/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo tornado
Fra : oletornado
Vist : 419 gange
20 point
Dato : 24-10-03 08:30

Jeg har en tornado, hvor jeg lige har skiftet krumtap m.m efter at den var knækket.
Jeg kan efterfølgende ikke starte den, der er tilsyneladende ingen gnist på tændrøret og den suger heller ikke benzin da tændrøret er helt tørt.
Hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 24-10-03 08:39

har du samlet tændigsdelen uden at beskadige noget og justeret den på plads igen?

når du har gnist på tændrøret, så sprøjt en lille sjat benzin ind i cylinderen, max 5-8 ml, skru tændrøret i og prøv at starte igen

Kommentar
Fra : oletornado

Dato : 24-10-03 10:17

det skulle være samlet uden at beskadige noget men stadigvæk ingen gnist.
men hvad mener du med 'justeret på plads'.
Statoren er på samme position som den sad og svinghjulet kan da ikke monteres forkert, så det skulle være okay.???
Stor gåde

Accepteret svar
Fra : sambo

Modtaget 20 point
Dato : 25-10-03 10:35

Jeg kender ikke din pgo, men der må være et sæt platiner eller elektronisk tænding på den og den skal stå justeret så den kan åbne og afgive en gnist.
Hvis du justere den for tæt på akslen kan den ikke afbryde platinerne og oplade en gnist

Kommentar
Fra : pizza

Dato : 27-10-03 12:22

Har du prøvet udelukkelses metoden, dvs prøvet en anden tændspole, tændrørs ledning, tændrørshætten, set efter om du har samlet ledningerne korrekt og der ikke er noget der kortslutter, havde samme bøvl med min katana da jeg skiftede krumptap.
det er bare og checke det hele engang til hellere engang for meget end en gang for lidt.

held og lykke

/brian

Godkendelse af svar
Fra : oletornado

Dato : 28-10-03 20:00

Tak for svaret sambo.