/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Benytter Norton AntiVirus-Skal jeg vælge~
Fra : villum53
Vist : 566 gange
50 point
Dato : 24-10-03 11:09

Har benyttet Norton Antivirus 2002 de sidste to år og har været rigtig godt tilfreds. Men Symantecs vil jo stadig have penge for lortet (ca. 350,- p.a).

Derfor har jeg overvejet at skifte til f.eks. gratisprogrammet AGV ved næste abonnementsbetaling.

Er det et godt valg? Jeg mener i forhold til alle de opdateringer, som jeg har liggende.

Hvis nogen har gode ell. dårlige erfaringer med lignende skift, vil jeg gerne høre nærmere.

Villum53

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-10-03 11:15

AGV er et udemærket valg....

Jeg ville vælge noget andet:

Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Så absolut "meget for pengene"

Avast finder du her: http://www.avast.com/i_kat_6.html

Arlet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 11:18

AGV for ikke særlig gode anmeldelser. Det gør der imod Antivir som du finder her http://www.free-av.com/ Det er osse et gratis program! Bruger du det i sammenhæng med onlineværktøjerne på www.spywarefree.dk er du ganske godt dækket ind!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 11:56

Hejsa Villum53

Du kan også bare slette Norton HELT fra din maskine,og så geninstaller den igen,så får du på ny 366 dages gratis live update-for det er da træls at blive ved med at betale for norton,når man har givet en god pris da man købte den.

Hvis du vælger at geninstaller norton,skal du følge mit tip 100%

Her er tippet.

Gør følgende.
Gå om i dit kontrolpanel under tilføj og fjern og slet norton antivirus og den der hedder live reg symantec-bagefter går du om i din stifinder og sletter alt hvad der ligger med navnet norton,husk også at gå i den der hedder fælles filer og slet den der hedder symantes shared,og så gør du følgende:

1. Vælg Start -> Kør -> skriv Regedit
2. Klik på Registreringsdatabase i menubjælken øverst og vælg Eksporter... for at tage en sikkerheds-backup (vigtigt!!!)
3. Tryk CTRL+B og en søge-box vil komme frem
4. Skriv nu ordet norton eller norton antivirus,og klik på find næste, og slet nu værdien der fremkommer.(prøv også at søge efter Nav)og den der hedder navnt.
5. Tryk på Ctrl-b for at søge igen
6. Gentag punkt 5 indtil der ikke er flere
7. Genstart computeren og installér din Norton Antivirus igen

PS-Jeg gentager det er VIGTIG,at inden du foretager ændringer i din Registreringsdatabase,at du tager en sikkerhedskopi(når du får regedit frem-gå op i filer og vælg eksporter-og gem den så en sikker sted)

Skulle du nu komme til at slette en fil i regi som du ikke skulle have gjort-kan du bare dobbelklikke på den fil du har gemt-så får du regi tilbage i samme stand som inden du begyndte at rode med den.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-10-03 12:00

En MEGET nemmere måde at slette norton helt på er denne :

Gå ned til to download and run Rnav 2003.exe Herunder ligger der et prg. som hedder Rnav.exe Hent det og installer det på din computer for at afinstallere Norton Antivirus.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument&sone=nav_2003_tasks.html&stg=3&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2003%20for%20Windows%202000/Me/98/XP&base=http://www.symantec.com/techsupp/nav/&next=nav_2003_contact_tscs_solve.html&src=sg&pcode=nav&svy=

To obtain and use the Rnis.exe utility: Herunder ligger der et prg. som hedder Rnis.exe hent også dette prg. hvis du også har Norton Security.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2001090510510636?Open&src=sg&docid=2001092114452606&nsf=nav.nsf&view=8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?opendocument&sone=nav_2003_tasks.html&stg=3&prod=norton%20antivirus&ver=2003%20for%20windows%202000/me/98/xp&base=http://www.symantec.com/techsupp/nav&dtype=&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2003%20for%20Windows%202000/Me/98/XP&osv=&osv_lvl=

Arlet

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 12:16

Hej Arlet
Undskyld men den tror jeg ikke en dyt på.

Symantec kommer ikke med et program der kan slette Norton helt fra ens maskine
For så kan alle jo bare gå ind og hente programmet,og så slette norton,og på ny geninstallerer,og så få gratis Live update igen i 366 dage.(Det tjener de da ingen penge på vel)

Nej Norton har det med at gemme sig en masse steder på din maskine,det er meget mulig at programmet du omtaler kan slette norton,men der vil altid være nogle rester tilbage,som gør det umulig at at geninstallerer din gamle version af norton igen helt forfra igen.

