/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lostrun.exe
Fra : anders_bak
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 24-10-03 10:03

Når jeg starter min pc får jeg en fejlmeddelse om at windows (jeg kører xp pro) ikke kan finde filen c:\windows\system32\tools\lostrun.exe jeg kan finde mappen tools som er tom, og jeg har konstateret at den ikke ligger på andre pc'er med xppro. jeg har været inde i msconfig hvor der ikke står noget om filen, men har fundet noget i regedit. her ligger der under mappen "run once" en linie hvor filen er beskrevet som Navn: Execute Type:REG_Z Jeg har prøvet at slette denne linie, hvilket gør at win ikke komme med meddelelsen næste gang der startes op, men anden gang jeg starter op er den gendannet, og problemet er der igen............... Jeg gætter på at det er registreing af et eller andet program der ligger der, men alt fungerer fint når først win er startet. Jeg har også prøvet at lægge en tom mappe ind i tools mappen, og døbe den lostrun.exe, hvilket nartuligvis bare resultere i at den tomme mappe åbnes nå win starter op.

HVAD H****** FOREGÅR DER ??????

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 24-10-03 10:17

Mon ikke du har fået "besøg" af et eller andet "utøj"
Indtil de kloge hoveder melder sig med mere tekniske forklaringer kan du lige prøve dette link:
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
Det foretager en hurtigt og sikker scanning af din pc for spyware og såd'n
Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 24-10-03 10:19

PS
Glemte lige at sige at du blot skal vælge "Åbn" og ikke "Gem" i dialogboksen

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-10-03 10:38

Så vidt jeg husker er det en del af en trojan. Få din pc renset i Spywarefri's Forum gratis: http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
så har du ikke det problem mere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 11:38

prøv online værktøjerne på www.spywarefree.dk og scan for virus, trojans og spyware! Prøv dog først at gå ind under Start og Kør. Der skriver du msconfig og trykker på ok. Under Start leder du efter lostrun og fjerner flueben hvis du finder den. Derefter rebooter du!

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 24-10-03 22:11

Det er alt sammen gode råd, problemet er bare at jeg allerede har prøvet alle de ider uden resultat, problemet er ikke så slemt da det intraf ca 1,5 time efter jeg havde geninstaleret min pc'er, så den var ikke færdig opsat, og det vil derfor ikkke være så slemt at bruge den famøse komando format c:. Men man bliver jo nysgerig for hvad fanden det er der har sneget sig ind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 22:20

Har du været inde under start?

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-10-03 00:13

Der er absolut ingen grund til format c, absolut ikke. Du har en trojaner og den er nem at fjerne. Du skriver du har prøvet alle de idéer uden resultat. Det er jo ikke sandt. Du har ikke brugt min.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 25-10-03 00:13

Det er åbenbart ikke kun dig der har "mødt" lostrun.exe
Her er lige et klip fra et tysk websted:
Citat
Hallo,
welches Programm diesen Eintrag veranlasst kann ich leider auch nicht sagen. Ich denke irgendein Programm dass nicht richtig deinstalliert wurde. Dieser Fehler kann unter allen MS Betriebsystemen vorkommen.

Die Runonce Einträge komplett zu deaktivieren verhindert die korrekte Installation von anderen Programmen. :-(

Hier nun ein Workaround:
Wenn das System eine Lostrun.exe möchte, dann kann man dem auch eine geben. Kopiert man eine andere Datei zum Beispiel die at.exe an die Stelle, wo WinXP die lostrun.exe sucht und gibt man dem File den Namen lostrun.exe, so ist das System zufrieden und der User auch.

mfg
martin goetz
www.windowshotline.de

Men det svarer vel egentlig bare til det du allerede har prøvet.
Kim

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 25-10-03 15:16

Haj als og Ted
Ja Ted, jeg har været inde under start. Og Als jeg fulgte dit råd og fandt under forrumet værktøjet Anti-trojan 5.5, det er godt nok ikke et online program, men det var det jeg lige kunne finde. anyhow, det er downloadet og kørt, og det kunne ikke finde nogen trojaner. Har så prøvet at komme ind på spywarefree igen for at se om det var noget andet du mente, men siden er desværre nede lige nu, men hvis du mener der er andet derinde der kan bruges prøver jeg da igen senere, hvad skal jeg søge efter (det kan godt være jeg spørger dumt, men jeg kan jo ikke lige huske hvilke rubrikker mm. der var på siden, og det er jo svært at se sålænge den er nede). Har i øvrigt også instaleret og kørt ad-aware 6.0 uden resultat hvis der var nogle der fik den ide.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-03 04:14

Hmm! Jeg har lavet lidt mere søgning på nettet ang. lostrun! Der er ingen steder jeg har fundet referencer til at det skulle være noget snavs! Derimod fand jeg dette forum på engelsk http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1042415873
Kort fortalt går de fleste løsninger på at at du kan finde lostrun,exe som en skjult fil på din medfølgende motherboards CD! (slå lige Vis skjulte filer og mapper til inde i mappeindstillinger >> vis). Den kan du så kopiere over tools mappen på harddisken.
En anden løsning går ud på at opdatere dine Via drivere (Gå ind på windows update og se efter om der ligger en via driver under driver updates!) Du kan evt. osse hente den på http://www.viaarena.com/?PageID=2 den hedder hyperion 4 in 1, men husk du skal bruge quick install eller express install når du bliver prompted! Alt dette er selvfølgelig forudsat du har et viabaseret motherboard!

