen Birgitta. Ser at du har lagt din HijackThis-log. Nu går der lige en halv time, så kommer jeg tilbage med yderligere instrukser.

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-10-03 19:44

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det ENESTE vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer og lægge en ny log herind så jeg kan se om vi har fået alt snavs fjernet.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F1 - win.ini: run=hpfsched
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MSN Messenger Service (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 31-10-03 09:58

als -> Jeg tror spybot igen fjernede de 010´er.

birgitta-> denne skal også fixes sammen med den als har skrevet ovenover:

O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe

derefter genstarter du og slet denne her :

C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE

så genstarter du igen og laver en ny hijackthis log, så du smider herind, for at se om du er blevet clean..

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-10-03 10:15

arlet--> vedr. O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe og C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE

Desværre er vi lidt uenig her, da de giver hende nogle muligheder med tastaturet.

Vedr. Spybot og 010: Ja det kan være Spybot har rettet, men den gør det ikke altid. Det kan også være der ikke har været broken links

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-10-03 10:27

Hvilke muligheder giver "O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe og C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE"
med tastaturet?

Hvad er 010'er?
Er det kun Spybot, der kan fjerne dem?
Og hvorfor fjerner Spybot dem kun nogle gange - og ikke hvergang?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 31-10-03 10:46

010 er et brudt link til internettet, dvs hvis du har de 010 i din hijackthis logfil, så er det tæt på at du mister de netforbindelse..

Der er to andre programmer, der kan løse de problemer med de 010, als nævte det ene.
Spybot er nu begyndt at fjerne det hver gang, hvis man husker at opdater spybot inden man kører..
Den sidste måned har vi ikke set nogle 010´er i logne hvis der er kørt spybot først, så det virker..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-10-03 10:57

Tak skal du ha', arlet.
Så blev jeg så meget klogere.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 31-10-03 11:05

Ang -> O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe og C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE

Så lader du dem bare leve.

Det er noget med volume og mute på tastaturet, har jeg fået af vide fra "baglandet"

sorry Als...

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-10-03 11:09

Kode
Hvilke muligheder giver "O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe og C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE"
med tastaturet

Ved at bruge forskellige knapper på tastaturet kan man komme direkte på nettet, gå til email-kontoen, øge og sænke lydstyrke, mm.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-10-03 11:15

Også tak til dig, als.
Og hermed vil jeg igen overlade tråden til Birgitta.

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-10-03 11:21

Arlet--> Der var nu ikke sket det store ved det. Jeg bruger ikke den slags. Hovedsagen er hun får sin puter på benene igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-03 13:54

Kors, I har godtnok haft travlt!! Jeg håber at I husker at passe spisetider, soveditto, arbejde, familie og alt det andet småtteri som der jo osse skal være plads til..
Jeg har så været turen igennem igen med Hijackthis.. Har først slået den systemgendannelse fra, som jeg ikke har... --Jeg valgte ikke at fjerne den dims, som I var uenige om... Mest fordi jeg havde printet listen over dimser ud, og var hoppet af nettet, -og så kunne jeg selvf. ikke huske, hvad det var for en mere jeg måske/måske ikke skulle slette. Men sig til hvis den SKAL pilles væk... (I kan slås om det først udenfor).
Men her kommer så:: øøøøh, hvordanvardetnumangjorde...:

Kode
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 13:38:40, on 31-10-2003
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\DANTZ\RETROSPECT\RETRORUN.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\WINDOWS\MHOTKEY.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WND.EXE
C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\MAXTOR\ONETOUCH\UTILS\ONETOUCH.EXE
C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WNF.EXE
C:\WINDOWS\MXOSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\TEMP\TD_0002.DIR\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.opasia.dk/start
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotKey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\LOGITECH\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGCTRL.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [AVSCHED32] C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVSCHED32.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] C:\PROGRA~1\MAXTOR\ONETOUCH\UTILS\ONETOUCH.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MXO Auto Loader] C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] C:\WINDOWS\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Retrospect Launcher] C:\PROGRAMMER\DANTZ\RETROSPECT\RETRORUN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - Startup: Ulead Quick Access.lnk = C:\Programmer\Ulead PhotoImpact\PI3LOAD.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab
O16 - DPF: {0A7F4407-A1C8-496A-9670-F13370CAAACC} (SysReg_DK Control) - http://81.19.245.211/system/SysREG_DK.cab

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-03 14:11

Lad lige være med at slås - birgitta har det svært nok i forvejen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-03 14:19

Nårh, emesen, -når bare de går udenfor, så gør det ikke noget.. -Det kan være, at det er det, de er ved lige nu..

Men ellers bliver jeg bare ret go' til det hele, ikk'? Jeg har da i hvert fald lært at lave citatramme... Tak for det!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 31-10-03 14:30

Der er absolut ingen der slås her *S*

Du er ren nu og kan aktiver din systemgendannelse igen.

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spyguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmet, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Arlet

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-10-03 14:37

Hej Birgitta

Så bliver det spændende, om du nu er i stand til
at oprette spørgsmål på kandu.dk.

Vi krydser fingre.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-10-03 14:44

Og se lige først efter om kandu ikke ligger under klassificerede sider.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-03 14:52

-Nøh, jeg kan stadig ikke stille spørgsmål, og min systemgendannelse existerer stadig ikke... Hey, als, hvad er klassificerede sider? Hvor finder jeg dem?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-03 14:54

UUUUuuuh, altså. Jeg skal ud med hunden nu... Kommer tilbage senere.