Men følger man overstående tip fra mig,er man sikker på at Norton slettes helt
Og at man så efterfølgende kan geninstallerer norton som man gjorde da man købte den

Mvh Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-10-03 12:35

Dette program sletter alt også det i regedit og man kan installer en ren ny installation bagefter. Det er afprøvet flere gange i et andet forum og dette tip er også anbefalet af aovergaard fra www.spywarefri.dk som ved utrolig meget om norton..

Norton er ikke uden fejl, og hvis den laver fejl eller man ikke har fået den installeret rigtigt første gang, så virker det ikke ordentligt, og så kræver det at man fjerner det helt og det ved norton, så derfor er dette dejlige værktøj lavet.

Jeg har selv før brugt den regedit, men er blevet prikket på skulderen af aovergaard, der gav mig den nemme løsning på problemet..

villum53-> Så det er et forsøg værd, så kan vi se om du kan installer norton oveni bagefter, ellers vil jeg med glæde æde mine ord i mig igen, fordi jeg ved det virker...

Arlet

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 24-10-03 12:55

Hej drenge,
fantastisk med hurtige svar. Vil kigge på det.

Men mit spørgsmål gik egentlig mest på problemer ved skift. Jeg vil højst sandsynlig gå bort fra Norton og prøve noget nyt. Så om alle reg´s forsvinder er egentlig ikke vildt vigtigt.. (Har ikke nok pc indsigt til at turde rode med alt for mange "bagvedliggende-filer)

Men det er altså sikkert nok at "starte fra bunden" med et nyt antivirus-program?

Villum

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-10-03 13:00

ja, så gå ud i tilføj/fjern og slet dem derfra. Så er det godt nok, men du kan så ikke få norton til at virke ordentlig en anden gang uden at have været i regedit eller kørt mit program

Mit program ordner det helt automatisk for dig og fjerne alt, så det er det nemmeste, men jeg kan jo ikke tvinge dig *S*

Jeg syntes det er lidt synd at du vil af med norton, jeg bruger det selv og er meget glad for det, men igen det er dit valg..

Arlet

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 13:45

Til Arlet

Da jeg er en meget stædig person,valgte jeg at afprøve dit program Rnav2003.exe,for at se om det virkede.
Da jeg startede med programmet stod min Norton antivirus sådan
Subscription service
Start date- 27-05-2003
Slut date- 27-05-2004
Efter at have prøvet programmet Rnav2003.exe og bagefter geninstalleret min Norton antivirus ja så stod der dette
Subscription service
Start date- 27-05-2003
Slut date- 27-05-2004
Alså akurart det samme.

hvad kan man så lære af det-Jo din meget omtalte program virker ikke en DYT
Så du kan godt hilse ham der HR aovergaard og dem inde på på det andet forum,og sige fra mig af,at programmet IKKE sletter norton helt.

Så den eneste løsning er altså mit tip.

Brian

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 24-10-03 14:15

for øvrigt var norton installeret på maskinen ved køb.

Så jeg skal vel ud og downloade cracket version, hvis jeg vil beholde NOrton. efter de omtalte ændringer

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-10-03 14:17

Okay Briani

Jeg giver mig lidt..

Har lige undersøgt det. Det program jeg anbefalede sletter norton fuldstændigt, så man kan installer en ny norton uden fejl... men norton har lagt et par strenge i regedit, som gør at man ikke begår noget ulovligt ved at forny servicen på den måde..

Om man så kan fjerne de strenge vil jeg ikke svare på, da jeg ikke vil opfordre nogen til at begå ulovligheder...

Arlet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-03 14:17

Min erfaring er at 'residente' virus programmer æder flere resourcer end godt er. I løbet af 18 år her jeg fået virus 2 gange : I 1989 og i 1999. Bedre at gardere sig på andre måder. Jeg bruger f.eks ca. en gang hver 14 dag : http://housecall.trendmicro.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-10-03 14:20

villum53 -> Hvis norton var installeret ved køb, så skal der følge en cd-rom med, så du kan geninstaller det...

Arlet

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 14:34

Hejsa igen

Mit tip fjerner alt der har med Norton at gøre,så man får en ny gratis periode med liveupdate i 366 dage.

Det er måske ikke lovlig,men når man nu har invisteret i norton antivirus"den er jo ikke helt billig"og så kun kan bruge den i et år,det syntes jeg er for ringe,derfor bruger jeg selv omtalte tip,det har jeg ingen skrupler med.
men om andre vil,det må de jo selv afgøre.

Mvh Ogen forsat god dag

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-10-03 14:40

hej igen..(briani)

Det bestemmer du jo også heldigvis selv..