Håber du kommer lidt længere med dette!

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-10-03 06:10

Jeg ved ikke om du forstår tysk, men ellers skulle problemet kunne løses ved at du simpelt hen kopierer en anden exe-fil f.eks. at.exe hen på den plads hvor lostrun.exe filen mangler og derefter omdøber den til lostrun.exe, så er systemet tilfreds og brugeren er tilfreds skriver Microsoft Tyskland herunder. Prøv det!

Hallo,
welches Programm diesen Eintrag veranlasst kann ich leider auch nicht sagen. Ich denke irgendein Programm dass nicht richtig deinstalliert wurde. Dieser Fehler kann unter allen MS Betriebsystemen vorkommen.

Die Runonce Einträge komplett zu deaktivieren verhindert die korrekte Installation von anderen Programmen.

Hier nun ein Workaround:
Wenn das System eine Lostrun.exe möchte, dann kann man dem auch eine geben. Kopiert man eine andere Datei zum Beispiel die at.exe an die Stelle, wo WinXP die lostrun.exe sucht und gibt man dem File den Namen lostrun.exe, so ist das System zufrieden und der User auch.

tedd-->Jeg har nu fundet flere steder på nettet hvor lostrun omtales som snavs, f.eks. her: http://www.derkeiler.com/Newsgroups/microsoft.public.windowsxp.security_admin/2003-01/27999.html

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 26-10-03 08:57

DER VAR DEN SGU
Jeg tror du har ret tedd, af en eller anden dum grund har jeg ikke været smart nok til at tænke på skjulte mapper. jeg fandt et skjult txt. dokument under Tools mappen, der siger følgende

AC2K.exe => Auto Click For Windows 2000

AC98.exe => Auto Click For Windows 98 / SE / ME

ACL98.exe => Auto Click Install Lan Driver For Windows 98 / SE

ACLME.exe => Auto Click Install Lan Driver For Windows ME

ALL.exe => Auto Click Install for AC2K, AC98, ACL98, ACLME, SoundDrv.

AutoClick.exe => Not User

Change.exe => First Run Change Windows Source Path -> [WINDIR]\Devices
Second Run Resume Windwos Source Path

CheckPath.exe => Then AutoSetup For HDD Install, Run ChankPath.EXE
Search Windows Source Files.
Windows Source Files find => Run Auto Click Mode.
Wndoows Source Files not find => Not Run Auto Click Mode.

Counter.exe => Counter Second to Restart.

DeleteFile.exe => InstallShiled INI Files Set DeleteFiles = Enable
Run DeleteFiels.EXE Delete File

DelT2Dv.exe => Delete Folder [WINDIR]\Temp_2 & [WINDIR]\Devices.

DelT2.exe => Delete Folder [WINDIR]\Temp_2.

DelDv.exe => Delete Folder [WINDIR]\Devices.

DelTools.exe => Delete Folder [WINSYSDIR]\Tools.

LostRun.exe => Then AutoSetup For HDD Install, Lost Run Fils
is Delete Files [WINDIR]\Temp_2 Temp Files.

RegClean.exe => Clean Registry Editor [HKEY_CURRENT_USER]
AutoSetup\AutoClick
Set Value:
1. All : 0
2. Lan : 0
3. Sound : 0
Path : Windows\Startup

Regexe.exe => Set Registry Editor [HKEY_LOCAL_MACHINE]
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
Set Value:
Execute : All Path and Execute(Regexe.exe)
Auto Click Install Driver for Windows 98 / SE / ME.

Restart.exe => Restart Windows.

RunAP.exe => Run C-Media 9738 AP.

RunRegexe.exe => Run C-Media 9738 AP.

SD9738.exe => CMI9738 Sound Codec Driver For All OS.

SDW98ME.exe => CMI8738 Sound Driver For Windows 98 / SE / ME.

SDW98ME_LPC.exe=> CMI8738 Sound Driver For Windows 98 / SE / ME for ITE LPC.

SoundDrv.exe => Auto Click CMI8738 Sound Driver For Windows 2000.

c-media er et lille lydprogram der ligger på driver cd'en til mit bundkort. Jeg har ikke løst problemet endnu, men det skulle jo være til at hitte ud af når jeg nu ved hvad det hænger sammen med.

Jeg siger tak for hjælpen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 09:24

selv tak. Gider du så lukke spørgsmålet ved at trykke på accepter svar?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-03 09:29

Det er osse det eneste sted jeg har kunnet finde den henvisning als. Men det ser da ud til at jeg har ret i at filen følger med motherboard CDen. Så tvivler på det er en trojan!

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 26-10-03 09:40

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-10-03 09:45

Fejlen sker når man ikke har afinstalleret et program korrekt. Jeg fandt nu flere steder der henviste til trojan, men lad det nu ligge. Hovedsagen at spørgeren fik løst problemet, hvis det da ikke dukker op igen. mvh als :=)