/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Audio V2 codec
Fra : Mikael1973
Vist : 965 gange
50 point
Dato : 15-02-02 01:03

Jeg har et par filer, både mpg og avi, som jeg ikke kan hører lyden på i bla. windows media player i windowsXP. Jeg kan bare ikk finde det forp. codec, og Windows media player lader ikke til at gide auto opdatere den, eller downloade det skide codec .
Det startede med at jeg bare ikk troede de musikvideoer jeg downloadede havde noget lyd med sig, indtil jeg så fik fat i et gammelt klip som der ligepludseligt heller ikk havde lyd på sig.
Det er windows Media Audio V2 der tilsyneladende skal bruges ..... 8c/
Hvor i h...... kan jeg finde det ???????????

Er znart gul og blå af bare irritation... Help mee zoon please...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-02-02 01:00

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:y5Ya8.10503$5L3.489025@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et par filer, både mpg og avi, som jeg ikke kan hører lyden på i
> bla. windows media player i windowsXP. Jeg kan bare ikk finde det forp.
> codec, og Windows media player lader ikke til at gide auto opdatere den,
> eller downloade det skide codec .
> Det startede med at jeg bare ikk troede de musikvideoer jeg downloadede
> havde noget lyd med sig, indtil jeg så fik fat i et gammelt klip som der
> ligepludseligt heller ikk havde lyd på sig.
> Det er windows Media Audio V2 der tilsyneladende skal bruges ..... 8c/
> Hvor i h...... kan jeg finde det ???????????
>
> Er znart gul og blå af bare irritation... Help mee zoon please...

Prøv www.divx.com

Kommentar
Fra : bihieee

Dato : 15-02-02 01:23

Hej Mikael!

Jeg kan godt forstå det er ret irriterende.

Men nu skal du høre... Windows XP Bliver sikkert ikke installeret med et CodeC der hedder DivX. Så det skal du installere ind i din Windows Media Player. Du kan finde DivX på Jubii du skriver oppe i søgefeltet:

http://games.jubii.dk/download/download.sc?id=652

Så downloader du DivX! Bare følg instruktionerne på skærmen når downloaden er færdig. (Du skal eventuelt bruge WinZip, det er komprimeringsprogram du kan finde på siden :
www.winzip.com).

M.V.

tHe bIhIeEe

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 15-02-02 01:47

Jeg har DivX installeret... version 412... Men det gør ikk en fis 8c6 ..... Jeg har oz prøvet at afinstallere DivX og været inde på divx.com og et par andre steder, men uden held... Jeg har også afinstalleret en update der var til Windows media playerXP, som den havde autoinstalleret....

Det går mig dæleme på, da jeg i winME som ejg kørte før, godt kunne afspille disse filer 8c( ....

Andre forslag natteravne ??? ;c)

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-02-02 09:09

Hej

Gå op i Hjælp i di Windows Medieplayer, vælg om der er opdateringer --hvis --download alt.

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-02 09:37
Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 16-02-02 10:25

Tak vestergaard ..... det er der bare ikke ............. Det er sgu lidt skummel .... Nu har jeg ledt , af og in stalleret utallige codecs og servicepacks, og lige meget sker der 8( ...

Det stinker af microsmart ..... Grrrrr

Hehe

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-04-02 13:00

Hvilke type film, er det som du ikke kan se ?

Kommentar
Fra : Brigitte

Dato : 13-04-02 15:21

Hej.
Jeg har haft samme problem. Prøv DivX Codec version 3.11 alpha - den virker, og er den enest der har virket. Under installationen skal man sige nej til at overskrive den fil der er nyere.
Håber det hjælper.

Godkendelse af svar
Fra : Mikael1973

Dato : 09-05-02 13:29

Jeg fandt langt om længe løsningen. Ved ikk hvad det var for et codec, men nimo codecpack løste ihvertifald problemet. Takr for hjælpen vestergade. Du kom tættest, du får pointene ;)