Når man har købt en ny dyr bil, skal alle service derefter være gratis????

Arlet

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 24-10-03 14:45

Hej
Det tip med geninstallering af Norton fungerede på de tidligere versioner det gør det ikke mere.
Idag dannes en fil hos Norton hvor programmet henter start og slut datoer når slutdato overskrides lukkes der for "det varme vand" ikke flere opdateringer - og så kan man geninstallere ligé så mange gange man vil = spild af tid.
Det ses nemmest hvis man installerer sin norton version på en anden maskine så får den eksakt samme datoer som på din normale maskine

Hav en go weekend
Qualiman

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-03 15:02

Til Arlet
At samligne norton med service på en bil-er det ikke lidt lang ude
Når du køber windows xp så kan man da gå ind lige så tosset man vil og hente opdateringer,det koster ikke en dyt.

Til Qualiman
Jeg giver dig ikke ret
Jeg har den nye version installeret på to maskiner-og imellem installationerne er der cirka 3 måneders forskel,og den sidst installerede norton,er et starttidspunkt som svarede til den dag jeg lage den ind.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-10-03 15:24

Hej Villum53

Jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende, så jeg har MEGEN forståelse for, at
folk skal betale for de ydelser, de modtager.

Og selvfølgelig er en virus-scanner, der kan hentes ned ganske gratis, ikke
lige så effektiv som en virus-scanner til 400-500 kr.

Det må da vist være logik for perlehøns.

Iøvrigt svarer de 350 kr., en opgradering koster, jo til mindre end en
krone om dagen. Og det må da siges at være billigt i forhold til, hvad
det koster af både tid, penge og ærgerlser, hvis computeren går
rabundus på grund af en virus.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 15:25

Hvis I istedet søger efter symantec i reg basen sletter du alt! Så I har både ret og ikke ret. Man skal bare hoppe over det der med at registrere Norton, for så bliver man registreret hos Norton, og så har Norton jo ens aktiverings dato!

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-10-03 08:18

Jeg bruger Avast og det er bare fremragende. Kan jeg varm anbefale.

Arlet og briani-->Jeg ved ikke hvad Aovergaard fra Spywarefri har sagt om Norton, men jeg ved at der ikke findes en person i hele kongeriget som ved mere om Norton end Aovergaard. Aovergaard som er underviser i it-branchen (det står i Spywarefri) kan løse ethvert problem vedr. Norton forekommer det mig. Jeg har ikke fundet et spørgsmål på Eksperten eller andre steder omkring Norton som Aovergaard ikke har løst. Aovergaard fører suverænt sikkerhedsgruppen på Eksperten. Blot for at sætte nogle ting på plads omkring den person :o

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-03 09:20

Ja det er godt nok at installere et nyt antivirusprogram fra bunden villum53, hvis det bare var det du ville vide

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-03 09:24

Jamen kære Als

Nu kender jeg ikke denne Aovergaard,men når denne mand har sagt til Arlet at han bare skal bruge Rnav 2003.exe til at fjerne Norton antivirus helt fra ens computer,så må jeg jo bare sige at så ved han ikke alt om norton.
Som du kan læse længere oppe i min kommentar kl 24-10-03-13:45 har jeg afprøvet programmet
Og kan derfor sige den virker IKKE
Så er det sat på plads kære Als.

Mvh Og en forsat god søndag
Brian

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 26-10-03 09:31

Nu er aovergaard en hun... og som als siger ved temmelig meget om norton...

Vil da gerne sætte noget på højkant med, om hun ikke viste dit (trick)

Men hun opfordre ikke til ulovligheder, derfor er det den anden fremgangsmåde hun afinstaller norton på...

Ja, du har prøvet programmet og det virker efter hensigten, da det er beregnet til at afinstaller norton, så man kan installer en fejlfri installation...

Det virker ikke til at begå ulovligheder med....

Arlet

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-03 09:42

Hej og godmorgen Arlet.
Nu skriver du i din kommentar længere oppe 24-10-03-kl 12:00

” En MEGET nemmere måde at slette norton helt på er denne”

Så er det jo bare jeg skriver-jamen det passer jo ikke
Så er den ikke længere
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 09:43

Ulovlighed og ulovlighed! Jeg så et andet sted i Kandu at der var en der opfordrede til at stille sit ur på computeren tilbage så man igen kunne bruge sine shareware programmer! Det kan man jo osse definere som en ulovlighed så (og ikke særligt smart) men så har min winXP osse lavet ulovligheder her i nat ved at stille mit ur tilbage!!

Godkendelse af svar
Fra : villum53

Dato : 26-10-03 11:55

Norton er slettet og AGV installeret. Tak for debatten