/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartsroblemer efter installation af S~
Fra : bitt
Vist : 272 gange
20 point
Dato : 24-10-03 17:48

Min PC Havde det skidt.....
Jeg formaterede drev c, geninstallerede XP, derpå SP1. Downloadede alle hotfixes der blev anbefalet fra Microsofts hjemmeside.
Problemet er: Hver gang jeg starter op tager det laaang tid. 3-4 minutter. Det tager ligeså lang tid som man ville forvente første opstart efter installation af servicepakken.
Der er ingen fejlmeddelser, i tilføj/fjern programmer er SP1 anført, og computeren virker ok når først den er startet op.

Nogen forslag til løsning af problemet?

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 24-10-03 17:59

Hei
Du kan prøve å avinnstallere denne her "hotfix 811493"
Du finner den i legg til / Fjern programmer, det hjalp meg iallefall

MVH
thewolf

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 24-10-03 21:24

Prøv også lige at checke med en defrag. Det sker en sjælden gang, at en nyformateret disk bliver hurtig fragmenteret.

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 20 point
Dato : 26-10-03 01:01

Hej bitt.

Der er en del ting en com gør når den starter op, og i xp har man muligheden for at fjerne stort set alt hvad man ikke skal bruge.
Men allerførst kan du tjecke hvad computeren gør når den starter og så kan du e.v.t. finde fejlen den vej.

Det her er windows eget program - den kan e.v.t. rette fejlen selv - men ellers kan du lave en trace på din boot og se hvad det er der stopper din opstart
http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/0ebf5c266388bb9501db24adf0fe49bd/filelib/winxp/BootVis_file.exe

Det kan være at fejlen ligger i at windows søger på dine porte og at der ikke er noget - så venter windows på svar fra... ingenting. Det kan godt tage 1-2 min. Hvis du kun har en harddisk tilkoblet er det nok fejlen.
Højreklik "denne computer" - "egenskaber" - "hardware" - "enhedshåndtering" tryk på + ud for IDE ATA/ATAPI-controllere - højreklik primær IDE-kanal - vælg Avancerede instillinger - i den rulle menu som ikke er grå og som (højst sandsyndligt) står på automatisk genkendelse vælger du Deaktiveret (eller intet).

Der er ellers et utal af måder hvorved du kan forbedre din opstart - jeg skal gerne skrive det til dig hvis du vil vide mere...

MVH.
Gisele

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-03 07:19

Prøv denne fyr http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml
Defragmentere din paging files og Registry hives,fragmenter i disse filer
kan gøre at din opstart bliver langsom,jeg åbner programmet hver gang jeg syntes at opstarten er lidt sløv og tjekker om der er fragmenter i disse filer,er der det så sætter jeg det til at fragmentere næste gang jeg starter
pc'en,kan også sættes til at defragmentere ved hver Boot.
Manse9933
Er der mange fragmenter i dine filer tager det et stykke tid(tålmodighed)
næste gang du sætter den til at fragmentere så tager det 1 sekundt,sæt defrag abort countdown til 0.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-03 07:28

Det nomale defragmenterings program defragmentere ikke disse filer,fordi
de kun kan defragmenteres når de ikke er i brug,xp er normalt sat til at defragmentere disse filer men gør det ikke altid ordentligt.

Kommentar
Fra : bitt

Dato : 03-11-03 09:25

Hej alle I flinke mennesker der besvarede mit spørgsmål.

Problemet var en "satans" orm der totalt havde infiltreret min PC. Heg havde ellers et totalt iorden antivirus program der automatisk opdateredes på nettet.
Netop dette, har vist sig at være en del af problemet: Hvis du er så uheldig at hente en inficeret mail, netop i det øjeblik programmet opdateres er du ikke beskyttet overhovedet, din PC er helt åben for virus.

Inden jeg fik erkendt problemet havde den gnavet sig så langt som at ødelægge BIOS og adgangen til meget data.
BIOS kunne formateres og en ny brændes, det meste data kunne reetableres med venlig hjælp af en "nørdeven"

Bitt.

Godkendelse af svar
Fra : bitt

Dato : 28-11-03 21:14

Tak for svaret gisele.

Læs min kommentar, der var egentligt ikke nogen der kom med svaret, men en skal jo ha' de 20 point.

Hilsen Bitt