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-10-03 15:00

Det er vel lige før vi nærmer os en repair.

Klassificerede sider: Højreklik på din IEexplorer (det blå e) og vælg egenskaber. Vælg fanebladet "Sikkerhed" og marker det røde indkørsel forbudt-skilt. Klik på "Sider" og se om der så ligger noget der. Håber det er korrekt oversat til dansk for jeg sidder ved en engelsk udgave lige nu.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 31-10-03 15:05

als -> På min ligger der lidt over 5000 sider der*S*(pga IE-spyad)

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-10-03 15:19

også på min *S* Den IE-Spyad er god.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-03 17:48

Klassificerede sider, -præcis som du har oversat til, als, bortset fra "sider" nok skal oversættes til websteder..
Der var intet i.
Hvad så?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-10-03 18:11

Piv... Jeg kan hellerikke indsætte billeder i mine e-mails mere.... Knappen "gennemse" virker ikke..

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-10-03 23:30

Jeg synes du skulle foretage en reparation (repair). Der findes en fremragende vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Hvis andre er uenige med mig må de komme med et bedre forslag.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-11-03 10:14

Ja - en repair er nok ved at være løsningen - med frakoblet USB-HD.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 10:39

Nu kan jeg ikke huske om du har en windows ME CD,med dit styresystem på,der er så mange indlæg at det(også i andre tråde)næsten er umuligt at finde rundt
i,men har du det så prøv at sætte din cd i dir cdrom drev,og åben kør eller komandopromt,og skriv eller kopier dette ind i tekst bjælken i kør eller i
komandopromt>
sfc.exe og tryk ok i kør eller enter tasten i komandopromt

eller

sfc /scannow

nu vil dine system filer blive tjekket om de er i de rigtige versioner og
om de er i orden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-03 10:44

sfc.exe

sfc /scannow

kopier det ind
sæt først din cd i drevet før du trykker på ok/enter tasten

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-11-03 14:10

HEJSA!! Hvor er jeg glad for at være her igen!!! Mit dyr laver alverdens ubehageligheder... I går flyttede jeg jo flere filer over på externdrevet, bl.a. de små programmer, som I har fået mig til at downloade til skrivebordet. Bl.a. et, der hedder w2fix.exe. Jeg forsøgte at lukke det op, og det skulle jeg nok ikke have gjort... Det skrev noget med en eller anden fejl i programmet, så det ikke kunne køre videre... Jeg havde jo ikke tænkt mig, at det skulle foretage sig noget, jeg ville bare kikke...
Men næste gang, jeg ville på nettet, så var der lukket."værten pop3.mail.dk er ikke fundet"... Det var mere end mit hoved kunne tage, så jeg lukkede og slukkede for alt, og satte mig og så fjernsyn.
Nu har jeg så endelig taget mod til mig og har tændt for dyret igen... Ingen forbindelse i første omgang. Så jeg var lige klar til at forsøge geninstallation og ellers skrotte dyret, hvis hun ikke makkede ret. Men forinden kikkede jeg liiiige på det lille w2fix.exe-program igen... Og nu kørte det bare som smør!! Og jeg er tilbage på Nettet!! (men jeg kan stadig ikke stille spørgsmål...)

Indimellem har jeg haft hvide, uudslettelige striber hen over skrivebordet og "sørgeflor" rundt om vinduerne, når jeg flytter på dem...
Jeg tror, at jeg forsøger geninstallation i morgen. Jeg vil bare først gennemgå de faste harddiske for at få kopieret alt over, der ikke skal skrottes.

Manse: jeg har en medion-cd, som jeg mener indeholder Windows ME. Men jeg har også en medfødt fil liggende på D-drevet, som hedder "recover". Den indeholder kun ét program, der hedder "retten", men det fylder 499Mb, så jeg formoder, at Windows ligger i det også. -Jeg håber, at det er så enkelt, at jeg bare skal køre "retten"...... (puh, jeg får swedige hænder...)

als, jeg kikker lige på dit link, når jeg om lidt går på nettet igen for at sende indlægget.

Men kryds endelig fingre for os.....

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-11-03 14:16

Du kan tro vi krydser fingre Birgitta

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-11-03 17:43

Hej Birgitta

Jeg kan se, at du har oprettet en ny tråd her: http://www.kandu.dk/dk/spg/25410

Så er det nok bedre, at jeg lukker denne tråd.
Og jeg har derfor et - vistnok ikke helt let - spørgsmål til dig:

Hvilken kommentar skal jeg acceptere som svar?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-11-03 17:05

Hej, Rellom. Undskyld, at jeg ikke har svaret før... Jeg bruger så meget tid på at downloade og opdatere, så der ikke bliver megen tid til kandu. --Jeg har siddet og kikket tråden igennem, og mon ikke, vi kan blive enige om, at det er als og arlet, der har trukket det tungeste læs i mine problemer. De er ret gode og forståelige begge to.
Jeg har lige været et smut henne og kikke på mit spørgsmål, og det ser ud som om, det er arlet, der er mest aktiv der, så han vil nok få pointsene for det spørgsmål... Så jeg vil foreslå at du accepterer als' kommentar som svar.
Og endnu en gang tak for hjælpen til dig.

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-03 17:43

Tak for svaret, als - på Birgittas vegne.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-11-03 18:22

Mange tak for points Rellom og Birgitta. Ind imellem glipper bestræbelserne, sådan er det desværre, men jeg håber da at Birgitta snart er velkørende igen. mvh als